Előtérben a komplex kampányok

Vizek éve, Reneszánsz év, Pécs 2010 Európa Kulturális Fővárosa felvezető kampány, magyar nemzeti parkok hete – csak néhány kulcsszó a Magyar Turizmus Zrt. (MT ZRt) minden eddiginél korábban elfogadott és a napokban bemutatott, több száz oldalas marketingtervéből.

„Komoly hangsúly- és témaváltások vannak az MT Zrt. 2008-as marketingtervében” – értékelte a dokumentumot az MT Zrt. elnöke, Niklai Ákos. Niklai az újdonságok közé sorolta az MT Zrt. vizuális megjelenésének erősítését a magyar városokban, a „Vizek éve” és a Pécs 2010 Európa Kulturális Fővárosa kommunikációjának elindítását. Felhívta a figyelmet arra, hogy a megvalósuláshoz az érintetteknek össze kell fogniuk.

Az MT Zrt. jövőre összesen 6 milliárd forintból gazdálkodhat. 2008- ban 4,4 milliárd forintot használhat fel a szervezet marketingtevékenységre, ebből csaknem 3 milliárd forintot a külpiacokra szán. A szervezet működési költségei mintegy 1,6 milliárd forintot tesznek ki. Ez jelentősen meghaladja az idei keretet, amikor összesen 4,65 milliárd forint jutott az MT Zrt.-nek – hangsúlyozta Róna Iván vezérigazgató.

A legfőbb cél továbbra is a vendégszám, a vendégéjszakaszám és a turizmusból származó bevételek növelése. A kereskedelmi szálláshelyeken legalább 20,2 millió vendégéjszaka realizálását várják, ezek közül 10,2 millió származna külföldi vendégektől. A beutaztatóturizmusban a cél többek között a pozitív turisztikai országkép erősítése, pozíciónk javítása a versenytársakkal (Románia, Bulgária) szemben új szegmensek megnyerésével. A hazai piacon a legfőbb cél a belföldi utazások presztízsének növelése, az üdülési csekk turisztikai célú beváltásának ösztönzése és a hét közbeni forgalom bővítése a vidéki szálláshelyeken.

Külföld: maradnak a kiemelt termékek

A külföldre irányuló marketingtevékenység fókuszában – piaconként más-más hangsúllyal és pozicionálással – megmaradnak az eddig is kiemelt turisztikai termékek. Budapest és környéke, ahol a külföldi vendégéjszakák fele realizálódik, egész évben kommunikálható a városlátogató szegmensnek. A tervek szerint ez akciókkal (például Budapest Winter Invasion) vagy nagyrendezvényekkel (Sziget Fesztivál) öszszekapcsolva történik majd. A Balatont egész éves úti célként pozicionálják a wellness-, a gyógy-, a kulturális, a gasztronómiai szolgáltatások és a bor bemutatásával, különös tekintettel a Fly Balaton repülőtérre közlekedő légi járatokra. Az egészségturizmus (gyógy- és wellnessszolgáltatások és kulturális örökség) elsősorban Németországban és Ausztriában népszerűsíthető. A kiemelt termékek közé tartozik a legmagasabb fajlagos költést produkáló hivatásturizmus. Indul a Pécs 2010 Európa Kulturális Fővárosa felvezető kommunikációja az EKF Menedzsment Központtal. A Vizek éve belföldi kampányt az MT Zrt. kiterjeszti azokra a piacokra, ahol van kereslet a gyógy-, wellness- vagy vízparti turizmus iránt.

Ami a kiemelt kampányokat és témákat illeti, a második Budapest Winter Invasion kampánytól az idei forgalom dupláját várják. Tavasszal és ősszel több, Budapestet bemutató nemzetközi promóciós kampány zajlik majd, együttműködésben többek között a Szépművészeti Múzeummal, a Fővárosi Önkormányzattal, a Budapest Airporttal, a Budapesti Turisztikai Hivatallal. Németországban, Csehországban, Szlovákiában, Oroszországban és Lengyelországban nemzetközi médiakampány indul a Balaton népszerűsítésére. A 2008-as Reneszánsz év nemzetközi kommunikációját az OKM munkacsoportjával együtt bonyolítja le az MT Zrt. A szervezet jövőre is koordinálja az általa létrehozott Légi Marketing Alapot, amelynek célja, hogy a közeljövőben több új légi járat indítását segítse elő a magyar repterekre (Budapest, Balaton, Debrecen).

Belföld: „Vizek éve” és az eseményturizmus

A belföldi marketingkommunikáció témája 2008-ban a „Vizek éve” lesz. Tavasszal és ősszel az ország egyedülálló egészségturisztikai kínálatának népszerűsítésére, nyáron pedig a magyar élő vizek kínálta lehetőségekre helyezi a hangsúlyt az MT Zrt. régiós megközelítésű egész éves kampánya, kiemelt hangsúlyt fektetve a szálláshelyek hét közbeni forgalmának növelését célzó 3=4 akciókra. Az MT Zrt. legtöbb híradása az eseményturizmusról – Nyitott Pincék napjai, Reneszánsz év, magyar nemzeti parkok hete, LEADER – vidéki turizmus napja, Torkos Csütörtök – szól majd.

Az MT Zrt. legfontosabb marketingeszközei fontossági sorrendben a következők lesznek: e-marketing; hirdetések; pr, újságírói tanulmányutak; kiadványok; kiállítások, prezentációk, roadshow-k, szakmai rendezvények, tanulmányutak. Ezek segítségével a tervek szerint elaprózott akciók helyett komplex kampányokat fognak lebonyolítani.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.