Így választ repjegyet a Z generáció

Rugalmasan és olcsón: a lehető legkevesebbet költ repülőjegyre egy Z generációs fiatal ma, amikor az utazását szervezi, a kiwi.com legfrissebb felmérése szerint.  

A tengerpart mindenekfelett, de idegen helyről a napfelkelte és a naplemente is nagyon vonzó a fiatal felnőttek számára. A csendes kisvárosok egy hajszálnyival érdekesebbek számukra, mint a nyüzsgő nagyvárosok, és a túrázás többjüket feltölti, mint egy koncerten való tombolás.

A magyar fiatalok idén leginkább Olaszországba és Spanyolországba repülnek a Kiwi.com eddigi foglalási adatai alapján, Budapest pedig a spanyol fiatalok körében a legvonzóbb.

 

A vezető cseh utazási technológiai vállalat megnézte, hogy idén június 25-ig a fiatal felnőttek Magyarországon és más európai országokban (Csehország, Egyesült Királyság, Franciaország, Lengyelország, Németország, Románia, Spanyolország) hová és mennyiért vásároltak repülőjegyet a saját hazájukon kívül és ez alapján összeállította a magyar fiatal felnőttek utazási profilját.

Eszerint tehát:

- Az utazás tervezésének meghatározó tényezője a költségvetés. A Z generáció nagyon rugalmas, és hajlandó áldozatokat hozni, ha annak kézzelfogható eredménye van, azaz spórolhat. Nemcsak az úticélt magát értékelik, hanem a kalandot és hogy útközben megismerkedhetnek új emberekkel nem is beszélve az előkészítő szakaszról, hiszen boldogok lesznek már attól is, hogy órákat tölthetnek tervezéssel, álmodozással, sőt, szívesen nézegetik utólag az utazás alatt készített képeket is.

- Összességében ők legfőképp azért utaznak, hogy belekóstoljanak az adott ország kultúrájába, felfedezzék a helyi éttermeket, pubokat, nyelvet tanuljanak. A tenger a legvonzóbb számukra: tízből heten akkor igazán boldogok, amikor napozhatnak a tengerparton vagy úszhatnak a tengerben.

- Sokan (60 %) azért rajonganak, amikor új helyszínről csodálhatja a napfelkeltét és a naplementét. 46 százalékukat a túrázás tölti fel igazán, 41 százalékukat pedig, ha kitombolhatják magukat egy koncerten. Kb. minden harmadikuk szereti, ha egy idegen város nyüzsgő piacán új ételeket kóstolhat meg vagy ha egy új város hangulatos kávézójának teraszán ülve könyvet olvashat. Csendes, nyugodt kisvárosba vágyik a fiatal felnőttek 37 százaléka, 35 százaléka pedig nyüzsgő nagyvárosba. A havas hegycsúcsok a generáció 28 százalékát vonzzák, és minden 5. autózna, kempingezne a sivatagban.

- Az utazás az élmények megosztásáról is szól – különösen igaz ez a fiatal felnőttekre. Kb. minden 5. oszt meg pl. ételfotót nyaralás alatt és kb. ugyanennyien élőznek Instagramon vagy Facebookon, hogy megmutassák másoknak, merre járnak. A TikTok is egyre vonzóbb: minden 20. Z-generációs álma, hogy nyaralós TikTok videójával felkerüljön az ajánlott videók közé.

- A barátok ajánlása és az online kutatások után rögtön a közösségi platformok következnek, és akadnak olyanok is, akik egyenesen influencerek oldalai alapján választják ki a következő úticéljukat.

- A magyar fiatalok közül minden másodiknak nem okoz gondot az utazás időpontjának megváltoztatása, ha úgy spórolhat a repülőjegyén. 42 százalék választott már nagyon korai vagy kései indulást/érkezést, ha az olcsóbb volt. Minden 3. pedig kombinálta már különböző légitársaságok járatait, esetleg a légi és a földi közlekedést, ha úgy kedvezőbb áron juthatott el a vágyott célállomására.

