Ro_magyar_turizmus cikkek
Közel egymillió olasz tájékozódhatott a magyar régiók turisztikai kínálatáról
A Magyar Turizmus Zrt. milánói képviselete az Epolis frepess napilappal közös akciót szervezett.
Balaton és Budapest plakátkampány Stuttgartban és Münchenben
Az ITB ideje alatt Berlinben elkezdett plakátkampány folytatásaként, április 1-7. között Stuttgartban 240 világító poszter népszerűsítette a Balatont és Budapestet, míg Münchenben április 4-24. között 184 Balaton óriásplakát volt látható.
Becsületes adakozók és potyautasok?
Több mint 200 millió forintos büdzsével valószínűleg egy-két hónapon belül működni kezd a Légi Marketing Alap. Vannak, akik elégedettek az eredménnyel, mások azt mondják, akár 80 millió forinttal is nagyobb lehetne ez az összeg, ha nem tesz keresztbe a szűklátókörűség és a lustaság.
Szemléletváltás szükséges
Évértékelőnk keretében számvetésre kértük Mányai Rolandot, az Önkormányzati és Területfejlesztési Minisztérium főosztályvezetőjét, miniszteri megbízottat is. Arra is kíváncsiak voltunk, a szakember szerint melyek a legfőbb a kihívások a magyar turizmus számára 2008-ban.
Bamako után meghódítjuk Dakart is?
Alig egy nappal azután, hogy Ujhelyi István államtitkár bejelentette: 2010-ben hazánkból indulna a Dakar-rali, az idei versenyt a szervezők biztonsági okokból, közelebbről meg nem határozott terrorveszélyre hivatkozva lemondták. Ezzel azonban a Dakar jövője kérdőjeleződött meg. Január 12-én 8 órakor viszont immár harmadik alkalommal startolt a Budapest–Bamako rali mezőnye: 102 magyar és 46 külföldi csapat. Az indulás előtt Szabó Gál Andrással (a Villám Géza néven is ismert egykori rádióriporterrel), a Budapest–Bamako ötletgazdájával és főszervezőjével beszélgettünk a futam részleteiről, turisztikai jelentőségéről.
Az IMEX-en népszerűsíti hazánkat a Magyar Turizmus Zrt.
Április 22. és 24. között Frankfurtban zajlik a világ egyik legnagyobb üzleti turisztikai kiállítása, az IMEX, ahol a Magyar Turizmus Zrt. képviseli hazánkat.
Elfogadták a turizmustörvény tervezetét
Elfogadta a turizmusról szóló törvénytervezetet szerdai ülésén a kormány. A törvényjavaslat célja elsődlegesen az, hogy meghatározza a turizmussal kapcsolatos állami és önkormányzati feladatokat, a turisztikai tevékenységek gyakorlásának általános feltételeit, a turizmusban érdekelt állami és egyéb szervezetek együttműködésének kereteit, elősegítse a turizmus céltudatos fejlesztéséhez szükséges feltételek kialakítását, valamint a turizmusban működő vállalkozások működését és fejlődését.
Határtalan kínálat az idei Utazás kiállításon
A megszokottnál korábbi időpontban, február 28. és március 2. között jelentkező Utazás világraszóló kínálattal várja látogatóit, a turisztikai szakembereket és az utazni vágyó nagyközönséget a HUNGEXPO Budapesti Vásárközpontban. Az idei kínálatban még több szakmai program, számos újdonság, úti cél és színes kísérő esemény szerepel. A kiállítás nyitó napja ezúttal is zártkörű, szakmai nap lesz.
Stabil kínálat
Az idén is bőséges a hazai turisztikai vásárkínálat. A szervezők egy része ingyenes belépővel próbálja becsalogatni a látogatókat, mások szakmai konferenciát és programokat ajánlanak. Vásári lista a www.turizmusonline.hu oldalon.
Az MT Zrt. 2008-as marketingterve
A Magyar Turizmus Zrt. 2008-as marketingtervének legfőbb célja idén is a vendégszám, a vendégéjszakaszám és a turizmusból származó bevételek növelése.
