Szakmai információkkal támogatja a BFTK a turizmusdiplomáciát

Az idei szezontól újfajta küldetést vállalt a Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központ (BFTK). Budapest Főváros hivatalos turisztikai és kulturális szervezete a diplomáciai képviseletek megszólításával a főváros turisztikai értékeinek, vonzerejének hatékonyabb nemzetközi megjelenítését tűzte ki célul: idén májustól a szervezet folyamatosan aktualizált szakmai támogató anyagokkal látja el a külképviseleteket és a külügyi szolgálatokat.

A külügyi szolgálatok, nagyköveti attasék – diplomáciai küldetésük teljesítése során – rendszeresen találkoznak üzletemberekkel, politikusokkal, a sajtó és a média képviselőivel, a kultúra és a turizmus terén tevékenykedő vállalkozásokkal, nemzetközi szervezetekkel: e szakemberek, piaci és nonprofit szereplők számára a Magyarországgal való ismerkedés „előszobája” lehet, ha információt kapnak Budapest kulturális és turisztikai értékeiről. Ehhez kíván mostantól a BFTK, szakmai feladat- és szerepkörét továbbgondolva és tágabb kontextusba helyezve, megfelelő mennyiségű és minőségű kulturális és turisztikai „muníciót” biztosítani.

Budapest, mint desztináció sikeres pozícionálása érdekében elengedhetetlen a főváros programkínálatának, valamint hivatalos turisztikai szervezete, a BFTK napi munkájának (online és offline marketingeszközök, prezentációk, szakmai szervezetekben való részvétel) ismerete — beleértve a BFTK legnépszerűbb termékét, a Budapest Card® hivatalos turisztikai városkártyát, illetve annak felhasználási körét is. A külképviseletek részére megküldött értesítő levél valamennyi érintett (nagykövetek, konzulok és főkonzulok, külgazdasági attasék, iroda- és képviseletvezetők) figyelmét felhívja a Budapestinfo.hu weboldalra, ahol külön aloldalon összegyűjtve, letölthető formában találhatja meg mindenki az őt érdeklő szakmai támogató anyagokat.

Az online elérés mellett, a BFTK a nagykövetek és a külügyi szolgálatok rendelkezésére áll nyomtatott kiadványportfóliójával is: április 1-jén jelent meg nyolc nyelven a Budapest Guide és Budapest Card 2018/19-es városkalauz, amely kiváló áttekintést ad Budapest látványosságairól és programjairól, valamint bemutatja a Budapest Card, a főváros hivatalos városkártyacsaládja partnereinek szolgáltatási körét. A negyedévente angolul publikált Budapest’s Finest prémium magazin pedig elsősorban a város minőségi szolgáltatásait, egyedi termékeit és színvonalas kulturális-gasztronómiai programjait kereső utazót szólítja meg.

A tavalyi évhez hasonlóan, a magyar állam diplomatáinak idén is lehetőségük van a kiadványrendelésre a külügyi futárszolgálattal egyeztetve, továbbá egyénileg az alábbi elérhetőségen: [email protected]. A kiadványok rendelése – ésszerű példányszámban, illetőleg az országkép alakítását szolgáló, turisztikai-kulturális vonatkozású akciók, programok, projektek közvetlen megvalósítása érdekében – továbbra is ingyenes.

Kiadványai mellett a BFTK természetesen nem mulasztja el felhívni a diplomaták figyelmét a 2018. április 1-jétől megújult Budapest Card termékcsalád használatának előnyeire, amely az idei szezonban már több mint 20 ingyenes és több mint 80 kedvezményes szolgáltatást kínál felhasználójának, a viszonteladóknak pedig a kártyakibocsátó BFTK a 2018. év folyamán is 20% jutalékot biztosít. A kontinuitás, a folyamatos kapcsolattartás elősegítése jegyében pedig a BFTK ezt a kommunikációs csatornát vette igénybe ahhoz, hogy a külképviseleteket is értesítse közeljövőben induló, a tervek szerint havi-kéthavi gyakorisággal megjelenő szakmai hírleveléről, valamint a feliratkozást lehetővé tévő online platform megnyitásáról.


Így utaznak a magyarok idén karácsonykor

Így utaznak a magyarok idén karácsonykor 

Sokkal inkább utaznak távolabbi úti célra a karácsonyi időszakban a magyarok, mint az év egyéb időszakaiban – mutatják a az egyik vezető utazástechnológiai vállalat foglalási adatai.
Jó hangulatú karácsonyi partival zárta sikeres évét a Slovakia Travel

Jó hangulatú karácsonyi partival zárta sikeres évét a Slovakia Travel 

Szlovákiába utazni jó ötlet – így hangzik az ország fő turisztikai szlogenje, amelyet most kiegészít egy másik: az egyik friss, angol nyelvű nívós prospektus címe szerint az ország közel van és meglepetésekkel vár.
Olaszország betiltja a kulcsdobozok használatát a szálláshelyeken

Olaszország betiltja a kulcsdobozok használatát a szálláshelyeken 

A tulajdonosoknak az olaszországi bérelhető szálláshelyeken megszálló vendégekkel személyesen kell találkozniuk.
Group travel: next stop the Grand Est!

Group travel: next stop the Grand Est! 

The Grand Est is a must-see destination for group travel lovers. With its historic cities and unspoilt natural landscapes, this rich, diverse region offers an unrivalled range of experiences.
Főpróbát tartottak a Szent Péter-bazilikában

Főpróbát tartottak a Szent Péter-bazilikában 

Készülnek a Szentévre.
Lajhárok, repülés az esőerdő felett és a Pura Vida

Lajhárok, repülés az esőerdő felett és a Pura Vida 

Costa Ricában megtapasztalhatjuk az igazi szabadság élményét, miközben Tarzan módjára repülünk az esőerdőben vagy egy meleg vizű forrásban ücsörgünk.
Maldív-szigetek: esküvők szereplői és a nászutasok paradicsoma

Maldív-szigetek: esküvők szereplői és a nászutasok paradicsoma 

A Visit Maldives által szervezett frissen tartott webinárium keretében betekintést kaptunk a Maldív-szigetek lenyűgöző kínálatába, amelyet kifejezetten esküvők és nászutasok számára kínálnak.
Pusztító vihar Rodoszon és Limnosz szigetén

Pusztító vihar Rodoszon és Limnosz szigetén 

A két görög szigeten szükségállapotot hirdettek ki hétfőn a görög hatóságok. Rodoszon a hatóságok közlekedési tilalmat rendeltek el, az iskolák hétfőn zárva maradtak.
Torinót választották az intelligens turizmus európai fővárosának

Torinót választották az intelligens turizmus európai fővárosának 

Az olaszországi Torino viselheti a Turizmus Intelligens Európai Fővárosa címet 2025-ben, és a spanyolországi Benidorm lesz az intelligens európai turizmus zöld úttörője jövőre – közölte az Európai Bizottság illetékes irodája pénteken.
Amadeus: 2025-ben a következők az utazási trendek

Amadeus: 2025-ben a következők az utazási trendek 

Nosztalgia, személyre szabás, az ázsiai turizmus fellendülése és spontán kapcsolatok, amelyek újradefiniálják a globális utazást.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.