Száz turisztikai szakembert képeztek az osztrák turizmus jövőjéről

Az Osztrák Idegenforgalmi Hivatal (Österreich Werbung, ÖW) az atb_experience 2015 rendezvény keretén belül több mint 200 belföldi és külföldi turisztikai termékfejlesztési döntéshozót hívott meg a Hohe Tauern Nemzeti Parkba.

2015. június 28-30. között zajlott le a második atb_experience Kals am Großglocknerben. A rendezvény középpontjában a Nature Reloaded (Természet újratöltve) tematika állt, amelyet az ÖW az elkövetkezendő két évben kiemelt témaként kezel. A 28 országból érkező több mint 200 résztvevőnek lehetősége nyílt a nemzetközi kapcsolatok mellett a termékfejlesztésben való aktív részvételre is.

A Nature Reloaded tematikával az ÖW Ausztria azon adottságaira fókuszál, amelyek a társadalmi változásokkal relevánssá válnak a célcsoport számára.



„A globalizálódott, hálózatokkal átszőtt, digitális világban az emberek egyre inkább visszavágynak a természetbe, amit összekötnek az értékek újradefiniálásával, az értelemkereséssel” – magyarázta Dr. Petra Stolba, az ÖW igazgatónője. „Ezzel a rendezvénnyel szerettük volna a résztvevők figyelmét erre a témára irányítani, megalapozva a jövőbeni sikereket. A rendezvény programját nyújtó turisztikai szolgáltatók nemcsak lehetőséget kapnak a bemutatkozásra, hanem értékes visszajelzésekkel is gazdagodhatnak a nemzetközi vendégek részéről, ezáltal a kínálatukat még hatékonyabban tudják majd a vendégek szükségleteivel összehangolni” – fogalmazott Stolba köszöntő beszédében.

A változatos program kereken száz, 28 országból érkező nemzetközi utazásszervezőnek, véleményvezérnek és újságírónak kínált lehetőséget a kapcsolatépítésre az ugyancsak 100 osztrák turisztikai szolgáltatóval. Hétfőn délután az outdoor_experiences program keretein belül kerül sor a konkrét ajánlatok megismerésére a három együttműködő tartományban, Karintiában, Salzburgban és Tirolban. „Az outdoor_experiences fontos alkotóeleme az atb_experience rendezvénynek, hiszen lehetővé teszi az interakciót és kommunikációt a résztvevők között, lehetőséget ad az új ötletek és víziók megszületésére. Ezenkívül meg tudjuk mutatni a nemzetközi vendégeinknek, hogyan viszonyul az osztrák turizmus kínálata az jövőbeli témakörökhöz” – mondta Stolba.

A rendezők közvetlenül az esemény után pozitív mérleget vonhattak. Mind a terméktapasztalatok, mind az innovatív kommunikációs formák lelkesedést váltottak ki a résztvevőkből. Az osztrák résztvevők értékes tapasztalatokat nyertek a beszélgetésekből, amiket kamatoztathatnak a termékfejlesztésben, a kínálatokat a kereslethez igazíthatják és véglegesíthetik az értékesítésben a 2016. januári atb_sales vásáron. „Nemzeti turisztikai szervezetként az a feladatunk, hogy a szakmát tudásunkkal és a rendelkezésünkre álló hálózattal a lehető legnagyobb mértékben támogassuk” – mondta Stolba végezetül.

A magyar részvevők közül Palkó Zsolt az ECOLIFE magazin képviseletében így nyilatkozott a rendezvényről: „Igazi telitalálat volt a remekül szervezett és Nature Reloaded szlogennel hirdetett legutóbbi atb_experience Ausztriában. Semmi kétség, hogy az osztrák idegenforgalom vezetői komolyan gondolják a fenntarthatóság, a turizmus és természet védelmének az összhangját és tesznek is azért, hogy ez a három összetevő felelős, élvezhető és izgalmas termékként legyen kiajánlva az utazók felé.”


Kiderült, mikor érdemes repülőjegyet venni

Kiderült, mikor érdemes repülőjegyet venni 

Ha tavasszal szeretnénk utazni, akkor közeli úti célra még vehetünk kedvező árú repülőjegyet.
Ausztria 2024-es turisztikai eredményei

Ausztria 2024-es turisztikai eredményei 

Ausztria számára 2024 különösen sikeres év volt a közép-kelet-európai piacokon.
Utazás Kiállítás 2025: Ciprus, ahol a kultúra és a természet találkozik

Utazás Kiállítás 2025: Ciprus, ahol a kultúra és a természet találkozik 

Mutatós vendégszámok, az igazi profik ősszel indulnak a szigetre.
Járatlan utakon: felfedezésre váró úti célok Franciaországban

Járatlan utakon: felfedezésre váró úti célok Franciaországban 

Vajon szüksége van marketingre a világ egyik leglátogatottabb országának, amely több esetben az overtourismmal is küzd?
Túlzsúfoltság a velencei karneválon

Túlzsúfoltság a velencei karneválon 

Valentin nap hétvégéjén hatalmas tömegű turista áradat lepte el a velencei utcákat és hidakat újabb aggodalmakat keltve a helyiekben.
Jelentős vásárok Brnó-ban a világ szakembereinek

Jelentős vásárok Brnó-ban a világ szakembereinek 

A 2025-ös év ismét gazdagá vásárprogramot hoz a brnó-i vásárterületre, tele nagy jelentőségű eseményekkel különöző iparágak és egyéb szakterületek számára.
Kultúrális központ lehet a spanyol festő szülőháza Sevillában

Kultúrális központ lehet a spanyol festő szülőháza Sevillában 

Kulturális központtá alakítaná Diego Velázquez (1599-1660) világhírű spanyol festő sevillai szülőházát az épületet megvásároló befektetői csoport.
Melyik a jó választás? –10 °C-ban fagyoskodni vagy +16 °C-ban napfürdőzni?

Melyik a jó választás? –10 °C-ban fagyoskodni vagy +16 °C-ban napfürdőzni? 

Az elsőt Budapesten mérik, a második pedig Málta szigetén a most jellemző hőmérséklet.
A jövő fesztiválja Bécsben

A jövő fesztiválja Bécsben 

Áprilisban Bécs ad otthont Európa legnagyobb, a jövő munkahelyeivel foglalkozó rendezvényének.
Rakonczay Gábor 1300 kilométerre a céltól az óceán-átkenuzáson

Rakonczay Gábor 1300 kilométerre a céltól az óceán-átkenuzáson 

A 44 éves magyar sportoló közösségi oldalán ad mindennap helyzetjelentést, de az érdeklődők online is nyomon tudják követni a hajóját.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.