Nathan Blecharczyk, az Airbnb társalapítója elmondta, hogy a szállásmegosztó portál Ázsiában is szeretne meghatározóvá válni.
"Az ázsiai régió majdnem 60%-a az y-generációból áll, mely az Airbnb fő célcsoportja. Ez a generáció, amikor már rendelkezik a megfelelő keresettel, akkor először utazni szeretne. Utazásaikhoz előszeretettel választják az Airbnb szolgáltatásait. Ezért is szeretnék betörni a piacra. A jövő év legnagyobb kihívása számunkra, hogy megtaláljuk a terjeszkedés módját Kínában is" – mondta az Airbnb alapítója.
Az ENSZ Világturisztikai Szervezete, a UNWTO legfrissebb jelentése szerint a 2016-os évben a kínai turisták adták a világ összturistáinak 6%-át.
Az Airbnb már meg is kezdte Kelet-Ázsia legnagyobb országának meghódításáért folyó marketingkampányát.
Kínában az Airbnb nevét Aibiying (爱彼迎) változtatták, mely "szeretettel üdvözöljük egymást" jelent kínai nyelven.
A szállásmegosztó portálnak nem lesz könnyű dolga, jelenlegi komoly ellenfele a Tujia.com ugyanis 400%-kal több kiadó lakással rendelkezik mint az Airbnb.
Nem mindenki lelkes
Az Airbnbnek az elmúlt évben több kritikusa is akadt, többek között már New Yorkban és Barcelonában is korlátozzák az Airbnb-s lakáskiadást.
Barcelonában például az Airbnb mögött álló cég beleegyezett abba, hogy leveszi oldaláról azokat az ingatlanokat, amelyeknek a kiadását nem engedélyezte a város, különben 600 ezer eurós bírságot is kaphat.
Japánban csak ebben az évben nyertek jogi csatát a szállásmegosztó cégek, amikor a kormány engedélyezte a működésüket.
"Hongkongban és Szingapúrban is nehéz a helyzet, de nem lehetetlen. Szingapúr most csökkentette hatról három hónapra a minimális bérlési időt, ezzel nagy segítséget kaptunk a városvezetéstől" – mondta az Airbnb szóvivője.
Magyarországon is elkezdődtek az egyeztetések a Magyar Turisztikai Ügynökségnél (MTÜ) a rövid távú lakáskiadásnak, benne az airbnb-zésnek a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége (MSZÉSZ) által évek óta szorgalmazott újraszabályozásáról.
Az MSZÉSZ ötpontos javaslatsort állított össze, amelyben a kereskedelmi szálláshelyekkel azonos adózás bevezetése, a kiadható napok éves szintű korlátozása, minimális egészségügyi és biztonsági követelmények előírása, valamint a közvetítő platformok felelősségének meghatározása is szerepel.
Forrás: BBC Online