Restart felmérés: aki teheti, nyaralni megy

Az európaiak erősen növekvő utazási kedve új perspektívát nyújt Németország beutazó turizmusának A megkérdezettek 70 százaléka szeretne a következő hat hónapon belül elutazni.

Erőteljesen növekszik azon európaiak száma, akik az elkövetkező hónapokban szeretnének külföldi utazásra indulni. Az ETC (European Travel Commission) „Monitoring Sentiment for Domestic and Intra-European Travel” aktuális felmérése szerint a megkérdezettek 70 százaléka szeretne az elkövetkező hat hónapon belül elutazni.

Az emberek utazási szándéka ezáltal a 2021. májusi mostani hetedik felmérési hullámban jelentős növekedést mutat az előző felmérések adataihoz képest (2020. december 54 százalék, 2021. február 56 százalék). Az utazást tervezők több mint fele (51 százalék) az európai külföldi célokat favorizálják, jó egy harmaduk (36 százalék) lakóhelyük országában szeretne maradni.

Petra Hedorfer, a Német Turisztikai Hivatal (DZT) igazgatótanácsi elnöke: „Az európaiak erősen növekvő utazási szándéka a súlyos megbetegedések csökkenő száma, illetve az oltási kampányok sikere mellett a fontos küldőpiacokon és az Európai Unió digitális COVID igazolványa által elért utazási könnyítések mind fontos momentumai az európai turizmus felépülésének. Az emberek erős koncentrációja az európai utazásokra szintén nagyon jó jel: a járvány kitörése előtt is a német beutazási volumen kereken három negyedét európai küldőpiacok generálták, ez a piaci rész a 2020-as krízisévben 85 százalékra emelkedett. Az úticél Németország márka erőteljes vonzereje, illetve a kiemelkedő piaci jelenlétünk, amelyet anticiklusos marketinggel a krízisben is fenn tudtunk tartani, jó feltételeket teremt arra, hogy a koronavírus utáni időkben tovább erősítsük Németország beutazó turizmusának helyzetét a nemzetközi porondon.”

A kereslet különösen magas a nyári szezonra nézve: az utazást tervezők 31 százaléka már június-júliusban, 41 százalékuk augusztus-szeptemberben, míg 16 százalékuk csak késő őszre tervez üdülést. A foglalási státusz azt mutatja, hogy az utazni szándékozók meg is valósítják utazási szándékukat: 42 százalékuk már konkrét utazási szolgáltatásokat foglalt le, 40 százalékuk meghatározta az úti célját, csupán az utazni szándékozók 19 százaléka bizonytalan, hogy hova szeretne utazni.

A Tourism Economics legfrisebb felmérései megerősítik az úticél Németország hosszú távú pozitív perspektíváját. Ezek alapján Németország akár 2023-ra elérheti a kereken 92,1 millió nemzetközi vendégéjszakát és ezáltal túllépheti a krízis előtti 2019-es 89,9 millió vendégéjszakák szintjét. 

A felméréshez kapcsolódó videó ITT található.

Forrás: DZT / Turizmus Online


Ez történt Linzben egy rendhagyó eseményen

Ez történt Linzben egy rendhagyó eseményen 

A jövő nem fenyegetés, hanem lehetőség: felhívás az aktív alakításra.
Spanyolországot brutális hőség éri el

Spanyolországot brutális hőség éri el 

A nyár közepét idéző időjárás várhatóan e hét csütörtöktől vasárnapig tart majd.
Az idei nyár titkos favoritja: Bulgária

Az idei nyár titkos favoritja: Bulgária 

Feljebb ugrott a Kiwi.com foglalási listáján Portugália és Málta is.
Válságstáb alakult a parajdi sóbánya turizmusának megmentésére

Válságstáb alakult a parajdi sóbánya turizmusának megmentésére 

Jelenleg a bánya egyik legújabb részét, a Telegdy-szárnyat próbálják megmenteni két szigetelőgát kialakításával.
Ketten Comóról – exkluzív hoteldizájn a felhők felett

Ketten Comóról – exkluzív hoteldizájn a felhők felett 

Olasz elegancia, festő ecsetjére kívánkozó háttér, magyar kreativitás és időtlen luxus a hegyek ölelésében – ez a Nuvole Garden hotelprojekt a Comói-tónál.
Ömlik a víz a parajdi sóbányába, drámai a helyzet

Ömlik a víz a parajdi sóbányába, drámai a helyzet 

A hétfő éjszakai és keddi esőzések nyomán a Korond-patak vízhozama másodpercenként 50 köbméterre nőtt.
Turisztikai fejlesztés Afrikában

Turisztikai fejlesztés Afrikában 

A győri székhelyű, nemzetközi médiavállalat, a Flying Media Hungary tovább erősítette pozícióját a globális turizmus- és légiközlekedési szakmában.
Hová indulnak idén a magyarok Horvátországban?  – itt a toplista

Hová indulnak idén a magyarok Horvátországban? – itt a toplista 

A nyaralók többsége saját autóval kel útra, és a klasszikus, 7 éjszakás vakáció a legjellemzőbb, csaknem minden harmadik foglalás esetén.
Kevesebben utazunk külföldre, de hosszabb ideig maradunk

Kevesebben utazunk külföldre, de hosszabb ideig maradunk  

Idén is leginkább Horvátországba utaznak a magyarok.
Magyar Nemzeti Nap az Oszakai Világkiállításon

Magyar Nemzeti Nap az Oszakai Világkiállításon 

Közel 250 ezer érdeklődő ismerhette már meg hazánkat a pavilon nyújtotta egyedi látogatói élményen, valamint a gazdag kulturális programkínálaton keresztül.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.