Izlandon értenek az országimázshoz

Izland turisztikai hivatala és legjelentősebb szolgáltatói tartottak workshopot a magyar szakmának a budapesti Radisson Blu Béke Hotelben.

Netrobbantó promóciók

Thorleifur Thor Jonsson, a Promote Iceland senior menedzsere elmondta, hogy országa valamennyi régiójában készülnek a szolgáltatók, hogy újra fogadják a turistákat. A lakosság több mint 90 százaléka két oltással rendelkezik. A szakember hangsúlyozta, hogy a nagyközönség és a szakma számára célzottan külön online felületeket működtetnek. Az utazásszervezők a szakmai oldalon kiváló fotók garmadáját találják Izlandról, amelyet szabadon felhasználhatnak útjaik, programjaik promótálásához. Jonsson beszámolt sikeres akcióikról is: 2020-ban formabontó, a közönséget bevonó kampányuk arra épült, hogy a világ bármely pontján a karanténban senyvedő és már nagyon frusztrált emberek egy mobilapp segítségével artikulálatlanul üvölthettek bele Izland csendjébe, legalábbis virtuálisan.

{youtube|id=Ua-t4TUspes}

Az egész világ imádta a kampányt, óriási megtekintéseket kapott, akárcsak a legutóbbi kreatív ötlet a Facebook metaverzumjából gúnyt űző Izlandverzum, amelyet még a közösségi oldal alapítója, Mark Zuckerberg is lájkolt.

{youtube|id=enMwwQy_noI}

Óvatosan növekednének

Jonsson hangsúlyozta, hogy Izland a fenntartható turizmus mellett kötelezte el magát, mivel első számú termékük a természet, ezért különös gondot fordítanak annak védelmére. Hosszú távon gondolkodnak, és növelni igyekeznek a turisták számát, de csak fokoztosan, és arra törekszenek, hogy térben és időben minél inkább eloszlassák a vendégérkezéseket. Ennek érdekében, könnyebben megközelíthetővé teszik a még kevésbé elérhető területeket, és honlapjukon elérhető egy alkalmazás, amely segítségével percre pontosan ki lehet választani azokat az időszakokat, amikor a legkevesebb turistával találkozik az ember. A Vakinn minőségi védjegyet érdemes keresnie azoknak, akik környezetileg fenntarthatóan működő turisztikai szereplők szolgáltatásait szeretnék igénybe venni, akik pedig nekivágnának a végtelen, változatos és olykor zord természetnek a szigeten, feltétlenül tájékozódjanak, és regisztráljanak ezen a honlapon, hogy ha véletlenül bajba kerülnek, a keresésükre induljanak.

Új termék: egy működő vulkán

A szakember felhívta a figyelmet olyan kihagyhatatlan látnivalókra mint a Kék lagúna, vagy a keleti országrészben, a Highland Circle-ben nemrég kiépített, tematikus világítótorony-túra, és beszélt egy új szenzációról is: 900 év után ismét aktív a fővárosból is látható Fagradalsfjall vulkán a Rejkjanes szigeten, amely 2021 március 19. óta ontja magából a lávát, ami még akár évekig is eltarthat vonzó látványosságként szolgálva az oda látogatóknak.

Megtudtuk, hogy Izland a britek és amerikaiak számára elsősorban nyári úti cél, míg a kínai és japán vendégek inkább télen érkeznek. Izland téli, például sílehetőségeit nagyobb erőkkel igyekszik népszerűsíteni a turisztikai szerv, hogy így is oszlassa a turistákat. Jonsson azt is elmondta, hogy 2019-re 2010 óta megnégyszereződött az Izlandra látogatók száma, ami a tervezetthez képest túl gyors fejlődés. Az utolsó békeévben már 2 millióan jártak a szigetország látnivalóinak csodájára, ami az ott élő lakosságnak csaknem hatszorosa. Öröm az ürömben, hogy a pandémia hozott némi fellélegzést a turizmus várakozáson felüli felfutása okozta nyomás alól.

Így védik az értékeket

A túlturistásodás ellen már lépéseket is tett Izland, lezárta például egyik gyönyörű és rendkívül népszerű kanyonját a látogatók elől, amiről itt írtunk. Más korlátozást is tett már a szigetország a környezet védelmében, Európában elsőként tiltotta ki a határértéket meghaladó szennyeződést kibocsátó luxushajókat. Erről itt olvashatnak. Izland egyébként egyelőre nincs túlfejlesztve, ami szintén garanciája annak, hogy ne lepjék el tömegesen a turisták. Viszonylag szűkös szálláskapacitással rendelkezik: nem építenek minden sarkon szállodát, és a meglévők is szerény méretűek. A magas kereslettel párosuló alacsony kínálat ráadásul fel is tornázza a szálláshelyárakat, amitől szintén nem lesz egy hely tömegesen kedvelt.

