„Mindenhol vannak gondok, higgyék el, megoldjuk. A Tarom biztonságos, továbbra is a világ egyik legbiztonságosabb légitársasága” – reagált a csoportos távozás hírére a közlekedési tárcához tartozó vállalat első embere, akit kiszivárgott információk szerint minden új közlekedési miniszter szívesen kirúgna. Pedig korábban egy kormányhatározat döntött úgy, hogy a veszteséges állami cégek élére külföldi menedzsert szerződtessenek. Néhány csere meg is történt, ám mára csak Heinzmann maradt, a többiek bedobták a törölközőt.
A szociáldemokrata kormány két év alatt a harmadik közlekedési miniszterét fogyasztja, ezért is pattanhatott ki az újabb vezetési válság a Taromnál, amihez besegített a pilóták szakszervezetének panaszlevele. Ők állítják, a légitársaság vezetése, üzletpolitikája elhibázott, kevés a pénz a javításokra, karbantartásokra.
Úgy tudni, a hamarosan összeálló igazgatótanács több feladatot is átvesz majd Heinzmanntól, aki pedig 2012-től komoly eredményeket ért el: 2013-ban a Tarom vesztesége 44 százalékkal csökkent, s „csak” 130 millió lej volt, tavaly pedig már 9 millióra zuhant. Ezt most úgy hálálják meg a belga vezérigazgatónak, hogy havi bérét 23 ezer euróról 5 ezerre kurtítják.