A rendezvenyhelyszinek.hu felmérést készített a vállalati rendezvénypiac 2021. őszi/téli időszak kilátásairól. A megkérdezett vállalatok túlnyomó többsége (90,6%) tartott rendezvényt a járvány előtti, még pörgős 2019. év azonos időszakában, idén ugyanakkor már kevesebben, de még mindig nagy arányban
(77,3%) terveznek valamilyen saját eseményt. 12% még hezitál és csupán 10,7%-uk jelezte azt, hogy nem tervez az év hátralévő részére semmilyen rendezvényt.
A tavalyi év trendje megfordulni látszik: a járvány miatt kifejezetten erős online fókuszú eseményszervezés visszarendeződése teljesen egyértelműnek tűnik; a vállalatok elhanyagolható számban (4,4%) terveznek csak és kizárólag online rendezvényt, a többség külön élő és külön online rendezvényben is (42,7%), vagy kifejezetten élő rendezvény megtartásában (30,7%) gondolkodik az idei őszi/téli időszakban. Hibrid céges eseményt a válaszadók 5,8%-a tervez, vagy még nem döntött (16,4%).
A céges rendezvények résztvevő számain még mindig látszik az óvatosság: az őszi/téli időszakban a cégek több, mint fele 50 főnél kisebb események szervezésében gondolkodik: a vállalatok harmada a kisebb, 25-49 fős rendezvényeket részesítik előnyben (32,9%), ennél kisebb számú (24 főig) eseményt tervez a cégek 25%-a. Nagyobb léptékben a vállalatok közel egyharmada gondolkodik csak: 50-100 fő között a cégek 14,5%-a, 100 és 200 fő között 13,2%, 200 fő feletti résztvevő számmal pedig a vállalatok 3,9%-a tervez az idei évben. 10%-uk pedig még egyáltalán nem döntött a tervezett létszámot illetően.
Meglepő fordulat és a korábbi tendenciától teljesen eltérő, hogy a cégek az utolsó pillanatig kivárnak a szervezéssel és a rendezvény pontos időpontját legtöbben - a korábbitól eltérően - nem hónapokra előre jelölik meg és nem is kezdik meg a szervezést sem, hanem a teljes folyamat last minute történik. A vállalatok több, mint fele (56%) a tervezett esemény időpontja előtt maximum 4 héttel kezdi el a szervezést, 13,3%-uk csak 3 hetet hagy erre, 5,8%-uk pedig 1-2 hét szervezési időt hagy erre, így a piac mind a megrendelések volumenét, mind a rendezvényhelyszínek szabad kapacitásait, a catering és technikai igényeket illetően nagyon nehezen tervezhető.