Meghatározó szereplővé válna az ázsiai piacon is az Airbnb

Az Airbnb vezetése úgy gondolja, hogy a célcsoportjuk nagy része Ázsiában koncentrálódik, ezért a jövőben erre a területre fókuszálnak a leginkább. 

Nathan Blecharczyk, az Airbnb társalapítója elmondta, hogy a szállásmegosztó portál Ázsiában is szeretne meghatározóvá válni.

"Az ázsiai régió majdnem 60%-a az y-generációból áll, mely az Airbnb fő célcsoportja. Ez a generáció, amikor már rendelkezik a megfelelő keresettel, akkor először utazni szeretne. Utazásaikhoz előszeretettel választják az Airbnb szolgáltatásait. Ezért is szeretnék betörni a piacra. A jövő év legnagyobb kihívása számunkra, hogy megtaláljuk a terjeszkedés módját Kínában is" – mondta az Airbnb alapítója.

Az ENSZ Világturisztikai Szervezete, a UNWTO legfrissebb jelentése szerint a 2016-os évben a kínai turisták adták a világ összturistáinak 6%-át.

Az Airbnb már meg is kezdte Kelet-Ázsia legnagyobb országának meghódításáért folyó marketingkampányát.

Kínában az Airbnb nevét Aibiying (爱彼迎) változtatták, mely "szeretettel üdvözöljük egymást" jelent kínai nyelven.

A szállásmegosztó portálnak nem lesz könnyű dolga, jelenlegi komoly ellenfele a Tujia.com ugyanis 400%-kal több kiadó lakással rendelkezik mint az Airbnb. 

Nem mindenki lelkes

Az Airbnbnek az elmúlt évben több kritikusa is akadt, többek között már New Yorkban és Barcelonában is korlátozzák az Airbnb-s lakáskiadást.

Barcelonában például az Airbnb mögött álló cég beleegyezett abba, hogy leveszi oldaláról azokat az ingatlanokat, amelyeknek a kiadását nem engedélyezte a város, különben 600 ezer eurós bírságot is kaphat.

Japánban csak ebben az évben nyertek jogi csatát a szállásmegosztó cégek, amikor a kormány engedélyezte a működésüket.

"Hongkongban és Szingapúrban is nehéz a helyzet, de nem lehetetlen. Szingapúr most csökkentette hatról három hónapra a minimális bérlési időt, ezzel nagy segítséget kaptunk a városvezetéstől" – mondta az Airbnb szóvivője.

Magyarországon is elkezdődtek az egyeztetések a Magyar Turisztikai Ügynökségnél (MTÜ) a rövid távú lakáskiadásnak, benne az airbnb-zésnek a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége (MSZÉSZ) által évek óta szorgalmazott újraszabályozásáról.

Az MSZÉSZ ötpontos javaslatsort állított össze, amelyben a kereskedelmi szálláshelyekkel azonos adózás bevezetése, a kiadható napok éves szintű korlátozása, minimális egészségügyi és biztonsági követelmények előírása, valamint a közvetítő platformok felelősségének meghatározása is szerepel.

Forrás: BBC Online


DZT: íme, az innovatív MI-influenszer

DZT: íme, az innovatív MI-influenszer 

A Német Turisztikai Hivatal (DZT) elindítja első MI-influenszer projektjét és ezáltal egy további szinten is felhasználja a mesterséges intelligenciát az úticél Németország nemzetközi marketingjében.
Mozart egykori otthona moziteremmé alakult

Mozart egykori otthona moziteremmé alakult 

A KINOLINO elnevezésű gyermek filmfesztiválnak először ad otthont moziként a híres bécsi zeneszerző egykori otthona.
Portugália turisztikai kínálata Budapest szívében

Portugália turisztikai kínálata Budapest szívében 

A rendezvényen közel harminc portugál turisztikai szolgáltató mutatta be legújabb ajánlatait, a résztvevők megismerkedhettek a portugál kulturális örökséggel, gasztronómiával, valamint a különböző régiók által kínált élményekkel, helyszínekkel, hotelekkel.
Megjelent Ausztria síkalauza

Megjelent Ausztria síkalauza 

Több mint 200 síterülettel, aktuális árakkal és tippekkel.
Mesterséges Intelligencia a gyakorlatban – podcastban elmesélve

Mesterséges Intelligencia a gyakorlatban – podcastban elmesélve 

Novemberben egy kísérleti jellegű adással jelentkezett a népszerű Dunakavicsok turisztikai podcast.
Föld alatti bunkervilág,  kommunista építészeti emlékek és mediterrán gasztronómia

Föld alatti bunkervilág, kommunista építészeti emlékek és mediterrán gasztronómia 

íme, mindezeket rejti az egykori kommunista ország fővárosa, Tirana.
Bécs köszöni, de nem kér a Black Friday-őrületből

Bécs köszöni, de nem kér a Black Friday-őrületből 

Narancshét vs. Black Friday – ez Bécs fenntartható válasza a vásárlási lázra.
 Firenze betiltja a kulcsdobozokat és  az idegenvezetők hangszóróit

Firenze betiltja a kulcsdobozokat és az idegenvezetők hangszóróit  

Firenze is lépéseket tesz a túlturizmus visszaszorítására, és olyan intézkedéseket vezet be, mint például a rövid távú bérbeadók által használt kulcsdobozok és az idegenvezetők hangszóróinak betiltása.
Vendée Globe: Weöres Szabolcs megjavította a vitorláját, folytatja a versenyt

Vendée Globe: Weöres Szabolcs megjavította a vitorláját, folytatja a versenyt 

A magyar versenyzőnek sikerült megjavítania sérült vitorláját, és folytatja a földkerülő vitorlásversenyt.
Közép-Európa legszebb karácsonyi vásárainak kaleidoszkópja

Közép-Európa legszebb karácsonyi vásárainak kaleidoszkópja 

Közép-Európa legszebb adventi vásárai idén is megnyitják kapuikat, hogy ízekkel, illatokkal, zenével és különleges programokkal varázsolják el az oda látogatókat.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.