Last minute a rendezvényszervezésnél

Egy felmérés szerint bizakodóak az üzleti rendezvénypiaci kilátások. A kutatásban részt vett vállalatok 77,3%-a tervez még az idei évben valamilyen rendezvényt, ugyanakkor a szervezést az utolsó pillanatra hagyják, ami nagy kihívás elé állítja a piaci szereplőket - tájékoztatta lapunkat a rendezvenyhelyszinek.hu.

A rendezvenyhelyszinek.hu felmérést készített a vállalati rendezvénypiac 2021. őszi/téli  időszak  kilátásairól.  A  megkérdezett  vállalatok  túlnyomó  többsége (90,6%)  tartott  rendezvényt  a  járvány  előtti,  még  pörgős  2019.  év  azonos időszakában, idén ugyanakkor már kevesebben, de még mindig nagy arányban
(77,3%)  terveznek  valamilyen  saját  eseményt.  12%  még  hezitál  és  csupán 10,7%-uk  jelezte  azt,  hogy  nem  tervez  az  év  hátralévő  részére  semmilyen rendezvényt.
 
A  tavalyi év trendje megfordulni látszik: a járvány miatt kifejezetten erős online  fókuszú  eseményszervezés  visszarendeződése  teljesen  egyértelműnek tűnik; a vállalatok elhanyagolható számban (4,4%) terveznek csak és kizárólag online  rendezvényt,  a  többség  külön  élő  és  külön  online  rendezvényben  is (42,7%), vagy kifejezetten élő rendezvény megtartásában (30,7%) gondolkodik az idei őszi/téli időszakban. Hibrid céges eseményt a válaszadók 5,8%-a tervez, vagy még nem döntött (16,4%).
 

 


A céges rendezvények résztvevő számain még mindig látszik az óvatosság: az őszi/téli  időszakban  a  cégek  több,  mint  fele  50  főnél  kisebb  események szervezésében  gondolkodik:  a  vállalatok  harmada  a  kisebb,  25-49 fős rendezvényeket  részesítik  előnyben  (32,9%),  ennél  kisebb  számú  (24  főig) eseményt  tervez  a  cégek  25%-a.  Nagyobb  léptékben  a  vállalatok  közel egyharmada gondolkodik csak: 50-100 fő között a cégek 14,5%-a, 100 és 200 fő között 13,2%, 200 fő feletti résztvevő számmal pedig a vállalatok 3,9%-a tervez az idei évben. 10%-uk pedig még egyáltalán nem döntött a tervezett létszámot illetően.
 
Meglepő fordulat és a korábbi tendenciától teljesen eltérő, hogy a cégek az utolsó pillanatig kivárnak a szervezéssel és a rendezvény pontos időpontját legtöbben - a korábbitól eltérően - nem hónapokra előre jelölik meg és nem is kezdik meg a szervezést sem, hanem a teljes folyamat last minute történik. A vállalatok több, mint fele (56%) a tervezett esemény időpontja előtt maximum 4 héttel kezdi el  a  szervezést,  13,3%-uk  csak  3  hetet  hagy  erre,  5,8%-uk  pedig  1-2  hét szervezési időt hagy erre, így a piac mind a megrendelések volumenét, mind a rendezvényhelyszínek  szabad  kapacitásait,  a  catering  és  technikai  igényeket illetően nagyon nehezen tervezhető.  


 Turizmusmarketing konferencia Pécsett

Turizmusmarketing konferencia Pécsett 

2025. április 11-én rendezik Pécsett a hazai turizmus- szakmai konferenciák zászlóshajójává vált évenkénti turizmusmarketing konferenciát.
Fenntarthatósági jó gyakorlatokról és az osztrák piac jelentőségéről az MSZÉSZ régiós ülésein

Fenntarthatósági jó gyakorlatokról és az osztrák piac jelentőségéről az MSZÉSZ régiós ülésein 

A március 27-28-i régiós üléseken több mint 150 szállodaipari szakember vett részt.
Újabb két magyarországi szarvasmarhatelepen lehet száj- és körömfájásjárvány

Újabb két magyarországi szarvasmarhatelepen lehet száj- és körömfájásjárvány 

A helyzet azért is aggasztó, mert a két telep a magyar-szlovák határ közelében van.
A hazai munkavállalók fele nyitott egy új munkalehetőségre

A hazai munkavállalók fele nyitott egy új munkalehetőségre 

A fizetés mértéke és a juttatási csomag a legfőbb vonzerő.
Digitális színház, történelmi tárlat és időutazás: nyílik a Time Machine

Digitális színház, történelmi tárlat és időutazás: nyílik a Time Machine  

Április 8-án Budapest legújabb attrakciója egy egyedülálló időutazásra hív.
Nyomozós játék, cellalátogatás, börtönkoszt, tombolanyeremények a Várbörtönben

Nyomozós játék, cellalátogatás, börtönkoszt, tombolanyeremények a Várbörtönben 

Egyéves születésnapját igencsak különleges módon ünnepli a veszprémi Várbörtön Látogatóközpont.
Békéscsabán kezdődik a tavaszi fesztivál

Békéscsabán kezdődik a tavaszi fesztivál 

Csaknem harminc rendezvényt kínál a Békéscsabai Tavaszi Fesztivál.
Ennyit költött a rendezvényszektor 2024-ben

Ennyit költött a rendezvényszektor 2024-ben 

A rendezvényszektor vállalati eseménymarketing piacának árbevétele 2024-ben 78,4 milliárd forint volt és 4,3 százalékos növekedést mutatott.
Különleges programokkal ünnepel a Folly Arborétum

Különleges programokkal ünnepel a Folly Arborétum 

Idén 120 éves a badacsonyörsi botanikus kert.
Hagyományőrző húsvéti napok Matyóföldön

Hagyományőrző húsvéti napok Matyóföldön 

Matyó Húsvét Mezőkövesden április 20-21-én.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.