Az elegánsan, szellősen berendezett 7-es pavilon teljes területén a francia utazási irodák, szállodák, szállodaláncok képviselői foglalnak helyet március 31-én és április 1-jén. A többször itt járt szakmai képviselők elmondták, idén jóval kevesebenb érkeztek az utazási irodák képviseletében erre a jelentős párizsi rendezvényre, mint korábban.
Német egybeesés és húsvéti Nagyhét
Ennek talán egyik oka lehet, hogy 2015-ben egy héttel későbbre tolták a rendezvény idejét, mint máskor. Így egyrészt belecsúszott egy hasonló, német szakmai program idejébe, másrészt éppen itt a húsvét Nagyhét ideje, ami sok ember életében szintén meghatározó lehet. Azért a házigazdák igazán nem panaszkodhatnak a résztvevők száma miatt, hiszen a 750 francia utazási kiállítóhoz közel ezer - pontosan 920 - nemzetközi tour-operátor, vásárló jelentkezett be 67 országból. A szakmai újságírók is elég népes számban érkeztek: 80-an jöttek el a magyarországi kétfős csapattal együtt.
Fokozott francia érdeklődés
Ami még érdekesség, emelte ki Christian Mantel, az Atout France ügyvezető igazgatója a kétnapos rendezvény keddi megnyitóján, hogy szerencsésen alakult idén az egyes francia régiókból érkező utazási szakemberek száma: az északi területekről (Calais, Picardie és Paris Ile-de-France) most 24 százalékot tesz ki a teljes résztvevők számának a helyi irodák képviselete (tavaly 21 százalék volt), a keleti régióbeliek sem adták alább (Burgundia, a Champagne és az Alpok területéről), ők 18 százalékot tesznek ki (tavaly 17 százalékban voltak jelen). A nyugati régiókból is népes képviselet érkezett (Bretagne, Normandia térségéből), ahonnét 17 százalékot tesznek ki az utazási irodák, szállodák képviselőinek száma (ellentétben 2014-ben, amikor 14 százalékban érkeztek a Rendez-vous-ra). Ami visszaesés, az egyértelműen a déli régiók képviselete, onnét most 32 százalékban érkeztek Auvergne-i, korzikai és Cote d’Azur-i szakemberek (tavaly 40 százalékban voltak jelen).
A 10. rendezvényen 10 évig tartó extravagáns program bejelentés
A minden harmadik évben a francia fővárosban rendezett beutaztató vásáron ez alkalommal egy különleges bejentéssel örvendeztették meg a világ különböző országából érkező, nemzetközi újságíró csapatot. Mint Pablo Nakhlé-Cerutti, a Viparis (Venue in Paris) igazgatója prezentációjában elmondta, most kezdik azt a tíz éven tartó munkafolyamatot, amelynek eredményeként az egész Parc des Expositions de Porte de Versailles, vagyis a párizsi expo teljes arculata megújul – három lépcsőben. A 3,2 billió eurós (!) összegű befektetés eredményeként egy futurisztikus kép tárul majd 10 év múlva a kiállításokra látogatók és résztvevők elé: 10 új programhelyszínt valamint egy 440 szobás szállodát alakítanak ki a legnagyobb területettel rendelkező párizsi helyszínen, négy, nemzetközi hírű, francia sztárépítész álma valósul majd meg.
De – mivel Franciaországban vagyunk – a gasztronómia területén sem adják alább: Guy Martin, Michelin-csillagos sztárszakács vezeti majd az új expo konyháját, és persze a kiállítóterületekek különböző világú éttermeinek arculatáért, kulináriájáért is ő felel. A monstre építkezés első fázisa 2015-17-ig valósul meg, ekkor a központi sétálóutat alakítják ki, és elkezdik a pavilonok kialakítását, majd 2018-től 2020-ig, a második fázisban a különleges autóparkolót és további kiállítási csarnokokat építenek meg. A harmadik, befejező időszak végén pedig (2021-24-ig) az éttermeket, további pavilonokat, teraszokat, zöld parkokat és teniszpályákat adnak át.