Száz turisztikai szakembert képeztek az osztrák turizmus jövőjéről

Az Osztrák Idegenforgalmi Hivatal (Österreich Werbung, ÖW) az atb_experience 2015 rendezvény keretén belül több mint 200 belföldi és külföldi turisztikai termékfejlesztési döntéshozót hívott meg a Hohe Tauern Nemzeti Parkba.

2015. június 28-30. között zajlott le a második atb_experience Kals am Großglocknerben. A rendezvény középpontjában a Nature Reloaded (Természet újratöltve) tematika állt, amelyet az ÖW az elkövetkezendő két évben kiemelt témaként kezel. A 28 országból érkező több mint 200 résztvevőnek lehetősége nyílt a nemzetközi kapcsolatok mellett a termékfejlesztésben való aktív részvételre is.

A Nature Reloaded tematikával az ÖW Ausztria azon adottságaira fókuszál, amelyek a társadalmi változásokkal relevánssá válnak a célcsoport számára.



„A globalizálódott, hálózatokkal átszőtt, digitális világban az emberek egyre inkább visszavágynak a természetbe, amit összekötnek az értékek újradefiniálásával, az értelemkereséssel” – magyarázta Dr. Petra Stolba, az ÖW igazgatónője. „Ezzel a rendezvénnyel szerettük volna a résztvevők figyelmét erre a témára irányítani, megalapozva a jövőbeni sikereket. A rendezvény programját nyújtó turisztikai szolgáltatók nemcsak lehetőséget kapnak a bemutatkozásra, hanem értékes visszajelzésekkel is gazdagodhatnak a nemzetközi vendégek részéről, ezáltal a kínálatukat még hatékonyabban tudják majd a vendégek szükségleteivel összehangolni” – fogalmazott Stolba köszöntő beszédében.

A változatos program kereken száz, 28 országból érkező nemzetközi utazásszervezőnek, véleményvezérnek és újságírónak kínált lehetőséget a kapcsolatépítésre az ugyancsak 100 osztrák turisztikai szolgáltatóval. Hétfőn délután az outdoor_experiences program keretein belül kerül sor a konkrét ajánlatok megismerésére a három együttműködő tartományban, Karintiában, Salzburgban és Tirolban. „Az outdoor_experiences fontos alkotóeleme az atb_experience rendezvénynek, hiszen lehetővé teszi az interakciót és kommunikációt a résztvevők között, lehetőséget ad az új ötletek és víziók megszületésére. Ezenkívül meg tudjuk mutatni a nemzetközi vendégeinknek, hogyan viszonyul az osztrák turizmus kínálata az jövőbeli témakörökhöz” – mondta Stolba.

A rendezők közvetlenül az esemény után pozitív mérleget vonhattak. Mind a terméktapasztalatok, mind az innovatív kommunikációs formák lelkesedést váltottak ki a résztvevőkből. Az osztrák résztvevők értékes tapasztalatokat nyertek a beszélgetésekből, amiket kamatoztathatnak a termékfejlesztésben, a kínálatokat a kereslethez igazíthatják és véglegesíthetik az értékesítésben a 2016. januári atb_sales vásáron. „Nemzeti turisztikai szervezetként az a feladatunk, hogy a szakmát tudásunkkal és a rendelkezésünkre álló hálózattal a lehető legnagyobb mértékben támogassuk” – mondta Stolba végezetül.

A magyar részvevők közül Palkó Zsolt az ECOLIFE magazin képviseletében így nyilatkozott a rendezvényről: „Igazi telitalálat volt a remekül szervezett és Nature Reloaded szlogennel hirdetett legutóbbi atb_experience Ausztriában. Semmi kétség, hogy az osztrák idegenforgalom vezetői komolyan gondolják a fenntarthatóság, a turizmus és természet védelmének az összhangját és tesznek is azért, hogy ez a három összetevő felelős, élvezhető és izgalmas termékként legyen kiajánlva az utazók felé.”


Együttműködés a MUISZ és a német-magyar kamara között

Együttműködés a MUISZ és a német-magyar kamara között 

A Német Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara (DUIHK) és a Magyar Utazási Irodák Szövetsége (MUISZ) stratégiai együttműködésről állapodott meg.
Nyár, szünidő és Dubaj

Nyár, szünidő és Dubaj 

A városban számos lehetőség van kulturális, aktív, sőt akár extrém programok kipróbálására.
Listán Prága leglátogatottabb turisztikai célpontjai

Listán Prága leglátogatottabb turisztikai célpontjai 

Az első tíz legnépszerűbb csehországi idegenforgalmi célpont az utóbbi években nem nagyon módosul.
Megújította Travelife Partner minősítését az OTP Travel

Megújította Travelife Partner minősítését az OTP Travel 

Az utazásszervező először 2023-ban, első magyarországi székhelyű utazási irodaként kapta meg a minősítést, amelyet idén, 2025-ben sikeresen megújított.
Ausztria újra felfedezve – Sport, ízek és élmények karnyújtásnyira

Ausztria újra felfedezve – Sport, ízek és élmények karnyújtásnyira 

Ausztria 2025-ben is izgalmas célpont a magyar utazók számára.
Hőségriadó Olaszországban

Hőségriadó Olaszországban 

A szerdai napra tizenhárom városban közepes szintű, úgynevezett narancssárga riasztást rendeltek el.
Utasbiztosítások és a közel-keleti konfliktus

Utasbiztosítások és a közel-keleti konfliktus 

Utasbiztosítási feltételek a közel-keleti konfliktus árnyékában.
Magyar vályogkemence Chicagóban

Magyar vályogkemence Chicagóban 

A Paradigma Ariadné is ott van a 2025-ös Chicagói Építészeti Biennálé (CAB) kiállítói között.
Midsommer, avagy egy varázslatos svédországi éjszaka

Midsommer, avagy egy varázslatos svédországi éjszaka 

A nyári napforduló a svédek második legnagyobb ünnepe, az éj ilyenkor a hagyományok szerint tele van varázslattal.
Tűzvész Splitnél – videóval

Tűzvész Splitnél – videóval 

A tűzoltók egyelőre nem tudják megfékezni a lángokat.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.