Ro_magyar_turizmus cikkek
12. alkalommal írták ki "Az év turisztikai témájú szakdolgozata" pályázatot
A Magyar Turizmus Zrt. idén 12. alkalommal hirdet pályázatot a felsőoktatási intézmények számára a legjobb turisztikai témájú szakdolgozatok díjazására.
Új turizmusfejlesztési stratégiát dolgoznak ki a Balatonnak
Tekintettel a Balaton régió Magyarország turizmusában játszott stratégiai szerepére, a Magyar Turizmus Zrt. – mint a Balatoni Regionális Marketingigazgatóságot is működtető nemzeti turisztikai marketingszervezet – kezdeményezte a Balaton régió új fejlesztési stratégiájának elkészítését, elsődleges partnerként megjelölve a közelmúltban megalakult Balatoni Regionális TDM Szövetséget. A szakmai együttműködés célja egy olyan fejlesztési dokumentáció létrehozása, amely alapja lehet a Balaton régió közép távú fejlesztési stratégiájának, amely a tó és a régió turizmusát ismét növekedési pályára állíthatja, közölte lapunkkal a két szervezet.
MT Zrt.: Rendkívüli megállapodás a McDonald’s-szal
A Magyar Turizmus Zrt. németországi képviselete munkájának jelentős részét a szakmai (B2B) mellett a lakossági (B2C) kommunikáció teszi ki, melynek során rendkívül fontos a Magyarországra látogató német vendégek széleskörű és magas színvonalú informálása, kiszolgálása, a német foglalási és utazási szokások figyelembevételével.
Legtöbbünk csak belföldi utazást tervez idén
A Magyar Turizmus Zrt. 2005 óta minden főszezon elején vizsgálja a magyar lakosság május–szeptemberi időszakra vonatkozó utazási terveit, és ezen belül a főutazásokra vonatkozó elképzeléseket. A főszezoni utazási tervek mellett az idei hosszú hétvégékkel kapcsolatos utazási terveket is vizsgálta a kutatás.
Vízre csábít a Magyar Turizmus Zrt.
Vízparti üdülésre csábít az a számos hazai kedvezményes turisztikai ajánlat, amelyekkel az MT Zrt. a belföldi turizmusért „kampányol” május során.
„Gasztrokulturális” tanulmányút osztrák szakembereknek
A következő időszak is a tanulmányutak jegyében zajlik majd a Magyar Turizmus Zrt-nél.
Amerikai egyetemisták ismerkedtek hazánk turisztikai kincseivel
A Magyar Turizmus Zrt. New York-i képviselete részt vett a New Jersey állam Ramapo Egyetemén megrendezett World Fair elnevezésű, az egyetem diákjainak szóló, egész napos informatív rendezvényen.
Németországban élő oroszokat céloznak
A Magyar Turizmus Zrt. németországi külképviselete és Németország egyik legjelentősebb, gyógy- és wellness turizmusra szakosodott nagyvállalata, a PA Touristik együttműködésének keretében az együttműködő felek folyamatosan keresik az új piaci lehetőségeket.
Dubai uralkodója is megkóstolta a kürtőskalácsot
Április 30. és május 3. között rendezték meg az Öböl-menti országok legnagyobb turisztikai kiállítását, melyen Magyarország turisztikai kínálata immár második alkalommal mutatkozott be.
Lezárult a Balaton7 próba
Április 22-én lezárult az MT Zrt. Balatoni Regionális Marketing Igazgatósága által meghirdetett, a Balaton7 rendezvénysorozathoz és a pünkösdi ünnepkehez kapcsolt, internet alapú balatoni játék.
Eredményes volt az MT Zrt. ausztriai road showja
A Magyar Turizmus Zrt. – együttműködésben a Corps Touristique Austria (CTA) több turisztikai képviseletével – Bécs, Graz, Klagenfurt és Leoben érintésével sikeres és eredményes road show-n vett részt április utolsó két hetében.
Új célközönséget szólított meg az MT Zrt. Kínában
Egy szerencsés véletlennek köszönhető, hogy talán több száz új, Magyarország-rajongót sikerült szereznie az MT Zrt. pekingi képviseletének, ráadásul az áhított, 20-30 éves korosztályból.
