Restart felmérés: aki teheti, nyaralni megy

Az európaiak erősen növekvő utazási kedve új perspektívát nyújt Németország beutazó turizmusának A megkérdezettek 70 százaléka szeretne a következő hat hónapon belül elutazni.

Erőteljesen növekszik azon európaiak száma, akik az elkövetkező hónapokban szeretnének külföldi utazásra indulni. Az ETC (European Travel Commission) „Monitoring Sentiment for Domestic and Intra-European Travel” aktuális felmérése szerint a megkérdezettek 70 százaléka szeretne az elkövetkező hat hónapon belül elutazni.

Az emberek utazási szándéka ezáltal a 2021. májusi mostani hetedik felmérési hullámban jelentős növekedést mutat az előző felmérések adataihoz képest (2020. december 54 százalék, 2021. február 56 százalék). Az utazást tervezők több mint fele (51 százalék) az európai külföldi célokat favorizálják, jó egy harmaduk (36 százalék) lakóhelyük országában szeretne maradni.

Petra Hedorfer, a Német Turisztikai Hivatal (DZT) igazgatótanácsi elnöke: „Az európaiak erősen növekvő utazási szándéka a súlyos megbetegedések csökkenő száma, illetve az oltási kampányok sikere mellett a fontos küldőpiacokon és az Európai Unió digitális COVID igazolványa által elért utazási könnyítések mind fontos momentumai az európai turizmus felépülésének. Az emberek erős koncentrációja az európai utazásokra szintén nagyon jó jel: a járvány kitörése előtt is a német beutazási volumen kereken három negyedét európai küldőpiacok generálták, ez a piaci rész a 2020-as krízisévben 85 százalékra emelkedett. Az úticél Németország márka erőteljes vonzereje, illetve a kiemelkedő piaci jelenlétünk, amelyet anticiklusos marketinggel a krízisben is fenn tudtunk tartani, jó feltételeket teremt arra, hogy a koronavírus utáni időkben tovább erősítsük Németország beutazó turizmusának helyzetét a nemzetközi porondon.”

A kereslet különösen magas a nyári szezonra nézve: az utazást tervezők 31 százaléka már június-júliusban, 41 százalékuk augusztus-szeptemberben, míg 16 százalékuk csak késő őszre tervez üdülést. A foglalási státusz azt mutatja, hogy az utazni szándékozók meg is valósítják utazási szándékukat: 42 százalékuk már konkrét utazási szolgáltatásokat foglalt le, 40 százalékuk meghatározta az úti célját, csupán az utazni szándékozók 19 százaléka bizonytalan, hogy hova szeretne utazni.

A Tourism Economics legfrisebb felmérései megerősítik az úticél Németország hosszú távú pozitív perspektíváját. Ezek alapján Németország akár 2023-ra elérheti a kereken 92,1 millió nemzetközi vendégéjszakát és ezáltal túllépheti a krízis előtti 2019-es 89,9 millió vendégéjszakák szintjét. 

A felméréshez kapcsolódó videó ITT található.

Forrás: DZT / Turizmus Online


Lezuhant egy drótkötélpálya kabinja – többen meghaltak

Lezuhant egy drótkötélpálya kabinja – többen meghaltak 

Az olaszországi Nápoly közelében történt a tragédia, a Faito-hegyre vezető drótkötélpályán.
Felújítják a világ egyik leghíresebb épületét

Felújítják a világ egyik leghíresebb épületét 

Már hozzá is láttak.
World Tourism Film Awards: idén is díjazzák a világ legjobb turisztikai kisfilmjeit

World Tourism Film Awards: idén is díjazzák a világ legjobb turisztikai kisfilmjeit  

Főszerkesztőnk is a nemzetközi zsűri tagja.
Ingyenes és pénztárcabarát dubaji programok

Ingyenes és pénztárcabarát dubaji programok 

Sokan azt gondolják, hogy Dubajban csak költséges szórakozás várja a látogatókat. Szerencsére ez nem így van, hiszen számos ingyenes látnivalót is találunk, ha Dubajba látogatunk.
Magyar kortársművészet Milánóban

Magyar kortársművészet Milánóban 

A Magyar Divat & Design Ügynökség szervezésében megvalósult Budapest Select – A VVoven View kiállítás több mint 8000 érdeklődőt fogadott a Milan Design Week során, az 5VIE designnegyed egyik kiemelt helyszíneként.
Bizonyítékot találtak arra, mi volt valójában a Stonehenge funkciója

Bizonyítékot találtak arra, mi volt valójában a Stonehenge funkciója 

Ez az a hely, amiről már mindenki hallott, és látta fotókon, de kevesen tudják, miért is épült valójában?
Felmérés: a fiatal generáció lemond a luxuscikkekről, csakhogy utazhasson

Felmérés: a fiatal generáció lemond a luxuscikkekről, csakhogy utazhasson 

Idén inkább utaznak a fiatalok, minthogy megvegyék a legújabb okostelefont.
A világ legnagyobb vizicsatája

A világ legnagyobb vizicsatája 

A hatalmas vízipisztolyos csata a Fehér Lótusz (White Lotus) filmsorozat egyik legfrissebb epizódjában is szerepet kapott.
Oszakai Világkiállítás: nyitva a Magyar Pavilon

Oszakai Világkiállítás: nyitva a Magyar Pavilon 

Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter nyitotta meg a 2025-ös Oszakai Világkiállítás Magyar Pavilonját.
Az Adria királynője – húsvéti virágünnep Opatijában

Az Adria királynője – húsvéti virágünnep Opatijában 

Anno a Monarchia második legnagyobb üdülőhelye volt, itt gyógyult Kosztolányi Dezső és Móra Ferenc is.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.