Partnerség és együttműködés
A szakma már hónapok óta várta, ki lesz az új turisztikai szakállamtitkár, miután Dr. Somogyi Zoltán távozott a posztról, hogy diplomataként folytassa pályafutását. A tárca pályázatot hirdetett, végül Bajnai Gordon miniszter 16 jelentkező közül – a nyár közepe óta a szakterületet megbízottként irányító, 1998-ban Pro Turismo-díjazott – Kovács Miklóst nevezte ki a posztra.
A Tisza-tó a német Radparadiese magazinban
A Balaton és az Észak-Alföld után idén a Tisza-tavat mutatja be a német Radparadiese biciklis magazin a Magyar Turizmus Zrt. müncheni külképviseletének közreműködésével.
Kiss Dóra lesz a Magyar Kongresszusi Iroda termékmenedzsere
A Magyar Turizmus Zrt. márciusban pályázatot hirdetett a Termék Csoportján belül működő Magyar Kongresszusi Iroda vezető termékmenedzseri pozíciójának betöltésére tekintettel arra, hogy a jelenlegi vezető Szűcs-Balás Vera hamarosan anyai örömök elé néz.
Tourinformok: egyre kevesebb jut promócióra
A Magyar Turizmus (MT) Zrt. képviseletében Róna Iván vezérigazgató és két kollégája számolt be a Tourinform irodák helyzetéről a Sport és Turisztikai Bizottság (STB) keddi ülésén.
Új időpontban az UTAZÁS kiállítás
A 31. alkalommal megrendezésre kerülő UTAZÁS kiállítás 2008-ban - a szakma kérésére – új időpontban, február 28. és március 2. között várja a nagyközönséget és a kiállítókat.
Turisztikai marketing: eredmények és tervek
A balatoni szezonzárón Róna Iván, az MT Zrt. vezérigazgatója elmondta, hogy a Balaton fontos szerepet kapott a társaság marketingmunkájában, számos kezdeményezésbe bevonták a környék vállalkozóit, önkormányzatait is.
Kedvező tendenciák a Balatonnál
Hagyományteremő szándékkal szezonzáró partnertalálkozót rendezett Balatonfüreden a Magyar Turizmus Zrt. Balatoni Regionális Turisztikai Irodája és a térség turizmusáért elkötelezett több szervezet.
Statisztika, más nézőpontból
Bánki Erik, a FIDESZ országgyűlési képviselője sajtóreggelin elemezte a turizmus idei első nyolc hónapjának eredményeit.
Külképviselői értekezlet
Október 15-én tartotta hagyományos, őszi külképviselői értekezletét a Magyar Turizmus Zrt., amelyen Ujhelyi István, az ÖTM államtitkára „A magyar turizmus eredményei és lehetőségei – különös tekintettel az Európai Uniós forrásokra” címmel tartott előadást.
Hozzánk jön a belga utazási szakma
A Magyar Turizmus Zrt. által készített pályázati anyag alapján a Flamand Utazási Irodák Szövetsége Budapestet választotta 2008-as konferenciája helyszínéül.
Egyeztetésen a marketingterv
A Magyar Turizmus Zrt. munkájában 2008-ban is meghatározó irányelv lesz a turisztikai szakmával és a stratégiai partnerekkel való szoros együttműködés.
Légimarketing Kelet-Magyarországnak
Négy önkormányzat (Debrecen, Hajdúszoboszló, Miskolc, Nyíregyháza) és a Magyar Turizmus Zrt. képviselői, valamint számos vállalkozó részvételével tanácskozást tartottak Debrecenben szeptember 17-én a kelet-magyarországi Légi Marketing Alap létrehozásáról.
Budapesti REWE-randevú
Szívós munkával, négy éves előkészítés után sikerült Budapestre csábítania a Magyar Turizmus Zrt. munkatársainak a harmadik legjelentősebb német utazásszervező, a REWE Touristik képviselőit, aktuális katalógus- bemutatójukra.