Cseh utazásszervezők jártak az Alföldön
Sikeresen zárult az a tanulmányút, melyet a Magyar Turizmus Zrt. prágai külképviselete a társaság Tisza-tavi, illetve Észak-Alföldi Regionális Marketing Igazgatóságával, valamint az Asociace cestovních kanceláří České republiky (ACK ČR) utazási irodai szövetséggel együttműködve szervezett cseh utazási irodák vezető képviselői számára, 2012. április 25-29. között.
V4-ek Kazahsztánban
Az április 12-i bakui V4 rendezvény után, április 24-én a kazahsztáni Almati adott otthont a négy ország – Csehország, Lengyelország, Magyarország és Szlovákia – turisztikai együttműködésének keretében megvalósuló soron következő eseménynek.
ANWB Kampeerdagen nagyrendezvény Hollandiában
Az elmúlt hétvégén zajlott le az ANWB, a Holland Autó és Kempingklub legnagyobb éves rendezvénye, a Kampeerdagen 2012.
Könyvtárak éjszakája Moszkvában magyar turizmussal „fűszerezve”
Moszkvában első alkalommal rendezték meg a "Könyvtárak éjszakája" elnevezésű rendezvényt április 20-21-én. Az akcióhoz a város több könyvtára csatlakozott, amelyek este 19.00.-01.00 óra között érdekes programokkal, író-olvasó találkozókkal, prezentációkkal csalogatták be az utca emberét a könyvtárakba.
Külképviselők a Dél-Alföldön
Az Európai Uniós fejlesztési források felhasználásával több, mint 20 turisztikai projekt valósult meg a Dél-Alföldön az elmúlt évben.
Szakmai prezentáció Moszkvában
A Magyar Turizmus Zrt. oroszországi külképviselete eleget téve az ún. "Magyar Üzleti Klub" meghívásának, részt vett a szervezet soros ülésén.
II. TDM-MABEUSZ workshop
A TDM szervezetek és a Magyar Beutaztatók Szövetségének tagjai számára tavaly novemberben szervezett – és a visszajelzések alapján minden résztvevő szerint eredményes – szakmai találkozó után, a Magyar Turizmus Zrt. meghirdeti a II. TDM-MABEUSZ workshopot
Ki írta az év szakdolgozatát?
Átadták „Az év turisztikai témájú szakdolgozata, 2011” pályázat díjait. TDM, fejlesztési koncepciók, ezek voltak a slágertémák; minőségmenedzsment, börtönhotel és esélyegyenlőség – ezek voltak a nyertes témák.
Fővédnököt kapott a diaszpóra turizmus-mozgalom
Nálunk is olvashattak arról, hogy a Magyar Turizmus Zrt. ausztriai képviselete pilot projekt jelleggel májustól turizmus-mozgalmat indít az Ausztriában élő magyarok és magyar származású osztrákok körében, hogy közvetítésükkel tovább növekedhessen az osztrák vendégéjszakák száma Magyarországon.
Intenzív szakmai jelenlét Romániában
A Magyar Turizmus Zrt. romániai képviselete, Románia legjelentősebb idegenforgalmi vásárát, a bukaresti TTR-t követően további két vásári helyszínen, Kolozsváron és Brassóban, intenzív, dinamikus jelenléttel mutatta be Magyarország turisztikai kínálatát.
V4 japán roadshow
A Visegrádi Négyek országainak turisztikai együttműködése keretében 2012. május 15-19. között kerül sor a japán roadshow-ra, amelynek állomásai: Tokió és Osaka.
Brazíliai roadshow „V4 módra”
Sikeresen zárult a V4 országok közös turisztikai bemutatkozása Brazíliában, melynek keretében a szakma képviselőit kívánták megszólítani. Magyarországot a Magyar Turizmus Zrt. brazil piacért felelős képviselője, Bacsa Krisztina képviselte, a Continental Travel munkatársa Csákvári Dóra kíséretében.
Nagysikerű Magyar Turizmus Nap Londonban
A Magyar Turizmus Zrt. londoni külképviselete március 29-én Magyar Turizmus Napot tartott Londonban, a Strand Palace Hotelben.
Magyarország Ukrajna legnagyobb turisztikai vásárán
Múlt hét végén került megrendezésre Ukrajna legnagyobb turisztikai vására, a kijevi UITT kiállítás.
