Kevesebb utazást tervez a németek jelentős része

A német lakosság többsége igyekszik visszafogni kiadásait, és az általános drágulás folytatódására számít egy kedden ismertetett felmérés szerint.

A Die Welt című lap a fogyasztói hangulat alakulásáról az EY nemzetközi tanácsadó vállalat által negyedévente készített reprezentatív kutatás új németországi adatait ismertetve kiemelte, hogy a meredeken emelkedő árak miatt sokan csak a legszükségesebb termékeket és szolgáltatásokat tudják megvásárolni, és nem számítanak gyors javulásra. Az EY Future Consumer Index (FCI) nevű mutatójának vizsgálatához Németországban felvett adatok szerint az Európai Unió legnagyobb gazdaságában a fogyasztók több mint háromnegyede kénytelen visszafogni kiadásait, és minden második ember csak a nélkülözhetetlen dolgokat veszi meg.    

A családi, egyéni megszorítások különösen a divatáruval és a szórakoztatóelektronikai cikkekel foglalkozó vállalkozásokat sújtják. A megkérdezettek 56 százaléka azt mondta, egyelőre egyáltalán nem vagy csak alig vásárol új ruhákat, és ugyanígy visszafogja magát például a televíziók, okostelefonok, laptopok és játékkonzolok esetében. A németek az autózáson is igyekeznek spórolni, 50 százalékuk a szokottnál kevesebbet tankol, és mintegy 25 százalékuk a gyógyszertárakban is kevesebbet költ. Ráadásul úgy tűnik, hogy ez csak a kezdet, mert az EY felmérése szerint a háztartások nagy része további költségcsökkentést tervez a következő hónapokra.

A lista élén az ételkiszállítás áll, a német fogyasztók fele tervezi, hogy ritkábban rendel házhoz készételt. Ugyancsak jelentős részük kevesebb utazást, nyaralást tervez, ritkábban jár majd vendéglőbe, moziba, szórakozóhelyre, és kevesebbet költene a többi között a fitnesztermi tagsági díjra és streamingszolgáltatások előfizetésére.     

"Az infláció miatt a fogyasztók lehetőségei erősen korlátozottak, így kisebb a fogyasztásra fordítható jövedelmük" - magyarázta az adatokat a Die Weltnek Michael Renz, az EY munkatársa. Ugyanakkor a németek többsége azt is tervezi, hogy többet költ élelmiszerre és tisztálkodási szerekre. Az EY felmérése alapján szinte mindenki, a német lakosság 96 százaléka szerint ugyanis a következő hat hónapban folytatódik a drágulás, főleg az energia, az üzemanyag és az élelmiszerek területén.    

Az infláció a legutóbbi, októberi adatok szerint 10,4 százalékos Németországban, ez új rekord az ország újraegyesítés (1990) utáni történetében. A fogyasztói árak alakulásának legfontosabb előretekintő mutatójaként számon tartott termelői árak emelkedése azonban októberben éves összevetésben lassult - 34,5 százalékra, a szeptemberi 45,8 százalék után -, havi összehasonlításban pedig 2020 májusa óta először csökkenést regisztráltak, a termelői árak 4,2 százalékkal voltak alacsonyabbak, mint szeptemberben.

Forrás: MTI


Tűzvész Splitnél – videóval

Tűzvész Splitnél – videóval 

A tűzoltók egyelőre nem tudják megfékezni a lángokat.
Ausztria újra felfedezve – Sport, ízek és élmények karnyújtásnyira

Ausztria újra felfedezve – Sport, ízek és élmények karnyújtásnyira 

Ausztria 2025-ben is izgalmas célpont a magyar utazók számára.
Zseniális ötlet Bécs turizmusáért felelőseitől: új sétaútvonal egy ikonikus film nyomán

Zseniális ötlet Bécs turizmusáért felelőseitől: új sétaútvonal egy ikonikus film nyomán 

Különleges új sétaprogram az osztrák fővárosban.
Retro fesztivál Opatijában

Retro fesztivál Opatijában 

Június 26-28. között Opatija a retro szórakozás fővárosává válik.
Már csak ez hiányzott: fertőző, ragályos kór jelent meg Romániában

Már csak ez hiányzott: fertőző, ragályos kór jelent meg Romániában 

Első ízben mutatták ki a juhhimlőt (variola ovina) a helyi illetékes hatóságok.
Napfényes ANTOR szezonnyitó a város felett

Napfényes ANTOR szezonnyitó a város felett 

Június 17-én a belvárosi Pullmann Hotel hangulatos rendezvénytermében tartotta szezonnyitó eseményét öt Magyarországon működő nemzeti idegenforgalmi szervezet.
Miért jönnek szívesen az osztrákok hozzánk?

Miért jönnek szívesen az osztrákok hozzánk? 

Az UniCredit Bank Austria idén is elkészítette a nyaralási euró számítását.
Ennyit költenek külföldi nyaralásra a magyar családok

Ennyit költenek külföldi nyaralásra a magyar családok 

Idén minden második magyar készül külföldre utazni legalább egyszer. Az úti célok változatlanok, de egyre többe kerül a nyaralás.
Közzétette foglalási adatait az ALDI Utazás

Közzétette foglalási adatait az ALDI Utazás 

A számok átlagosan 33 százalékos utasszám-növekedést mutatnak.
EIU-index: már nem Bécs a világ legélhetőbb városa

EIU-index: már nem Bécs a világ legélhetőbb városa 

A képen látható, mely város vette át a helyét. És nemcsak Bécs, hanem Calgary és más városok is lejjebb csúsztak az idei listán. Budapest nem szerepel a Top 10 között.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.