Így utazik az Y generáció

Az Y generáció fiatalabb tagjai másként és másért utaznak, mint ugyanezen generáció idősebb tagjai. A Kiwi.com felmérése alapján a 26-33 évesek vágynak leginkább múzeumba, amikor utaznak, míg a 34-42 év köztiek a festői tájat az autójukból szeretnék szemlélni.

A cseh utazási technológiai cég adatai szerint a millenniumi generáció leginkább Londonba repül, körükben a globális foglalási listán Budapest a 17. A magyar Y generációsok második legkedveltebb városa Barcelona, és idén átlagosan 142 eurót költöttek egy repülőjegyre.

 

Ide utazik a magyar Y generáció

A portálon keresztül jegyet foglaló magyarok 40 százaléka az Y generáció tagja, 57 százalékuk az appon keresztül vesz repülőjegyet, egy átlagos jegyár idén 142 euró volt. A vezető cseh utazási technológiai vállalat belenézett a foglalási adataiba és korábbi felmérésébe, hogy kiderítse, hogyan és hová utazik legszívesebben a millenniumi generáció. Idén szeptemberig a legtöbben Londonba vettek repülőjegyet, amit Barcelona, Milánó, Róma, majd Berlin követnek.

A régióban vizsgált országok Y generációsai szintén Londont részesítik előnyben, de nálunk Katalónia fővárosa különösen népszerű. Ha pedig kiterjesztjük a keresést, és az utazásokat nézzük, akkor is az Egyesült Királyság fővárosa vezet, de Budapestnek sincs oka szégyenkezésre, hiszen világszinten a 17. legnépszerűbb.

Eltérő élményekre vágynak a generáció tagjai

Míg a 26-33 évesek 33 százaléka tombolna koncerten, addig a 34 és 42 év köztiek közül csak minden 5. vágyik bulizásra, amikor külföldre megy, és sokkal szívesebben ülnének egy idegen város kávézójának a teraszán könyvvel a kezükben. A napozás, strandolás egyértelműen boldogságot okoz e generáció tagjainak is; a fiatalabbak inkább értékelik ezt. A túrázás is népszerűbb elfoglaltság a generáció fiatalabb tagjainak körében, de még így is bőven több mint minden 2. millenniumi húz szívesen túrabakancsot.

Ahogy a túrázásra úgy a múzeumokra is nyitottabbak e generáció fiataljai. Sőt, a korcsoportos bontás alapján a 26 és 33 év köztiek vágynak leginkább arra, hogy elvesszenek egy múzeumban és különböző képzőművészeti alkotásokat fedezzenek fel, addig a 34-42 évesek a legkevésbé. Ők inkább a festői táj felfedezésére vágynak, hiszen a felmérés adatai alapján ők azok, akik legjobban élveznék, ha egy idegen ország szép tájain autózhatnának.

További különbség is megmutatkozik az Y generáción belül: a fiatalabbak 39 százaléka aggódik amiatt, hogy az idő túl gyorsan megy, és ezért szeretne emlékeket gyűjteni, míg a 34 év felettieknek pusztán a negyede. Utazási trükkök bevetésére is nyitottabbak az élményekért: minden 2. 26-33 éves magyar választott már azért nagyon korai vagy kései indulást, érkezést, hogy olcsóbban repülhessen. Az idősek picit már kényelmesebbek, de azért még körükben is számottevő (43%) ez az arány.

Forrás: kiwi.com


Pusztító vihar Rodoszon és Limnosz szigetén

Pusztító vihar Rodoszon és Limnosz szigetén 

A két görög szigeten szükségállapotot hirdettek ki hétfőn a görög hatóságok. Rodoszon a hatóságok közlekedési tilalmat rendeltek el, az iskolák hétfőn zárva maradtak.
Group travel: next stop the Grand Est!

Group travel: next stop the Grand Est! 

The Grand Est is a must-see destination for group travel lovers. With its historic cities and unspoilt natural landscapes, this rich, diverse region offers an unrivalled range of experiences.
Torinót választották az intelligens turizmus európai fővárosának

Torinót választották az intelligens turizmus európai fővárosának 

Az olaszországi Torino viselheti a Turizmus Intelligens Európai Fővárosa címet 2025-ben, és a spanyolországi Benidorm lesz az intelligens európai turizmus zöld úttörője jövőre – közölte az Európai Bizottság illetékes irodája pénteken.
Amadeus: 2025-ben a következők az utazási trendek

Amadeus: 2025-ben a következők az utazási trendek 

Nosztalgia, személyre szabás, az ázsiai turizmus fellendülése és spontán kapcsolatok, amelyek újradefiniálják a globális utazást.
A világ legjobb turisztikai rövidfilmjeit díjazták a World Tourism Film Awards-on

A világ legjobb turisztikai rövidfilmjeit díjazták a World Tourism Film Awards-on 

Valenciáról tragikus hírek érkeztek a Dana nevű vihar villámárvíze miatt. Most viszont örömteli eseményről számolhatunk be a nehéz időket átélt spanyol város kapcsán. Helyszíni beszámolónk.
Mélykék mágia – Európa legvarázslatosabb szigetén

Mélykék mágia – Európa legvarázslatosabb szigetén 

Egy gyönyörű sziget, amely már a római császárokat is rabul ejtette.
Ismét a Maldív-szigetek a világ vezető úti célja

Ismét a Maldív-szigetek a világ vezető úti célja  

Immár egymás után az ötödik alkalommal.
Reflektorfényben Szlovákia turisztikai lehetőségei Magyarországon és Romániában

Reflektorfényben Szlovákia turisztikai lehetőségei Magyarországon és Romániában 

A rendezvénysorozat első állomása Budapesten került megrendezésre, a Marriott Courtyard Hotel elegáns termeiben.
Felmérés: az európai utazók jövőbeni költési szokásairól

Felmérés: az európai utazók jövőbeni költési szokásairól 

Egy új kutatás rávilágít az utazások folyamatos növekedéséből adódó lehtőségekre és kihívásokra.
Ünnepi hangulat Máltán

Ünnepi hangulat Máltán 

A karácsonyi üdvözlőkártyák közkeletű témái a hófehér tájak, lobogó tüzű kandallók, répaorrú hóemberek. Máltán mindebből semmi sem tapasztalható!

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.