Magyarország a Horvát Utazási Irodák Szövetségének partnerországa
A Magyar Turizmus Zrt. a horvát piacon kifejtett tevékenységét ezúttal újszerű módon és csatornán keresztül, a Horvát Utazási Irodák Szövetségével (UHPA) együttműködésben folytatja, tájékoztatta lapunkat az MT Zrt.
Budapesten tartott konferenciát a Cornell Egyetem Szállodaiskolája
Március végén tartották a világhírű, 1922-ben alapított Cornell Egyetem Szállodaiskolájának konferenciáját a Magyar Tudományos Akadémián.
MABEUSZ workshop Mórahalmon
Mórahalmi túrával folytatódott a Magyar Turizmus Zrt. Dél-alföldi Regionális Marketing Igazgatóságának szakmai bejárás-sorozata. A partnerek ezúttal nem csak az attrakciókkal ismerkedtek meg, hanem egy workshop keretén belül a Magyar Beutaztatók Szövetségének (MABEUSZ) tagjaival is eszmét cseréltek arról: hogyan lehetne idecsalogatni a turistákat.
Magyarország jó hírét viszik…
Magyarország nemzetközi piacokon való népszerűsítése érdekében az MT Zrt. idén is nagy hangsúlyt fektet a külföldi média és a szakma képviselői részére szervezett tanulmányutakra. A turisztikai szakemberek és nemzetközi újságírók így személyesen szerezhetnek átfogó képet hazánk aktuális kínálatáról. A tevékenység sikerét bizonyítja, hogy az elmúlt két évben megvalósult tanulmányutak nyomán megjelent cikkek és tudósítások hírértéke elérte a 6 milliárd forintot.
Hamarosan ismét nyílnak a pincék
A Nyitott Pincék Szövetsége, a Bacchus Arts Stúdió és a Magyar Turizmus Zrt. ugyanis idén, hetedik alkalommal is meghirdeti a Nyitott Pince Napokat. Pünkösd idején – 2012. május 26-28. között – így érdemes lesz felkeresni Magyarország borvidékeit és bortermő helyeit, mivel az akcióhoz csatlakozott pincék ebben az évben is számos kedvezményt kínálnak. A pincelátogatás népszerűsítését és a hazai borturizmus élénkítését szolgáló nagysikerű akció idén egy új rendezvénnyel, a Pünkösdi Bortúrával is bővül.
4 belföldi vásáron a Balaton régió
A Magyar Turizmus Zrt. Balatoni Regionális Marketing Igazgatósága (RMI) 2012-ben – igazodva a belföldi kiemelt küldőrégiókhoz és az elfogadott marketingtervhez – 4 belföldi regionális turisztikai vásáron mutatja be a régió kínálatát.
Prémium Balaton nap Pozsonyban
Tekintettel a szlovák turisztikai piac fontosságára, valamint a balatoni beutazó turizmusban tapasztalható térnyerésére, a Magyar Turizmus Zrt. szlovákiai külképviselete és Balatoni Regionális Marketing Igazgatósága a balatoni turisztikai lehetőségeket a fókuszba állító Balaton napot szervez 2012. április 3-án, Pozsonyban.
Megújult az EDEN weboldal
Az új promóciós anyagok elkészülése után megújult az EDEN (European Destinations of Excellence – Kiváló Európai Desztinációk) hazai honlapja, a www.eden.itthon.hu is. Már angol és német nyelven is elérhető weboldalon részletes információk, videók és aktuális hírek találhatók a nyertes desztinációkról.
Kínában roadshow-ztak a V4 országok
Több mint 400 meghívott részvételével, sikerrel zajlott le a V4 országok Kína öt nagyvárosában megrendezett roadshow-ja.
Helyi termék mintaprogram indult a Dél-Dunántúlon
Helyi termék mintaprogram indult a Dél-Dunántúlon, a Magyar Turizmus Zrt. gesztorálásával, a Magyar Termék Nonprofit Kft., a Baranya Megyei Vállalkozói Központ, a Baranya Megyei Munkaügyi Központ, az Agrárgazdasági Kutatóintézet, a Vidékfejlesztési Képzési és Szaktanácsadási Intézet, a FATOSZ dél-dunántúli szervezetei, a területileg érintett kamarák és számos más partner együttműködésével, tájékoztatta a TurizmusOnline-t a Magyar Turizmus Zrt.
