Így formálják át a vendéglátóipart a mobileszközök

Az Oracle Hospitality bemutatta „Millennials and Hospitality: The Redefinition of Service” című globális jelentését, amely a mobileszközök vendéglátóiparra tett hatását vizsgálta. Ennek keretében 9000 fiatalt kérdeztek meg a világ minden tájáról arról, hogyan használják a technológiát hotelekben, éttermekben, bárokban és kávézókban.

A jelentés bizonyos esetekben bizonyítja, hogy a mobileszközök használata átformálja a vendéglátóipart. A fontosabb megállapításai szerint a válaszadók 39 százaléka már kért házhozszállítást vagy rendelt az okostelefonja segítségével, 20 százaléka pedig már használt mobileszközt a szállodába való bejelentkezésekor.

Az eredmények alátámasztják azt az állítást, hogy a technológia megváltoztatja a fogyasztói elvárásokat, s egyúttal bemutatják a vendéglátóhelyek üzemeltetőinek a lehetőséget, hogyan tudják átalakítani a szolgáltatásaikat annak érdekében, hogy alkalmazkodjanak az Y-generáció egyéni igényeihez.

A kutatás legfontosabb tanulságai

• Az Y-generáció 52 százaléka használná a mobileszközét arra, hogy az éttermek, bárok és kávézók kínálta hűségprogramokat kihasználja. Azt szeretnék, hogy elismerjék őket személyre szabott jutalmakkal, amelyek tükrözik az egyéni preferenciáikat. Az üzemeltető számára ez hatalmas lehetőséget kínál arra, hogy értékes adatokat gyűjtsön a fogyasztói magatartásról, s célzott promóciókat indítson.

• Az Y-generáció tagjai már minden országban használják a mobileszközeiket a szállodákkal kapcsolatos alapfunkciók elvégzésére. 20 százalék jelentkezett már be szállodába a telefonja segítségével, míg 46 százalék foglalt már szobát hasonló módon. Mindössze 12 százalék rendelt szobaszervizt, habár a szobaszerviz szerepelt az első helyen, amikor megkérdezték őket, a technológia hogyan tudná javítani a szállodai tartózkodásukat.

• Sok esetben a fiatalok vágya a mobilalapú tevékenységek iránt és a használatukra vonatkozó tényleges tapasztalatuk jelentősen különbözött. Például amerikai fiatalok mindössze 29 százaléka fizetett már mobileszközzel, de 44 százaléka fejezte ki az erre vonatkozó igényét – mindez sugallja az üzleti növekedés lehetőségét az igények kielégítésével.

• Sok hasonlóság figyelhető meg az Y-generáció tagjai között, de a viselkedés és a preferenciák a földrajzi elhelyezkedés és a kultúra szerint is lényegesen különböznek. A japán fiatalok például meglepő módon kevesebbszer használták az okostelefonjaikat szállodákban vagy éttermekben – mindössze 19 százalék akart fizetni ételért vagy italért mobileszköz használatával.

• A vendéglátóipari munkáltatók technológiahasználatának felmérésekor a fiatalok 36 százaléka - akik dolgoztak az iparágban - vélte úgy, hogy sok a tennivaló a fejlődést tekintve. Érdekes módon mindössze 15 százalék mondta azt, hogy a munkáltatói kérték a javaslataikat a technológia használatának javítására vonatkozóan.

• A válaszadók 87 százaléka mondta azt, hogy napi szinten használ okostelefont. Az angol fiatalok 10 százaléka használ Apple Watch-ot, de más eszközök kevésbé népszerűek, mint azt gondolni lehetne: mindössze 37 százalék mondta azt, hogy napi szinten használ táblagépet.

Az Y generáció mobilhasználatát bemutató teljes jelentés ide kattintva érhető el.


Nyolcvan nap alatt a Föld körül – Füleken

Nyolcvan nap alatt a Föld körül – Füleken 

Március 14-én indul a turistaszezon a füleki várban, ekkor nyitják meg a 80 nap alatt a Föld körül című kiállítást a Bebek-torony 5. szintjén.
Megálljt parancsolnak egy utazási formának a lengyel Tátrában

Megálljt parancsolnak egy utazási formának a lengyel Tátrában 

Jövő évtől korlátozzák a lovaskocsikázást.
Amszterdam kitiltja a szennyező hajókat csatornáinak belvárosi szakaszáról

Amszterdam kitiltja a szennyező hajókat csatornáinak belvárosi szakaszáról 

Amszterdam április 1-jétől környezetvédelmi célból kibocsátásmentes övezetet hoz létre a csatornák belvárosi szakaszain közlekedő hajókra vonatkozóan.
A művészet utazás: díjat nyert az OTP Travel

A művészet utazás: díjat nyert az OTP Travel 

A Magyar Marketing Szövetség szakmai zsűrije Marketing Gyémántdíjjal ismerte el „A művészet utazás” című, innovációmarketing kategóriában benyújtott pályázatukat.
A spanyol és a portugál hatóságok megteszik a szükséges lépéseket

A spanyol és a portugál hatóságok megteszik a szükséges lépéseket 

Ugyanis mindkét ország egyes területein földrengésekre készülnek a mérések alapján.
A város, ahová Picasso és Puskás Öcsi rajongóinak is kötelező elzarándokolni 

A város, ahová Picasso és Puskás Öcsi rajongóinak is kötelező elzarándokolni  

Pezsgő kulturális élet, múzeumok lélegzetelállító gyűjteményekkel – ehhez jön a kiemelkedő gasztronómia és persze a mindent átható Real Madrid-mánia.
Peking bemutatta turisztikai és kulturális újdonságait

Peking bemutatta turisztikai és kulturális újdonságait 

A világ egyik legnagyobb történelmi és kulturális kincstáraként ismert város 2024-ben különleges elismerést kapott.
Rakonczay Gábor átevezte az óceánt

Rakonczay Gábor átevezte az óceánt 

Az extrém sportoló magyar idő szerint szombat este célba ért Antigua és Barbuda szigetén.
Kizárólag női személyzet a Londonba tartó járaton nőnapon

Kizárólag női személyzet a Londonba tartó járaton nőnapon 

A Wizz Air 2221-es, Budapestről London-Gatwickre tartó Airbus A321neo szombati járata kizárólag női személyzettel szállt fel a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérről.
Utazási előrejelzés a DERTOUR szerint

Utazási előrejelzés a DERTOUR szerint 

A Magyarországon a Kartago Tours Zrt. által képviselt utaztató csoport 2024-es eredménye erőteljes növekedést mutat, és előrejelzése szerint optimizmus jellemzi a 2025-ös évet.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.