Így formálják át a vendéglátóipart a mobileszközök

Az Oracle Hospitality bemutatta „Millennials and Hospitality: The Redefinition of Service” című globális jelentését, amely a mobileszközök vendéglátóiparra tett hatását vizsgálta. Ennek keretében 9000 fiatalt kérdeztek meg a világ minden tájáról arról, hogyan használják a technológiát hotelekben, éttermekben, bárokban és kávézókban.

A jelentés bizonyos esetekben bizonyítja, hogy a mobileszközök használata átformálja a vendéglátóipart. A fontosabb megállapításai szerint a válaszadók 39 százaléka már kért házhozszállítást vagy rendelt az okostelefonja segítségével, 20 százaléka pedig már használt mobileszközt a szállodába való bejelentkezésekor.

Az eredmények alátámasztják azt az állítást, hogy a technológia megváltoztatja a fogyasztói elvárásokat, s egyúttal bemutatják a vendéglátóhelyek üzemeltetőinek a lehetőséget, hogyan tudják átalakítani a szolgáltatásaikat annak érdekében, hogy alkalmazkodjanak az Y-generáció egyéni igényeihez.

A kutatás legfontosabb tanulságai

• Az Y-generáció 52 százaléka használná a mobileszközét arra, hogy az éttermek, bárok és kávézók kínálta hűségprogramokat kihasználja. Azt szeretnék, hogy elismerjék őket személyre szabott jutalmakkal, amelyek tükrözik az egyéni preferenciáikat. Az üzemeltető számára ez hatalmas lehetőséget kínál arra, hogy értékes adatokat gyűjtsön a fogyasztói magatartásról, s célzott promóciókat indítson.

• Az Y-generáció tagjai már minden országban használják a mobileszközeiket a szállodákkal kapcsolatos alapfunkciók elvégzésére. 20 százalék jelentkezett már be szállodába a telefonja segítségével, míg 46 százalék foglalt már szobát hasonló módon. Mindössze 12 százalék rendelt szobaszervizt, habár a szobaszerviz szerepelt az első helyen, amikor megkérdezték őket, a technológia hogyan tudná javítani a szállodai tartózkodásukat.

• Sok esetben a fiatalok vágya a mobilalapú tevékenységek iránt és a használatukra vonatkozó tényleges tapasztalatuk jelentősen különbözött. Például amerikai fiatalok mindössze 29 százaléka fizetett már mobileszközzel, de 44 százaléka fejezte ki az erre vonatkozó igényét – mindez sugallja az üzleti növekedés lehetőségét az igények kielégítésével.

• Sok hasonlóság figyelhető meg az Y-generáció tagjai között, de a viselkedés és a preferenciák a földrajzi elhelyezkedés és a kultúra szerint is lényegesen különböznek. A japán fiatalok például meglepő módon kevesebbszer használták az okostelefonjaikat szállodákban vagy éttermekben – mindössze 19 százalék akart fizetni ételért vagy italért mobileszköz használatával.

• A vendéglátóipari munkáltatók technológiahasználatának felmérésekor a fiatalok 36 százaléka - akik dolgoztak az iparágban - vélte úgy, hogy sok a tennivaló a fejlődést tekintve. Érdekes módon mindössze 15 százalék mondta azt, hogy a munkáltatói kérték a javaslataikat a technológia használatának javítására vonatkozóan.

• A válaszadók 87 százaléka mondta azt, hogy napi szinten használ okostelefont. Az angol fiatalok 10 százaléka használ Apple Watch-ot, de más eszközök kevésbé népszerűek, mint azt gondolni lehetne: mindössze 37 százalék mondta azt, hogy napi szinten használ táblagépet.

Az Y generáció mobilhasználatát bemutató teljes jelentés ide kattintva érhető el.


Ki az az írónő, aki turisták ezreit vonzza Angliába?

Ki az az írónő, aki turisták ezreit vonzza Angliába? 

Évek óta tart a briteknél a Jane Austen-láz.
A spanyolok megelégelték a sok füstölést

A spanyolok megelégelték a sok füstölést 

A dohányzásmentes terek bővítésére, a korlátozások kiterjesztésére készül a spanyol kormány a dohánytörvény tervezett módosításával.
Indul a főszezon az IBUSZ-nál

Indul a főszezon az IBUSZ-nál 

A toplistás úti célok között továbbra is Görögország, Törökország és Spanyolország állnak az élen.
Adománygyűjtő kampány Parajd megmentésére

Adománygyűjtő kampány Parajd megmentésére 

A térség egyik legfontosabb látványossága vált elérhetetlenné, és ezzel együtt számos helyi vállalkozás és család megélhetése is veszélybe került.
Rendhagyó űrakció az osztrákoknál

Rendhagyó űrakció az osztrákoknál 

A Strauss-emlékév alkalmából a Kék Duna keringő digitális változatát elektromágneses hullámokra ültetve lőtték ki az űrbe.
Több külföldi, kevesebb belföldi turista Romániában

Több külföldi, kevesebb belföldi turista Romániában 

Romániában 2,5 százalékkal csökkent a turisták száma áprilisban.
Ajándék közösségi program Bécsben

Ajándék közösségi program Bécsben 

Bécs újabb lépést tesz az ifjúság bevonása és a társadalmi egyenlőség erősítése felé.
Büntetik Dél-Olaszországban a fürdőruhában sétáló turistákat

Büntetik Dél-Olaszországban a fürdőruhában sétáló turistákat 

A településvezető kedden aláírt rendelkezése a csaknem tizenkilencezer lakosú város történelmi központjára vonatkozik.
Allianz: idén a magyarok 70 százaléka biztosan utazik, de a legtöbben egy hétre

Allianz: idén a magyarok 70 százaléka biztosan utazik, de a legtöbben egy hétre 

Bár a magyarok többsége idén is készül nyaralni, a pihenés célja, hossza és gyakorisága már igen változatos képet mutat.
Megfontoltan költenek a nyári vakációra a magyarok

Megfontoltan költenek a nyári vakációra a magyarok  

A többség igyekszik a nyári pihenést úgy megszervezni, hogy a pénzügyi lehetőségek összhangban legyenek a nyaralási elképzelésekkel.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.