Továbbra is lendületben a hazai MICE piac
A Magyar Turizmus Zrt. Magyar Kongresszusi Igazgatósága (MKI) partnerei közreműködésével 2011-ben is figyelemmel kísérte a magyarországi rendezvénypiac változásait, trendjeit, közölte lapunknak eljuttatott jelentésében az MKI.
A wellness turizmus jövőjéről beszélgettek Bécsben
A Magyar Turizmus Zrt. ausztriai külképviseletének szervezésében elismert osztrák és magyar turisztikai szakemberek részvételével rendezték meg Bécsben a wellness turizmus jövőjét firtató pódiumbeszélgetést.
Tovább folytatódik a rendezvénysorozat Berlinben
Dr. Czukor József berlini nagykövet kezdeményezése alapján, még a tavalyi évben indult el egy szakmai összefogásban megvalósuló rendezvénysorozat, amelynek házigazdája Magyarország berlini Nagykövetsége, társszervezője pedig a Magyar Turizmus Zrt. németországi képviselete.
Hangsúlyos magyar részvétel a linzi turisztikai vásáron
A Magyar Turizmus Zrt. ausztriai képviselete – a Budapesti Tavaszi Fesztivál nyitónapján, március 16-án – a kulturális utazásokra szakosodott piacvezető felső-ausztriai touroperátor (www.kastler.at) utazási vásárán prezentálta a hazai turisztikai és kulturális ajánlatokat Linzben.
Példaértékű összefogás Németországban
Magyar erdőgazdasági és turisztikai szakemberek első alkalommal kaptak lehetőséget a Bajor Vadászkamara éves közgyűlésén a magyar vadászati kínálat bemutatására.
Budapest válóok lett az osztrákoknál
A Magyar Turizmus Zrt. osztrák piacon folytatott téli Budapest kampányát követően kezdett intenzív média-aktivitásba az Osztrák Államvasút (ÖBB: www.oebb.at), amely humoros elemekkel tűzdelt reklámokon keresztül hirdeti, hogy Budapest Ausztriából vonattal most könnyebben elérhetőbb mint valaha.
Új szakember az MT Zrt. Belföldi Igazgatóságán
A nemzeti turisztikai marketingszervezet közel két éve zajló megújításaként a belföldi területen is az értékesítés-ösztönzés elveit kívánja érvényre juttatni, és szorosabbra, aktívabbra szeretné kapcsolatait fűzni szolgáltatói és döntéshozói partnereivel.
Elindult a balatoni Pünkösdi Király Választás
A Magyar Turizmus Zrt. Balatoni Regionális Marketing Igazgatósága a már hagyományos, idén május 18-28. között megrendezésre kerülő Balaton7 rendezvénysorozatához kapcsolódóan, március 5-ével kezdődően meghirdette a „Balaton7 próba – Balaton Pünkösdi Királya” internet alapú balatoni tudáspróbát.
Travel Match és Meeting day
Dániai és norvégiai rendezvényekkel kezdődött a március.
Kalocsaiban hódít a Dél-Alföld az Utazáson
Az MT Zrt. Dél-alföldi RMI szervezésében 80 nm-es dél-alföldi stand várja a szakmai és egyéni érdeklődöket a budapesti Utazás kiállításon
Ott voltunk a balkáni régió legjelentősebb turisztikai vásárán
Belgrádban, az immár 34. alkalommal megrendezett IFT (International Fair of Tourism) vásár keretében népszerűsítette Magyarország turisztikai kínálatát a Magyar Turizmus Zrt., február 23-26. között. (Az évről évre egyre nagyobb számú érdeklődőt vonzó kiállításon 2011-ben közel 60.000 látogató ismerhette meg 43 ország több mint 880 kiállítójának kínálatát.)
Dél-Lengyelországban járt Észak-Magyarország
A Magyar Turizmus Zrt. Észak-magyarországi Regionális Marketing Igazgatósága és lengyelországi külképviselete közös roadshow-t szervezett a régió számára kiemelt küldőpiacot jelentő Dél-Lengyelországba, 2012. február 21. és 22-ére.