„Komoly hangsúly- és témaváltások vannak az MT Zrt. 2008-as marketingtervében” – értékelte a dokumentumot az MT Zrt. elnöke, Niklai Ákos. Niklai az újdonságok közé sorolta az MT Zrt. vizuális megjelenésének erősítését a magyar városokban, a „Vizek éve” és a Pécs 2010 Európa Kulturális Fővárosa kommunikációjának elindítását. Felhívta a figyelmet arra, hogy a megvalósuláshoz az érintetteknek össze kell fogniuk.
Az MT Zrt. jövőre összesen 6 milliárd forintból gazdálkodhat. 2008- ban 4,4 milliárd forintot használhat fel a szervezet marketingtevékenységre, ebből csaknem 3 milliárd forintot a külpiacokra szán. A szervezet működési költségei mintegy 1,6 milliárd forintot tesznek ki. Ez jelentősen meghaladja az idei keretet, amikor összesen 4,65 milliárd forint jutott az MT Zrt.-nek – hangsúlyozta Róna Iván vezérigazgató.
A legfőbb cél továbbra is a vendégszám, a vendégéjszakaszám és a turizmusból származó bevételek növelése. A kereskedelmi szálláshelyeken legalább 20,2 millió vendégéjszaka realizálását várják, ezek közül 10,2 millió származna külföldi vendégektől. A beutaztatóturizmusban a cél többek között a pozitív turisztikai országkép erősítése, pozíciónk javítása a versenytársakkal (Románia, Bulgária) szemben új szegmensek megnyerésével. A hazai piacon a legfőbb cél a belföldi utazások presztízsének növelése, az üdülési csekk turisztikai célú beváltásának ösztönzése és a hét közbeni forgalom bővítése a vidéki szálláshelyeken.
Külföld: maradnak a kiemelt termékek
A külföldre irányuló marketingtevékenység fókuszában – piaconként más-más hangsúllyal és pozicionálással – megmaradnak az eddig is kiemelt turisztikai termékek. Budapest és környéke, ahol a külföldi vendégéjszakák fele realizálódik, egész évben kommunikálható a városlátogató szegmensnek. A tervek szerint ez akciókkal (például Budapest Winter Invasion) vagy nagyrendezvényekkel (Sziget Fesztivál) öszszekapcsolva történik majd. A Balatont egész éves úti célként pozicionálják a wellness-, a gyógy-, a kulturális, a gasztronómiai szolgáltatások és a bor bemutatásával, különös tekintettel a Fly Balaton repülőtérre közlekedő légi járatokra. Az egészségturizmus (gyógy- és wellnessszolgáltatások és kulturális örökség) elsősorban Németországban és Ausztriában népszerűsíthető. A kiemelt termékek közé tartozik a legmagasabb fajlagos költést produkáló hivatásturizmus. Indul a Pécs 2010 Európa Kulturális Fővárosa felvezető kommunikációja az EKF Menedzsment Központtal. A Vizek éve belföldi kampányt az MT Zrt. kiterjeszti azokra a piacokra, ahol van kereslet a gyógy-, wellness- vagy vízparti turizmus iránt.
Ami a kiemelt kampányokat és témákat illeti, a második Budapest Winter Invasion kampánytól az idei forgalom dupláját várják. Tavasszal és ősszel több, Budapestet bemutató nemzetközi promóciós kampány zajlik majd, együttműködésben többek között a Szépművészeti Múzeummal, a Fővárosi Önkormányzattal, a Budapest Airporttal, a Budapesti Turisztikai Hivatallal. Németországban, Csehországban, Szlovákiában, Oroszországban és Lengyelországban nemzetközi médiakampány indul a Balaton népszerűsítésére. A 2008-as Reneszánsz év nemzetközi kommunikációját az OKM munkacsoportjával együtt bonyolítja le az MT Zrt. A szervezet jövőre is koordinálja az általa létrehozott Légi Marketing Alapot, amelynek célja, hogy a közeljövőben több új légi járat indítását segítse elő a magyar repterekre (Budapest, Balaton, Debrecen).
Belföld: „Vizek éve” és az eseményturizmus
A belföldi marketingkommunikáció témája 2008-ban a „Vizek éve” lesz. Tavasszal és ősszel az ország egyedülálló egészségturisztikai kínálatának népszerűsítésére, nyáron pedig a magyar élő vizek kínálta lehetőségekre helyezi a hangsúlyt az MT Zrt. régiós megközelítésű egész éves kampánya, kiemelt hangsúlyt fektetve a szálláshelyek hét közbeni forgalmának növelését célzó 3=4 akciókra. Az MT Zrt. legtöbb híradása az eseményturizmusról – Nyitott Pincék napjai, Reneszánsz év, magyar nemzeti parkok hete, LEADER – vidéki turizmus napja, Torkos Csütörtök – szól majd.
Az MT Zrt. legfontosabb marketingeszközei fontossági sorrendben a következők lesznek: e-marketing; hirdetések; pr, újságírói tanulmányutak; kiadványok; kiállítások, prezentációk, roadshow-k, szakmai rendezvények, tanulmányutak. Ezek segítségével a tervek szerint elaprózott akciók helyett komplex kampányokat fognak lebonyolítani.