Így választ repjegyet a Z generáció

Rugalmasan és olcsón: a lehető legkevesebbet költ repülőjegyre egy Z generációs fiatal ma, amikor az utazását szervezi, a kiwi.com legfrissebb felmérése szerint.  

A tengerpart mindenekfelett, de idegen helyről a napfelkelte és a naplemente is nagyon vonzó a fiatal felnőttek számára. A csendes kisvárosok egy hajszálnyival érdekesebbek számukra, mint a nyüzsgő nagyvárosok, és a túrázás többjüket feltölti, mint egy koncerten való tombolás.

A magyar fiatalok idén leginkább Olaszországba és Spanyolországba repülnek a Kiwi.com eddigi foglalási adatai alapján, Budapest pedig a spanyol fiatalok körében a legvonzóbb.

 

A vezető cseh utazási technológiai vállalat megnézte, hogy idén június 25-ig a fiatal felnőttek Magyarországon és más európai országokban (Csehország, Egyesült Királyság, Franciaország, Lengyelország, Németország, Románia, Spanyolország) hová és mennyiért vásároltak repülőjegyet a saját hazájukon kívül és ez alapján összeállította a magyar fiatal felnőttek utazási profilját.

Eszerint tehát:

- Az utazás tervezésének meghatározó tényezője a költségvetés. A Z generáció nagyon rugalmas, és hajlandó áldozatokat hozni, ha annak kézzelfogható eredménye van, azaz spórolhat. Nemcsak az úticélt magát értékelik, hanem a kalandot és hogy útközben megismerkedhetnek új emberekkel nem is beszélve az előkészítő szakaszról, hiszen boldogok lesznek már attól is, hogy órákat tölthetnek tervezéssel, álmodozással, sőt, szívesen nézegetik utólag az utazás alatt készített képeket is.

- Összességében ők legfőképp azért utaznak, hogy belekóstoljanak az adott ország kultúrájába, felfedezzék a helyi éttermeket, pubokat, nyelvet tanuljanak. A tenger a legvonzóbb számukra: tízből heten akkor igazán boldogok, amikor napozhatnak a tengerparton vagy úszhatnak a tengerben.

- Sokan (60 %) azért rajonganak, amikor új helyszínről csodálhatja a napfelkeltét és a naplementét. 46 százalékukat a túrázás tölti fel igazán, 41 százalékukat pedig, ha kitombolhatják magukat egy koncerten. Kb. minden harmadikuk szereti, ha egy idegen város nyüzsgő piacán új ételeket kóstolhat meg vagy ha egy új város hangulatos kávézójának teraszán ülve könyvet olvashat. Csendes, nyugodt kisvárosba vágyik a fiatal felnőttek 37 százaléka, 35 százaléka pedig nyüzsgő nagyvárosba. A havas hegycsúcsok a generáció 28 százalékát vonzzák, és minden 5. autózna, kempingezne a sivatagban.

- Az utazás az élmények megosztásáról is szól – különösen igaz ez a fiatal felnőttekre. Kb. minden 5. oszt meg pl. ételfotót nyaralás alatt és kb. ugyanennyien élőznek Instagramon vagy Facebookon, hogy megmutassák másoknak, merre járnak. A TikTok is egyre vonzóbb: minden 20. Z-generációs álma, hogy nyaralós TikTok videójával felkerüljön az ajánlott videók közé.

- A barátok ajánlása és az online kutatások után rögtön a közösségi platformok következnek, és akadnak olyanok is, akik egyenesen influencerek oldalai alapján választják ki a következő úticéljukat.

- A magyar fiatalok közül minden másodiknak nem okoz gondot az utazás időpontjának megváltoztatása, ha úgy spórolhat a repülőjegyén. 42 százalék választott már nagyon korai vagy kései indulást/érkezést, ha az olcsóbb volt. Minden 3. pedig kombinálta már különböző légitársaságok járatait, esetleg a légi és a földi közlekedést, ha úgy kedvezőbb áron juthatott el a vágyott célállomására.

- A cseh utazási technológiai cég foglalásai alapján a magyar, cseh, lengyel és román fiatalok az otthonukhoz közelebbi úticélokra repülnek. Hazánk fiatal felnőttjei idén június 25-éig az alábbi országokba foglaltak leginkább: Olaszország, Spanyolország, Görögország, Egyesült Királyság, Németország, Franciaország, Portugália, Hollandia, Ciprus és Málta. A német, angol és francia fiatalok top10-es listáján szerepelnek tengerentúli célállomások is, pl. Thaiföld és Indonézia.

- Magyarország a spanyol fiatalok körében a legnépszerűbb: tőlük a 4. legtöbbet foglalt város Budapest, de fővárosunk szerepel a brit és a francia Z generációsok top10-es foglalási listáján is. 

Forrás: kiwi.com


Ketten Comóról – exkluzív hoteldizájn a felhők felett

Ketten Comóról – exkluzív hoteldizájn a felhők felett 

Olasz elegancia, festő ecsetjére kívánkozó háttér, magyar kreativitás és időtlen luxus a hegyek ölelésében – ez a Nuvole Garden hotelprojekt a Comói-tónál.
Ez történt Linzben egy rendhagyó eseményen

Ez történt Linzben egy rendhagyó eseményen 

A jövő nem fenyegetés, hanem lehetőség: felhívás az aktív alakításra.
Spanyolországot brutális hőség éri el

Spanyolországot brutális hőség éri el 

A nyár közepét idéző időjárás várhatóan e hét csütörtöktől vasárnapig tart majd.
Az idei nyár titkos favoritja: Bulgária

Az idei nyár titkos favoritja: Bulgária 

Feljebb ugrott a Kiwi.com foglalási listáján Portugália és Málta is.
Válságstáb alakult a parajdi sóbánya turizmusának megmentésére

Válságstáb alakult a parajdi sóbánya turizmusának megmentésére 

Jelenleg a bánya egyik legújabb részét, a Telegdy-szárnyat próbálják megmenteni két szigetelőgát kialakításával.
Ömlik a víz a parajdi sóbányába, drámai a helyzet

Ömlik a víz a parajdi sóbányába, drámai a helyzet 

A hétfő éjszakai és keddi esőzések nyomán a Korond-patak vízhozama másodpercenként 50 köbméterre nőtt.
Turisztikai fejlesztés Afrikában

Turisztikai fejlesztés Afrikában 

A győri székhelyű, nemzetközi médiavállalat, a Flying Media Hungary tovább erősítette pozícióját a globális turizmus- és légiközlekedési szakmában.
Hová indulnak idén a magyarok Horvátországban?  – itt a toplista

Hová indulnak idén a magyarok Horvátországban? – itt a toplista 

A nyaralók többsége saját autóval kel útra, és a klasszikus, 7 éjszakás vakáció a legjellemzőbb, csaknem minden harmadik foglalás esetén.
Kevesebben utazunk külföldre, de hosszabb ideig maradunk

Kevesebben utazunk külföldre, de hosszabb ideig maradunk  

Idén is leginkább Horvátországba utaznak a magyarok.
Magyar Nemzeti Nap az Oszakai Világkiállításon

Magyar Nemzeti Nap az Oszakai Világkiállításon 

Közel 250 ezer érdeklődő ismerhette már meg hazánkat a pavilon nyújtotta egyedi látogatói élményen, valamint a gazdag kulturális programkínálaton keresztül.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.