- A cseh utazási technológiai cég foglalásai alapján a magyar, cseh, lengyel és román fiatalok az otthonukhoz közelebbi úticélokra repülnek. Hazánk fiatal felnőttjei idén június 25-éig az alábbi országokba foglaltak leginkább: Olaszország, Spanyolország, Görögország, Egyesült Királyság, Németország, Franciaország, Portugália, Hollandia, Ciprus és Málta. A német, angol és francia fiatalok top10-es listáján szerepelnek tengerentúli célállomások is, pl. Thaiföld és Indonézia.

- Magyarország a spanyol fiatalok körében a legnépszerűbb: tőlük a 4. legtöbbet foglalt város Budapest, de fővárosunk szerepel a brit és a francia Z generációsok top10-es foglalási listáján is. 

Forrás: kiwi.com


Nagy siker volt ez a kiállítás a római Falconieri-palotában

Nagy siker volt ez a kiállítás a római Falconieri-palotában 

Molnár Vera az egyik úttörője volt a számítógépes művészetnek, amellyel az 1960-as években kezdett el foglalkozni.
Pörögnek az ALDI utazási irodájánál a nyári foglalások

Pörögnek az ALDI utazási irodájánál a nyári foglalások 

A Magyarországon hetedik éve működő kiutaztató iroda rendkívül erős hónapot zárt 2024 januárjában.
"Egyensúlyt kell teremteni a vendégek és a helyben élők között"

"Egyensúlyt kell teremteni a vendégek és a helyben élők között"  

A turizmus komoly gazdasági jelentőséggel bír Ausztriában is, de gyakran terhet jelent a lakosság számára. 
Személyi változás az Österreich Werbungnál

Személyi változás az Österreich Werbungnál 

Kaufmann Ildikó február végén távozik az Österreich Werbungtól, feladatait március 11-től Borsi Valéria veszi át.
Huszonöt  osztrák város korlátozná az autósforgalmat

Huszonöt osztrák város korlátozná az autósforgalmat 

Ehhez azonban az osztrák KRESZ, az StVA módosítására van szükség.
Titkos kapuk nyílnak meg Máltán egyetlen hétvégére

Titkos kapuk nyílnak meg Máltán egyetlen hétvégére 

A látogatóknak életre szóló élményben lesz részük miközben a nagyközönség előtt általában zárva tartó helyeket ismerhetnek meg. 
Hetedhét ország kalandos felfedezése a Fjällräven Classic szervezésében

Hetedhét ország kalandos felfedezése a Fjällräven Classic szervezésében 

 Az eseménysorozat idén is ellátogat Svédországba, Dél-Koreába, Dániába, Németországba és az Egyesült Államokba, visszatér az Egyesült Királyságba, illetve elsőként járja be Chile egyedülálló vidékét.
Készpénzfelvétel külföldön? Megoldható, de nem minden áron

Készpénzfelvétel külföldön? Megoldható, de nem minden áron 

Könnyen megkopaszthatják az embert a külföldi pénzautomaták. Szerencsére van olcsó megoldás is - mutatjuk.
Alakul Bécs új okos városrésze: Aspern

Alakul Bécs új okos városrésze: Aspern 

Az osztrák főváros legújabb szlogenje a Smart City, amelynek jegyében egy új negyedet álmodtak meg.
Hundertwasser rajongóknak: hamarosan ismét nyitva a bécsi múzeum

Hundertwasser rajongóknak: hamarosan ismét nyitva a bécsi múzeum 

Fél éven át tartó felújítást követően márciustól újra látogatható a bécsi Hundertwasser Múzeum, a KunstHaus Wien.

Interjú

„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet”

„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet” 

 Molnár Judittal, a Magyar Utazási Irodák Szövetsége (MUISZ) elnökével beszélgettünk.
Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról

Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról 

Sokak előtt ismert a Ruszwurm Cukrászda tulajdonosa, Szamos Miklós és a Budavári Önkormányzat jelenlegi vezetője, Váradiné Naszályi Márta polgármester között zajló vita. Erről és a turistabuszok ügyéről is beszélgettünk.
Kedvenc desszertjeink a legszebb kiadásban

Kedvenc desszertjeink a legszebb kiadásban 

Korábban írtunk már a ZAZIE „újragondolatlanul” merész, hamisítatlan magyar konyhájáról - de nem lehet szó nélkül elmenni Nagy Gergő szemet gyönyörködtető tányérdesszertjei mellett sem.