Még nagyobb invázióra számítanak
Az idei Budapest Winter Invasion (BWI) kampány meghirdetése során Niklai Ákos, a Magyar Turizmus Zrt. (MT Zrt.) elnöke elmondta: a 2006–07-es BWI 25,5 ezerrel több vendéget vonzott a fővárosba, és az átlagos vendégéjszakaszám 2,5-ről 5,5 napra nőtt a tavalyi kampány ideje alatt.
Előtérben a komplex kampányok
Vizek éve, Reneszánsz év, Pécs 2010 Európa Kulturális Fővárosa felvezető kampány, magyar nemzeti parkok hete – csak néhány kulcsszó a Magyar Turizmus Zrt. (MT ZRt) minden eddiginél korábban elfogadott és a napokban bemutatott, több száz oldalas marketingtervéből.
Egységben az erő?
Nem újdonság, hogy a globalizáció a gazdaság minden területén tetten érhető. A vállalati felvásárlások és egyesülések a turizmust sem kerülik el, gondoljunk csak a KLM–Air France fúzióra vagy a nagy szállodaláncok nemzetközi terjeszkedésére. Az európai tour-operátorok körében több jelentős fúzió is történt az utóbbi időben. Legtöbbször a költségcsökkentés, a hatékonyabb működés és a nagyobb nyereség elérése szolgál magyarázatul az összeolvadásokra.
Magyarország melléklet cseh és szlovák napilapok előfizetőinek
Magyarország melléklettel népszerűsíti áprilisban hazánkat a Magyar Turizmus Zrt. Csehországban és Szlovákiában.
Szlovákoknak népszerűsíti turisztikai kínálatát a Tisza-tó és az észak-alföldi régió
Április 21. és 24. között 18 utazási szakember és újságíró látogat Magyarországra egy tanulmányút keretében a Magyar Turizmus Zrt. szervezésében. A tanulmányút a március 12-én Kassán, illetve a március 19-én Pozsonyban megrendezett szakmai találkozónak a folyatása, ahol a Tisza-tavi, illetve az észak-alföldi régió mutatkozott be egy-egy prezentációval.
Hollandiai promóció kisteherautókkal
16 kisteherautón népszerűsíti Magyarország egészségturisztikai lehetőségeit, illetve az Eindhoven-Budapest légijáratot a Magyar Turizmus Zrt. és a Wizz Air Hollandiában.
Két kiállítás egy időben
A Hungexpo Budapesti Vásárközpontban november 8–11. között immár 17. alkalommal várta a téli sportok szerelmeseit a Hó-Show és mellette – most először a Hungexpo Zrt. szervezésében – a megújult Spa & Wellness kiállítás. A két rendezvényen mintegy húszezer látogató tekinthette meg az összesen háromszáz kiállító termékeit, szolgáltatásait.
Auditált hotelek
A Danubius Hotels Group, a német medical wellness szövetség és a TÜV Rheinland bejelentette, hogy a Danubius Csoport hat szállodája (Health Spa Resort Margitsziget, Health Spa Resort Hévíz, a Health Spa Resort Bük, továbbá a szlovákiai Health Spa Resort Thermia Palace, valamint a cseh Health Spa Resort Nové Lázné és a Health Spa Resort Centrální Lázné), továbbá a Hotel Europa Fit Hévíz és a Hotel Karos- Spa sikerrel vizsgázott a TÜV Rheiland auditorai előtt.
WTM: nagyobb, mint valaha
Az idei londoni World Travel Marketen (WTM) 200 országból és régióból több mint 5400 kiállító várta a vendégeket november 12–15. között.
Pannon Tourism-projekt a falusi vendéglátás fellendítéséért
A falusi turizmus felvirágoztatását szolgálja a Pannon-medencében a nemrégiben útjára indított Pannon Tourismprojekt, amely hazánk és Horvátország turisztikai együttműködésének fejlesztéséhez nyújt lehetőséget.
Ryanair: hét új járat Budapestről
A Ryanair hét új desztinációval – Bréma, Frankfurt, Dublin, Bristol, East Midlands, Glasgow és Liverpool – bővítette Budapestről induló járatait.
