Mexikó: te mennyire messze mennél?

A Mexikói Nagykövetség épületében, ünnepélyes keretek között mutatta be David Najera, Mexikó rendkívüli és meghatalmazott nagykövete és Patricia Eversbusch, a Mexikó közép-kelet európai régióért felelős turisztikai menedzsere a latin-amerikai ország legújabb ’A World of Its Own’ névre keresztelt turisztikai kampányát.

David Najera nagykövet köszöntötte az egybegyűlteket és elmondta, minden gyönyörű természeti adottság mellett, az emberek vendégszeretete és kedvessége az, amiért mindenképpen megéri Mexikóba látogatni.

Patricia Eversbusch, turisztikai menedzser prezentációjában kifejtette, hogy évről-évre folyamatosan nő a Mexikóba látogatók száma. 2016-ban 35 millió nemzetközi turistát fogadtak. Magyarországról 2015-ben közel 700.000 turista érkezett, 2016-ban ehhez képest 14 %-os növekedést tapasztaltak. A közép-kelet európai régióból 2016-ban 17 %-kal többen utaztak az országba, mint 2015-ben. A számok tehát azt mutatják egyre többen kíváncsiak a maja kultúra bölcsőjére.

A turisztikai szakember hangsúlyozta, hogy az új kampánnyal szeretnék közelebb hozni Mexikót az itteni tour-operatorok és az utazóközönség számára is. Kiemelte, hogy Mexikó gyermekektől egészen a nyugdíjas közönségig, mindenki számára kiváló desztináció. A fehérhomokos tengerpart mellett, itt található a Réz-kanyon is, mely négyszer nagyobb az arizoniai rokonánál, de ugyanúgy golflehetőség, búvárkodás, történelem, kultúra és hagyományok is várják a turistákat.

Hangsúlyozta, hogy Mexikóban nagyon népszerű a MICE – és a gyógyturizmus is, így ezen a területen is szeretnék növelni a látogatók számát. Mexikó nem fukarkodik nemzeti ünnepségekben sem, az egyik talán legérdekesebb fesztivál a „Dia de los Muertos” azaz a „Halál napja”. A mexikóiak szerint ezen az ünnepen, az élők és a szeretteik, akik már nem lehetnek itt, újra találkoznak. A „Halálfesztivál” egyben az élet ünneplése is. A tavalyi évben több mint 300.000 ember ünnepelt az utcákon különböző jelmezekbe öltözve.

Patricia megjegyezte, hogy idén is nagy hangsúlyt fektetnek a légitársaságokkal való megállapodásokra. Jelenleg több társasággal – többek között Condor, Finnair, Ana – is kapcsolatban állnak. A Condor légitársaság speciális jegyet is kínál a Mexikóba utazóknak, akik egy jeggyel öt városba is ellátogathatnak. A kampány központi eleme lesz a közösségi média, a Facebookon és Instagramon való megjelenés.

A mexikói turisztikai hivatal idén két tanulmányutat is szervez, amelynek a részleteiről és a kampányról további információkat a visitmexico.com oldalon olvashat.


Ketten Comóról – exkluzív hoteldizájn a felhők felett

Ketten Comóról – exkluzív hoteldizájn a felhők felett 

Olasz elegancia, festő ecsetjére kívánkozó háttér, magyar kreativitás és időtlen luxus a hegyek ölelésében – ez a Nuvole Garden hotelprojekt a Comói-tónál.
Ez történt Linzben egy rendhagyó eseményen

Ez történt Linzben egy rendhagyó eseményen 

A jövő nem fenyegetés, hanem lehetőség: felhívás az aktív alakításra.
Spanyolországot brutális hőség éri el

Spanyolországot brutális hőség éri el 

A nyár közepét idéző időjárás várhatóan e hét csütörtöktől vasárnapig tart majd.
Az idei nyár titkos favoritja: Bulgária

Az idei nyár titkos favoritja: Bulgária 

Feljebb ugrott a Kiwi.com foglalási listáján Portugália és Málta is.
Válságstáb alakult a parajdi sóbánya turizmusának megmentésére

Válságstáb alakult a parajdi sóbánya turizmusának megmentésére 

Jelenleg a bánya egyik legújabb részét, a Telegdy-szárnyat próbálják megmenteni két szigetelőgát kialakításával.
Ömlik a víz a parajdi sóbányába, drámai a helyzet

Ömlik a víz a parajdi sóbányába, drámai a helyzet 

A hétfő éjszakai és keddi esőzések nyomán a Korond-patak vízhozama másodpercenként 50 köbméterre nőtt.
Turisztikai fejlesztés Afrikában

Turisztikai fejlesztés Afrikában 

A győri székhelyű, nemzetközi médiavállalat, a Flying Media Hungary tovább erősítette pozícióját a globális turizmus- és légiközlekedési szakmában.
Hová indulnak idén a magyarok Horvátországban?  – itt a toplista

Hová indulnak idén a magyarok Horvátországban? – itt a toplista 

A nyaralók többsége saját autóval kel útra, és a klasszikus, 7 éjszakás vakáció a legjellemzőbb, csaknem minden harmadik foglalás esetén.
Kevesebben utazunk külföldre, de hosszabb ideig maradunk

Kevesebben utazunk külföldre, de hosszabb ideig maradunk  

Idén is leginkább Horvátországba utaznak a magyarok.
Magyar Nemzeti Nap az Oszakai Világkiállításon

Magyar Nemzeti Nap az Oszakai Világkiállításon 

Közel 250 ezer érdeklődő ismerhette már meg hazánkat a pavilon nyújtotta egyedi látogatói élményen, valamint a gazdag kulturális programkínálaton keresztül.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.