 Hazánkban is egyre népszerűbb Izland

Jonsson lapunk kérésére elmondta, hogy a magyar utasok száma 2015 és 2019 között megduplázódott, a járvány előtti évben 19 000 magyar vendégéjszakát regisztráltak Izland szálláshelyein. A workshopon résztvevő magyar utazásszervezők is megerősítették, hogy Izland egyre népszerűbb úti cél honfitársaink körében. Jövőre először szervez például csoportot a Tengerjáró Kft. magyar csoportkísérővel a Royal Caribbean egyik luxus hajóútjára, amely július 2-án Amszterdamból indul és kétszer két napra is kiszállnak a hajó utasai Izlandon a nevezetességek megtekintésére - tudtuk meg Nemes Horacsek Mártától, a társaság ügyvezetőjétől.

A Bono Utazási Központ piacvezető az izlandi utak szervezésében hazánkban. Molnár Adrienn az iroda munkatársa kérdésünkre elmondta, náluk már négy évszakos úti célnak számít az ország. A pandémia miatti kezdeti lezárásokat követően nyáron indultak újra csoportjaik. 4-5 napos csillagtúráik a fővárosból Rejkjavikból indulnak, nyári egyhetes körutazásaik pedig felölelik az ország valamennyi fontos látnivalóját és régióját. Mint megtudtuk, szilveszterkor is visznek csoportot.

A Proko Travel marketing menedzsere és utazásszervezője, Holecska Krisztián lapunkat arról tájékoztatta, hogy a koronavírus járvány miatt felértékelődtek a természetközeli úti célok, köztük például Izland is. Társaságuk évi két időpontra hirdet meg körutazásokat, és a 2022-es alkalmakra már nagy az érdeklődés.

A Wizz Air Budapest-Rejkjavik járatával közvetlen légi összeköttetés is van hazánk és a szigetország között, de amszterdami, frankfurti, müncheni átszállással, a KLM és a Lufthansa járatain is sokan közelítik meg az országot hazánkból.

 

 


Hétvégén nagyívben kerülje el Zágrábot és környékét!

Hétvégén nagyívben kerülje el Zágrábot és környékét!  

A Horvát Köztársaság Turisztikai és Sportminisztériuma, valamint a Horvát Idegenforgalmi Közösség óriási forgalomra figyelmeztet július 4-én, 5-én és 6-án.
Új pályázat zöld üzenettel: szakmai verseny a turisztikai reklámágazatnak

Új pályázat zöld üzenettel: szakmai verseny a turisztikai reklámágazatnak 

Egy új, most elindított nemzetközi kezdeményezés új szintre emeli a turisztikai promóciót.
Új díszkivilágításban pompázik Traianus császár római piaca

Új díszkivilágításban pompázik Traianus császár római piaca 

Az olasz főváros nevezetességei egymás után kapnak új díszkivilágítást.
Egy fiatalokkal teli ősi bajor város – felfedeztük Regensburgot

Egy fiatalokkal teli ősi bajor város – felfedeztük Regensburgot 

Bajorország szíve, ahol a sétahajót Keplernek hívják, és ahol XVI. Benedek pápának három bronzszobra is van a városban.
Együttműködés a MUISZ és a német-magyar kamara között

Együttműködés a MUISZ és a német-magyar kamara között 

A Német Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara (DUIHK) és a Magyar Utazási Irodák Szövetsége (MUISZ) stratégiai együttműködésről állapodott meg.
Nyár, szünidő és Dubaj

Nyár, szünidő és Dubaj 

A városban számos lehetőség van kulturális, aktív, sőt akár extrém programok kipróbálására.
Listán Prága leglátogatottabb turisztikai célpontjai

Listán Prága leglátogatottabb turisztikai célpontjai 

Az első tíz legnépszerűbb csehországi idegenforgalmi célpont az utóbbi években nem nagyon módosul.
Megújította Travelife Partner minősítését az OTP Travel

Megújította Travelife Partner minősítését az OTP Travel 

Az utazásszervező először 2023-ban, első magyarországi székhelyű utazási irodaként kapta meg a minősítést, amelyet idén, 2025-ben sikeresen megújított.
Ausztria újra felfedezve – Sport, ízek és élmények karnyújtásnyira

Ausztria újra felfedezve – Sport, ízek és élmények karnyújtásnyira 

Ausztria 2025-ben is izgalmas célpont a magyar utazók számára.
Hőségriadó Olaszországban

Hőségriadó Olaszországban 

A szerdai napra tizenhárom városban közepes szintű, úgynevezett narancssárga riasztást rendeltek el.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.