Külföldön két kézzel szórják a pénzüket a magyarok

Már 1200 milliárd forintot költöttünk - többször utaztunk és sokkal több napot töltöttünk július-szeptemberben külföldi utazásokon, mint tavaly ilyenkor. Az egy évvel korábbinál folyó áron 50 százalékkal többet, 610 milliárd forintot költöttünk külföldön szállásra, szolgáltatásokra, üzemanyagra és étkezésre.

Az idei kilenc havi, rekord összegű, 1200 milliárdos költés már jóval meghaladja a tavalyi egész évest - írja a friss adatokat elemző Bank360.hu.

Az idei harmadik negyedévben a magyar állampolgárok több mint 6,3 millió alkalommal utaztak külföldre, 15 százalékkal többször, mint egy évvel korábban. Az egynapos utazások száma 18 százalékkal, a többnaposoké 11 százalékkal bővült  - derült ki a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) most közzétett adataiból. Zömmel európai országokba utaztunk (6,2 milliószor).

A legtöbb időt

  • Görögországban (3,4 millió napot),

  • Horvátországban és Ausztriában (2,6-2,6 millió napot),

  • Németországban (2,1 millió napot),

  • Olaszországban (1,4 millió napot) és

  • Romániában (közel 1,1 millió) töltöttük. 

Nagyot nőtt a kint tartózkodási idő

A többnapos utazás keretében külföldön töltött napok száma jelentősen, 29 százalékkal nőtt egy év alatt: 16,2 millióról 20,9 millió napra. Az egynapos utak 18 százalékkal, 3,7 millióra emelkedtek. Az idei harmadik negyedéves adatok már megközelítik a 2019-es turisztikai rekordév azonos időszakának számait: a külföldön tartózkodási idő 24,6 millió nap volt, ami  csak 4 százalékkal kevesebb a négy évvel korábbinál.

Rekord összeget költöttünk el külföldön

A Bank360.hu elemzéséből kiderül, hogy amíg a külföldön töltött napokban még csak utolérték a járvány előtti szintet a magyarok, a külföldi pénzköltésben viszont már rekordot döntöttek. Ennek oka az utazásszám és a kint tartózkodási idő növekedése mellett a külföldi szolgáltatások árának emelkedése lehetett. A forint árfolyama is befolyásolhatta az adatot, bár inkább csak a 2019-es adathoz képest, hiszen az idei árfolyam nem volt rosszabb, mint a háború után kialakult tavalyi. A magyarok minden eddiginél többet, 610 milliárd forintot költöttek el a nyári fő- és utószezonban a külföldi utazásaikon, ez folyó áron számolva 50 százalékkal több az egy évvel korábbi és 76 százalékkal a 2019-es turisztikai rekordév azonos időszaki költésének. Az idei első háromnegyed éves költés (összesen 1200 milliárd forint), már jóval meghaladja a tavalyi egész évest (1075 milliárd forint). 

A magyar turisták július-szeptemberben a szálláshely- és vendéglátó-szolgáltatásokra fordították a legtöbb pénzt az egy- és többnapos utazásaikon, 188 milliárd forintot. Kulturális, sport- és egyéb turisztikai szolgáltatásokra közel 65 milliárd, élelmiszerre és italra 35 milliárd, üzemanyagra 27 milliárd, tartós és értékes fogyasztási cikkekre 24 milliárd, egyéb árucikkek vásárlására pedig 109 milliárd forint ment el. 

A 610 milliárd forint több mint 90 százalékát, 563 milliárdot Európában költötték el a kiutazók, továbbá 26 milliárdot az Amerikai Egyesült Államokban és 14,5 milliárdot Ázsiában a KSH előzetes adatai szerint. 

  • Európán belül 95,5 milliárdot Görögországban,

  • közel 69 milliárdot Ausztriában,

  • 59 milliárdot Németországban,

  • több mint 53 milliárdot Horvátországban és

  • 40,4 milliárd forintot Olaszországban költöttük el.

