Németország: három kampánytéma 2023-ban

A május 8-án, a Kempinski Hotel Corvinus Budapestben Németországról tartott szakmai tájékoztatón Czeiszing Miklós, Német Turisztikai Hivatal (DZT) magyarországi képviseletének vezetője ismertette azt a három kampánytémát, amelyre Németország idei marketingstratégiája épül.  

Szinte mindenkihez szól

Elsőként az „51 UNESCO-világörökség” kampány részleteit mutatta be, kiemelve azt, hogy az idei egyik fő kampány azért is lehet sikeres, mert széles közönséget szólít meg, és nem mellesleg Németországot széles körű UNESCO világörökségi kínálattal rendelkező, fenntartható desztinációként pozícionálja a nemzetközi versenyben. Az új globális kampány, mint hallhattuk, mostantól ráirányítja a potenciális németországi utazók figyelmét az ország jelentős kultúrkincseinek és egyedülálló természeti tájainak gazdag örökségére, amely, a fenntarthatóság figyelembevételével, kényelmesen elérhető a tömegközlekedési eszközök jól kiépített hálózatának segítségével is.

A kampány az 51 világörökségi helyszín felfedezését hét csoportra osztja: „Kastélyok és várak”, „Kultúrtörténet”, „Természet és kertek”, „Ipari kultúra”, „Építészet és dizájn”, „Templomok és kolostorok”, valamint „Történelmi városok”. Központi eleme az a nyolc tematikus útvonal, amelyek a világörökségekhez való fenntartható utazást összekötik az érzelmi élményekkel és az értéktöbblettel a vendégek számára, így ösztönözve a tartózkodási idő meghosszabbítására.

Ki a természetbe!

A kulturális látnivalók mellett Németország tájai is középpontba kerülnek idén az Embrace German Nature kampány révén. Már csak azért is, mert a DZT adatai szerint a természetorientált üdülés a harmadik leggyakrabban megnevezett utazási ok volt 2022-ben Németországba utazást tervezők szerint. Nem véletlenül, hiszen az országban 300 ezer kilométernyi kijelölt gyalogtúra-útvonal, 76 ezer kilométer kerékpárút, 350 termálfürdő és 130 nemzeti park és natúrpark várja a természet szerelmeseit, ismertette a magyarországi képviseletvezető a tájékoztató alkalmával.

Feel Good - folyt.köv.

Mivel Németország világviszonylatban az előkelő 6. helyet foglalja el fenntarthatóság szempontjából, ezért nem is lehet azon csodálkozni, hogy idén is folytatják azt a marketing kampányukat, amelyet tavaly kezdtek el, és amelynek fókuszában a fenntarthatóság, a legkisebb ökolábnyom, a körülöttünk lévő természet valamint a bolygónk megőrzése, annak védelme szerepel.

Meglepő, de tény, tette hozzá Czeiszing Miklós, hogy utazási tour operátorokat kérdeztek ezzel kapcsolatban, akik úgy vélték, a fenntarthatóság az úti célok kiválasztása során 2022-ben utasaik döntésében 67 százalékuknál szerepet játszott, idén azonban ennél is többen, mintegy 87 százalékuknál számít az, hogy egy úti cél akár a fenntarthatóság érdekében például nem repülővel, hanem tömegközlekedéssel, kötött pályás módon érhető el, és a szálláshelyen valamint a meglátogatott helyen lévő program során a fenntarthatósági szempont meghatározó. 

 

 

 

 

 

 

 

Forrás: DZT / Turizmus Online


UNWTO: a nemzetközi turizmus visszaállt a koronavírus-járvány előtti szintre

UNWTO: a nemzetközi turizmus visszaállt a koronavírus-járvány előtti szintre 

A tájékoztatás szerint 2024-ben 11 százalékkal, 140 millióval többen utaztak, mint egy évvel korábban, elérve ezzel a világjárvány előtti 2019-es év eredményének 99 százalékát.
Feltörekvő úti cél: Fülöp-szigetek

Feltörekvő úti cél: Fülöp-szigetek  

A közép-európai országokból egyre népszerűbb úti cél a Fülöp-szigetek, legalábbis az egyik utazástechnológiai vállalat foglalási adatai alapján.
Ítéletidő, tomboló hóviharok a dél-amerikai területeken

Ítéletidő, tomboló hóviharok a dél-amerikai területeken 

A valóság az, hogy a hurrikánokra és a trópusi viharokra fel vagyunk készülve, de a hideggel és a jéggel nem boldogulunk, összegezte a nehézségek fő okát Savannah polgármestere, Van Johnson.
Ennyien keresték fel tavaly Franciaországot

Ennyien keresték fel tavaly Franciaországot  

Franciaország tavaly 2 millióval több külföldi látogatót fogadott, mint 2023-ban.
Többen halálra égtek egy törökországi síparadicsomban

Többen halálra égtek egy törökországi síparadicsomban  

A Bolu tartományban található kartalkayai üdülőhelyen a szálloda éttermében csaptak fel a lángok – FRISSÍTVE
Lenyűgöző termálfürdő-komplexumot tártak fel Pompeii-ben

Lenyűgöző termálfürdő-komplexumot tártak fel Pompeii-ben 

Újabb rendkívüli régészeti felfedezezés Pompeii ókori romjai között, amelyet a Vezúv kitörése 79-ben betemetett.
ATB 2025: az osztrák turizmus jövője

ATB 2025: az osztrák turizmus jövője  

Az esemény rávilágított arra, hogy milyen fontos a nemzetközi tapasztalatcsere az osztrák turizmus továbbfejlesztése szempontjából.
Közel 200 ezer, az elnöki beiktatásra érkező turista maradt hoppon Washingtonban

Közel 200 ezer, az elnöki beiktatásra érkező turista maradt hoppon Washingtonban 

A legjobban hétfőn a kanapéturisták jártak.
Súlyos baleset  egy spanyol síközpontban

Súlyos baleset egy spanyol síközpontban 

A baleset a síközpont sífelvonóján történt, egyelőre harminc sérültről tudni, akik közül tizenheten nagyon súlyos állapotban vannak.
Észak-Korea egyik városába már mehetnek turisták

Észak-Korea egyik városába már mehetnek turisták 

Észak-Korea bejelentette, hogy Raszon, az orosz és kínai határ közelében fekvő város, újra megnyílik a külföldi turisták előtt.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.