Mérlegen a Forma–1
Az idén kifejezetten sok turista érkezett a mogyoródi futamra, a magyarországi Forma–1-et rendező cég azonban várhatóan ennek ellenére veszteséges lesz, ahogy már évek óta. A megkérdezett turisztikai szakemberek mégis egyetértenek abban, Magyarország jól jár a rendezvénnyel.
Győrben is Ibis
A négy budapesti Ibis szálloda után Győrben is megnyílt az Accor-Pannonia lánchoz tartozó márka első vidéki egysége.
A Széchenyi fürdő látható Brüsszelben
2008 tavaszától Magyarországot a Széchenyi fürdő 1:25 arányú makettje képviseli a brüsszeli Mini Europe Parkban.
Piaci offenzíva Kínában
Szeptember 3-án Gyurcsány Ferenc miniszterelnök megnyitotta a magyar turisztikai és gasztronómiai hetet a pekingi Shangri-La szállodában.
Nyugat-dunántúli programok a zöldturizmus jegyében
A Magyar Turizmus Zrt. és Nyugat-Dunántúli Regionális Idegenforgalmi Bizottság közös szeptember végi sajtótájékoztatóján elhangzott: 2007 első felében a belföldi vendégek számának aránya elérte az 55, míg a vendégéjszakáké az 51 százalékot, ezzel turizmusunk közelít a fejlett EU-s országokban szokásos 60:40 százalékos arányhoz.
Többlettámogatás országmarketingre
Bajnai Gordon miniszter bejelentette, hogy a költségvetésből a Magyar Turizmus Zrt. 500 millió forintos többlettámogatást kap a 2007. évi utószezoni forgalom élénkítésére és a jövő év előkészítésére.
Kínai országpromóció
A Magyar Turizmus Zrt. marketingtevékenységében fontos szerepet kap a tengerentúli piacok meghódítása.
"Hungary for culture? - Budapest is B'est!" plakátkampány Londonban
Április 7. és május 4. között közösen népszerűsíti Budapestet és a Medici kiállítást a Magyar Turizmus Zrt. és a Szépművészeti Múzeum Londonban.
Golfturisztikai kiadvány jelent meg
"Golf in Hungary" címmel exkluzív, limitált példányszámú golf kiadvány jelent meg angol nyelven a Magyar Turizmus Zrt. koordinálásával, a golfturizmusban érdekelt szolgáltatók összefogásával.
Látványos turisztikai bemutatkozásra készül a BTH Pekingben
Április 25. és 27. között információs standdal, látványkonyhával és kulturális műsorral mutatkozik be Magyarország, azon belül pedig Budapest Peking legforgalmasabb és legismertebb sétálóutcáján, a Wangfujingon.
Barangolás hazai tájakon
Hazai tájakra kalauzol a Magyar Turizmus Zrt. a Duna TV új, Kalandozó című műsorában. A kéthetente vasárnap jelentkező műsor három rovata – Világjáró, Szomszédoló és Hazai tájakon –izgalmas úti kalandokat kínál a nézőknek.
Díjazott szakdolgozók
Tavaly hetedik alkalommal hirdették meg Az év turisztikai témájú szakdolgozata pályázatot, amelynek ünnepélyes eredményhirdetését és díjátadóját április 16-án tartották a budapesti Symbol Étteremben.
ETC igazgatósági ülés és közgyűlés Bledben
2008. április 9-11. között a szlovéniai Bledben tartotta 47. igazgatósági ülését és 74. közgyűlését az Európai Turisztikai Bizottság (European Travel Commission, ETC).
Magyarország makettek színesítették a turisztikai road show-t Kínában
A Magyar Turizmus Zrt. Kína vidéki városaiban népszerűsíti Magyarországot: áprilisban a Kínai Magyar Évad jegyében a Társaság újabb három vidéki helyszínen - Lanzhou (Gangsu), Chengdu (Sichuan), Qingdao (Shandong) - mutatta be hazánk turisztikai kínálatát a szakma képviselőinek.