A Bank360.hu-nak nyilatkozó turisztikai szakemberek is kiugró forgalmú évre, a hazai utazási irodák rekord bevételre számítanak. A magyarok külföldi utazási kedve ugyanis a koronavírus-járványt követően nem lankadt, aki megteheti vagy akár spórolni is hajlandó ezért, az infláció és a megélhetési költségek emelkedése ellenére is utazik. A nyári tengerparti utazások után a síutak és “a télből nyárba” egzotikus utak is népszerűek.

Forrás: Bank360.hu / Turizmus Online


Pörögnek az ALDI utazási irodájánál a nyári foglalások

Pörögnek az ALDI utazási irodájánál a nyári foglalások 

A Magyarországon hetedik éve működő kiutaztató iroda rendkívül erős hónapot zárt 2024 januárjában.
"Egyensúlyt kell teremteni a vendégek és a helyben élők között"

"Egyensúlyt kell teremteni a vendégek és a helyben élők között"  

A turizmus komoly gazdasági jelentőséggel bír Ausztriában is, de gyakran terhet jelent a lakosság számára. 
Személyi változás az Österreich Werbungnál

Személyi változás az Österreich Werbungnál 

Kaufmann Ildikó február végén távozik az Österreich Werbungtól, feladatait március 11-től Borsi Valéria veszi át.
Huszonöt  osztrák város korlátozná az autósforgalmat

Huszonöt osztrák város korlátozná az autósforgalmat 

Ehhez azonban az osztrák KRESZ, az StVA módosítására van szükség.
Titkos kapuk nyílnak meg Máltán egyetlen hétvégére

Titkos kapuk nyílnak meg Máltán egyetlen hétvégére 

A látogatóknak életre szóló élményben lesz részük miközben a nagyközönség előtt általában zárva tartó helyeket ismerhetnek meg. 
Hetedhét ország kalandos felfedezése a Fjällräven Classic szervezésében

Hetedhét ország kalandos felfedezése a Fjällräven Classic szervezésében 

 Az eseménysorozat idén is ellátogat Svédországba, Dél-Koreába, Dániába, Németországba és az Egyesült Államokba, visszatér az Egyesült Királyságba, illetve elsőként járja be Chile egyedülálló vidékét.
Készpénzfelvétel külföldön? Megoldható, de nem minden áron

Készpénzfelvétel külföldön? Megoldható, de nem minden áron 

Könnyen megkopaszthatják az embert a külföldi pénzautomaták. Szerencsére van olcsó megoldás is - mutatjuk.
Alakul Bécs új okos városrésze: Aspern

Alakul Bécs új okos városrésze: Aspern 

Az osztrák főváros legújabb szlogenje a Smart City, amelynek jegyében egy új negyedet álmodtak meg.
Hundertwasser rajongóknak: hamarosan ismét nyitva a bécsi múzeum

Hundertwasser rajongóknak: hamarosan ismét nyitva a bécsi múzeum 

Fél éven át tartó felújítást követően márciustól újra látogatható a bécsi Hundertwasser Múzeum, a KunstHaus Wien.
Közösen írtak történelmet - 2023-ban több mint 3 millió turista kereste fel Máltát

Közösen írtak történelmet - 2023-ban több mint 3 millió turista kereste fel Máltát 

Ez kiemelkedő siker, hiszen csak 2024-re tervezték a szigetország turisztikai vezetői, hogy elérik a covid előtti bevételi szintet.

Interjú

„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet”

„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet” 

 Molnár Judittal, a Magyar Utazási Irodák Szövetsége (MUISZ) elnökével beszélgettünk.
Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról

Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról 

Sokak előtt ismert a Ruszwurm Cukrászda tulajdonosa, Szamos Miklós és a Budavári Önkormányzat jelenlegi vezetője, Váradiné Naszályi Márta polgármester között zajló vita. Erről és a turistabuszok ügyéről is beszélgettünk.
Kedvenc desszertjeink a legszebb kiadásban

Kedvenc desszertjeink a legszebb kiadásban 

Korábban írtunk már a ZAZIE „újragondolatlanul” merész, hamisítatlan magyar konyhájáról - de nem lehet szó nélkül elmenni Nagy Gergő szemet gyönyörködtető tányérdesszertjei mellett sem.