Így formálják át a vendéglátóipart a mobileszközök

Az Oracle Hospitality bemutatta „Millennials and Hospitality: The Redefinition of Service” című globális jelentését, amely a mobileszközök vendéglátóiparra tett hatását vizsgálta. Ennek keretében 9000 fiatalt kérdeztek meg a világ minden tájáról arról, hogyan használják a technológiát hotelekben, éttermekben, bárokban és kávézókban.

A jelentés bizonyos esetekben bizonyítja, hogy a mobileszközök használata átformálja a vendéglátóipart. A fontosabb megállapításai szerint a válaszadók 39 százaléka már kért házhozszállítást vagy rendelt az okostelefonja segítségével, 20 százaléka pedig már használt mobileszközt a szállodába való bejelentkezésekor.

Az eredmények alátámasztják azt az állítást, hogy a technológia megváltoztatja a fogyasztói elvárásokat, s egyúttal bemutatják a vendéglátóhelyek üzemeltetőinek a lehetőséget, hogyan tudják átalakítani a szolgáltatásaikat annak érdekében, hogy alkalmazkodjanak az Y-generáció egyéni igényeihez.

A kutatás legfontosabb tanulságai

• Az Y-generáció 52 százaléka használná a mobileszközét arra, hogy az éttermek, bárok és kávézók kínálta hűségprogramokat kihasználja. Azt szeretnék, hogy elismerjék őket személyre szabott jutalmakkal, amelyek tükrözik az egyéni preferenciáikat. Az üzemeltető számára ez hatalmas lehetőséget kínál arra, hogy értékes adatokat gyűjtsön a fogyasztói magatartásról, s célzott promóciókat indítson.

• Az Y-generáció tagjai már minden országban használják a mobileszközeiket a szállodákkal kapcsolatos alapfunkciók elvégzésére. 20 százalék jelentkezett már be szállodába a telefonja segítségével, míg 46 százalék foglalt már szobát hasonló módon. Mindössze 12 százalék rendelt szobaszervizt, habár a szobaszerviz szerepelt az első helyen, amikor megkérdezték őket, a technológia hogyan tudná javítani a szállodai tartózkodásukat.

• Sok esetben a fiatalok vágya a mobilalapú tevékenységek iránt és a használatukra vonatkozó tényleges tapasztalatuk jelentősen különbözött. Például amerikai fiatalok mindössze 29 százaléka fizetett már mobileszközzel, de 44 százaléka fejezte ki az erre vonatkozó igényét – mindez sugallja az üzleti növekedés lehetőségét az igények kielégítésével.

• Sok hasonlóság figyelhető meg az Y-generáció tagjai között, de a viselkedés és a preferenciák a földrajzi elhelyezkedés és a kultúra szerint is lényegesen különböznek. A japán fiatalok például meglepő módon kevesebbszer használták az okostelefonjaikat szállodákban vagy éttermekben – mindössze 19 százalék akart fizetni ételért vagy italért mobileszköz használatával.

• A vendéglátóipari munkáltatók technológiahasználatának felmérésekor a fiatalok 36 százaléka - akik dolgoztak az iparágban - vélte úgy, hogy sok a tennivaló a fejlődést tekintve. Érdekes módon mindössze 15 százalék mondta azt, hogy a munkáltatói kérték a javaslataikat a technológia használatának javítására vonatkozóan.

• A válaszadók 87 százaléka mondta azt, hogy napi szinten használ okostelefont. Az angol fiatalok 10 százaléka használ Apple Watch-ot, de más eszközök kevésbé népszerűek, mint azt gondolni lehetne: mindössze 37 százalék mondta azt, hogy napi szinten használ táblagépet.

Az Y generáció mobilhasználatát bemutató teljes jelentés ide kattintva érhető el.


Hollandia, Portugália és az Egyesült Királyság – valami közös bennük

Hollandia, Portugália és az Egyesült Királyság – valami közös bennük 

Ezek a legnépszerűbb országok Európában azok számára, akik egyszerre akarnak nyaralni és dolgozni.
Íme,  Bécs stratégiájának legújabb változata

Íme, Bécs stratégiájának legújabb változata 

Bécs új turizmusstratégiája: az életminőséget szolgáló „Optimum Tourism”.
Új városlátogató programok a lengyeleknél

Új városlátogató programok a lengyeleknél 

Az új járatindításoknak köszönhetően nyártól már nem csak Varsóba, hanem az ország több más városába is gyorsan és egyszerűen eljuthat a magyar utazó.
20 millió eurós bírság a Colosseum háza táján

20 millió eurós bírság a Colosseum háza táján 

Az olasz versenyhivatal 20 millió euróra bírságolta a Colosseum jegyeladási rendszerének működtetőit.
Top 10 úti cél a húsvéti szünetben

Top 10 úti cél a húsvéti szünetben 

A magyar utazók körében – a TUI foglalási adatai szerint.
Innovációs startup fesztivál Bécsben

Innovációs startup fesztivál Bécsben 

ViennaUP 2025 – az Innováció Fesztiválja Bécsben.
Az utazás szabadsága miatt sok helyen a vendéglátóknak elegük van a turistákból

Az utazás szabadsága miatt sok helyen a vendéglátóknak elegük van a turistákból 

Kevesebb érvényes útlevél, nehezebben beszerezhető vízumok és dráguló belépési díjak.
Ismét látogathatók a cseh várak, kastélyok

Ismét látogathatók a cseh várak, kastélyok 

Eddig ugyanis a téli időszak miatt zárva tartottak.
Időutazás Shakespeare szülővárosában

Időutazás Shakespeare szülővárosában 

Stratford 1196-ban kapott városi rangot – több mint 820 éves múlttal büszkélkedhet.
Homokdűnék, vadrezervátumok és luxus lakóhajók – ez Dél-Afrika

Homokdűnék, vadrezervátumok és luxus lakóhajók – ez Dél-Afrika 

A népszerű látnivalók mellett az eddig kevésbé ismert, de annál izgalmasabb programokat is bemutatták a hazai utazási szakmának.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.