Hvar szigetre kompolva Stari Gradban nézték meg azokat a szállodákat, amelyek a katalógusokban szerepeltek, majd Podgora és Gradac következett. A megnézett mintegy harminc szálloda között bőven volt kétcsillagos, valamint három és négycsillagos szállodatípus is. Apartmanházak is szerepeltek a kínálatban, amelyek nagy területtel, sportlétesítményekkel és játszóterekkel csábítják a többgyermekes családokat.
A nyaralók közül egyre többen keresik az all inkluziv ellátást kínáló helyeket, lassan átalakulnak régi szokásaink, egyre kevesebb vendég teszi tele hazánkban a kocsi csomagtartóját tartós és nem tartós élelmiszerrel és főzi meg a horvátországi apartmanban az ebédet. - Kényelemszeretőkké váltunk, inkább fizetünk egy kicsivel többet, de ne mi főzzünk a nyaralás alatt! – mondta egy viszonteladó.
Horvátországban még nincs szezon, több helyen malteros vödrök közt sétáltak, a virágok még a kiültetést várják, de hamarosan tele lesz a tengerpart a nyaralókkal.
Csákány Csaba, a Terra Reisen magyarországi igazgatója márkapartneri hálózatának fejlesztésére helyezte a hangsúlyt, tavaly még csak tíz, idén már húsz márkapartnerrel dicsekedhet. Mint elmondta, a nyári értékesítésük fele Horvátországban történik, csak Hvar szigetén tavaly 300 foglalásuk volt.
A statisztikák alapján a vendégek azokat a helyeket választják, ahol közel a tengerpart, van saját uszoda, jó a konyha, és szívélyes a fogadtatás. Tudják ezt a horvátok is, és törekednek arra, hogy minél több vendég foglaljon náluk szállást.
Forrás: Turizmus Online