Elég egyhangú találatok jönnek ki, ha a keresőbe olyan szavakat írunk, hogy Bolmen, Ektorp, Ingatorp vagy Hemsjö. Igen, ezek a tulajdonnevek mind IKEA-bútordarabokat takarnak, pedig valójában minden egyes szó egy-egy svédországi nevezetességet, látnivalót rejt.
Ahogy a svéd turisztikai ügynökség (Visit Sweden) kampányvideója fogalmaz, az, hogy a Bolmen-tóról a legtöbb embernek egy WC-kefe jut az eszébe, csak a jéghegy a csúcsa. Ennél súlyosabb a probléma, hiszen például Järvfjället havas lankái helyett székre, Kallax gyönyörű kis faluja helyett polcrendszerre gondolunk szinte azonnal.
{youtube|id=FDpoZdL1g0E}
"Büszkék vagyunk az IKEA-ra itt Svédországban, most viszont szeretnénk, ha az emberek felfedeznék a valódi helyeket az áruház termékeinek neve mögött" - mondta el a Visit Sweden marketingvezetője a kampányról, amelyen a Forsman & Bodenfors ügynökséggel dolgozott.
(via: Creative Review)