Száz turisztikai szakembert képeztek az osztrák turizmus jövőjéről

Az Osztrák Idegenforgalmi Hivatal (Österreich Werbung, ÖW) az atb_experience 2015 rendezvény keretén belül több mint 200 belföldi és külföldi turisztikai termékfejlesztési döntéshozót hívott meg a Hohe Tauern Nemzeti Parkba.

2015. június 28-30. között zajlott le a második atb_experience Kals am Großglocknerben. A rendezvény középpontjában a Nature Reloaded (Természet újratöltve) tematika állt, amelyet az ÖW az elkövetkezendő két évben kiemelt témaként kezel. A 28 országból érkező több mint 200 résztvevőnek lehetősége nyílt a nemzetközi kapcsolatok mellett a termékfejlesztésben való aktív részvételre is.

A Nature Reloaded tematikával az ÖW Ausztria azon adottságaira fókuszál, amelyek a társadalmi változásokkal relevánssá válnak a célcsoport számára.



„A globalizálódott, hálózatokkal átszőtt, digitális világban az emberek egyre inkább visszavágynak a természetbe, amit összekötnek az értékek újradefiniálásával, az értelemkereséssel” – magyarázta Dr. Petra Stolba, az ÖW igazgatónője. „Ezzel a rendezvénnyel szerettük volna a résztvevők figyelmét erre a témára irányítani, megalapozva a jövőbeni sikereket. A rendezvény programját nyújtó turisztikai szolgáltatók nemcsak lehetőséget kapnak a bemutatkozásra, hanem értékes visszajelzésekkel is gazdagodhatnak a nemzetközi vendégek részéről, ezáltal a kínálatukat még hatékonyabban tudják majd a vendégek szükségleteivel összehangolni” – fogalmazott Stolba köszöntő beszédében.

A változatos program kereken száz, 28 országból érkező nemzetközi utazásszervezőnek, véleményvezérnek és újságírónak kínált lehetőséget a kapcsolatépítésre az ugyancsak 100 osztrák turisztikai szolgáltatóval. Hétfőn délután az outdoor_experiences program keretein belül kerül sor a konkrét ajánlatok megismerésére a három együttműködő tartományban, Karintiában, Salzburgban és Tirolban. „Az outdoor_experiences fontos alkotóeleme az atb_experience rendezvénynek, hiszen lehetővé teszi az interakciót és kommunikációt a résztvevők között, lehetőséget ad az új ötletek és víziók megszületésére. Ezenkívül meg tudjuk mutatni a nemzetközi vendégeinknek, hogyan viszonyul az osztrák turizmus kínálata az jövőbeli témakörökhöz” – mondta Stolba.

A rendezők közvetlenül az esemény után pozitív mérleget vonhattak. Mind a terméktapasztalatok, mind az innovatív kommunikációs formák lelkesedést váltottak ki a résztvevőkből. Az osztrák résztvevők értékes tapasztalatokat nyertek a beszélgetésekből, amiket kamatoztathatnak a termékfejlesztésben, a kínálatokat a kereslethez igazíthatják és véglegesíthetik az értékesítésben a 2016. januári atb_sales vásáron. „Nemzeti turisztikai szervezetként az a feladatunk, hogy a szakmát tudásunkkal és a rendelkezésünkre álló hálózattal a lehető legnagyobb mértékben támogassuk” – mondta Stolba végezetül.

A magyar részvevők közül Palkó Zsolt az ECOLIFE magazin képviseletében így nyilatkozott a rendezvényről: „Igazi telitalálat volt a remekül szervezett és Nature Reloaded szlogennel hirdetett legutóbbi atb_experience Ausztriában. Semmi kétség, hogy az osztrák idegenforgalom vezetői komolyan gondolják a fenntarthatóság, a turizmus és természet védelmének az összhangját és tesznek is azért, hogy ez a három összetevő felelős, élvezhető és izgalmas termékként legyen kiajánlva az utazók felé.”


Ketten Comóról – exkluzív hoteldizájn a felhők felett

Ketten Comóról – exkluzív hoteldizájn a felhők felett 

Olasz elegancia, festő ecsetjére kívánkozó háttér, magyar kreativitás és időtlen luxus a hegyek ölelésében – ez a Nuvole Garden hotelprojekt a Comói-tónál.
Ez történt Linzben egy rendhagyó eseményen

Ez történt Linzben egy rendhagyó eseményen 

A jövő nem fenyegetés, hanem lehetőség: felhívás az aktív alakításra.
Spanyolországot brutális hőség éri el

Spanyolországot brutális hőség éri el 

A nyár közepét idéző időjárás várhatóan e hét csütörtöktől vasárnapig tart majd.
Az idei nyár titkos favoritja: Bulgária

Az idei nyár titkos favoritja: Bulgária 

Feljebb ugrott a Kiwi.com foglalási listáján Portugália és Málta is.
Válságstáb alakult a parajdi sóbánya turizmusának megmentésére

Válságstáb alakult a parajdi sóbánya turizmusának megmentésére 

Jelenleg a bánya egyik legújabb részét, a Telegdy-szárnyat próbálják megmenteni két szigetelőgát kialakításával.
Ömlik a víz a parajdi sóbányába, drámai a helyzet

Ömlik a víz a parajdi sóbányába, drámai a helyzet 

A hétfő éjszakai és keddi esőzések nyomán a Korond-patak vízhozama másodpercenként 50 köbméterre nőtt.
Turisztikai fejlesztés Afrikában

Turisztikai fejlesztés Afrikában 

A győri székhelyű, nemzetközi médiavállalat, a Flying Media Hungary tovább erősítette pozícióját a globális turizmus- és légiközlekedési szakmában.
Hová indulnak idén a magyarok Horvátországban?  – itt a toplista

Hová indulnak idén a magyarok Horvátországban? – itt a toplista 

A nyaralók többsége saját autóval kel útra, és a klasszikus, 7 éjszakás vakáció a legjellemzőbb, csaknem minden harmadik foglalás esetén.
Kevesebben utazunk külföldre, de hosszabb ideig maradunk

Kevesebben utazunk külföldre, de hosszabb ideig maradunk  

Idén is leginkább Horvátországba utaznak a magyarok.
Magyar Nemzeti Nap az Oszakai Világkiállításon

Magyar Nemzeti Nap az Oszakai Világkiállításon 

Közel 250 ezer érdeklődő ismerhette már meg hazánkat a pavilon nyújtotta egyedi látogatói élményen, valamint a gazdag kulturális programkínálaton keresztül.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.