Alkoholfogyasztásra ösztönzi a japán fiatalokat az adóhivatal

Fiataloknak szóló, az alkoholfogyasztás népszerűsítését célzó kampányt indított a japán adóhatóság.

A "Sake Viva!" egy olyan verseny, ahol szlogent vagy más ötleteket keresnek, amivel vonzóvá tehetik az alkoholfogyasztást a 20-39 év közötti korosztály számára. Az ötleteket szeptember 9-ig várja az adóhivatal.

Azokat, akik bekerülnek a döntőbe, októberben szakértők segítik az ötletük tovább fejlesztésében, a végső győztest novemberben hirdetik ki, adja hírül az euronews.com portál.

 

Egy átlagos japán 1995-ben még évi 100 liter alkoholos italt fogyasztott, 2020-ra ez 75 literre, az ebből befolyó forgalmi-adóbevétel pedig 5 százalékról 1,7 százalékra csökkent . A további csökkenést a japán kormány az alkoholos italok árának emelésével próbálja ellensúlyozni.

A japán adóhivatal létrehozott a versenynek egy külön weboldalt, ahol arról írnak, hogy az alkoholfogyasztás csökkenése mögött az elöregedő társadalom és a világjárvány miatt megváltozott szokások állnak. Ezért a versennyel a népszerűsítésén túl az is a céljuk, hogy "újjáélesszék az ágazatot".

A japán kormányt amúgy sokan bírálják a kampány miatt. "Nagyon rossz reklám az országunknak", mondta Hoszaka Noboru, a "Nem az alkoholra" alkoholfogyasztást ellenző egyesület vezetője.

A kormány a kritikákra válaszul emlékeztette az embereket, hogy ne feledjék: mértékkel fogyasszanak alkoholt.

A teljes hír ITT található.

Forrás: Euronews


Édes élet a májusi Glamping pikniken

Édes élet a májusi Glamping pikniken 

A Nomád Hotel & Glamping 9. alkalommal rendezi szezonnyitó piknikjét május utolsó vasárnapján.
Ezen a badacsonyi hétvégén minden a Szürkebarátról szól

Ezen a badacsonyi hétvégén minden a Szürkebarátról szól 

A Bortriatlon egy nagyon izgalmas rendezvény, aminek egyik fontos állomása a Szürkebarát Hétvége.
Séfváltás a Lidl Konyha élén

Séfváltás a Lidl Konyha élén 

Nem akárki érkezik a cégcsoport konyhájára: egy Michelin-díjat kapó ifjú séf váltja a korábbi, Michelin-csillagos konyhát irányító séfet.
Ehető erdő, fenntarthatóság és gasztronómia

Ehető erdő, fenntarthatóság és gasztronómia 

A Visegrádi Alap támogatásával létrejött nemzetközi eszmecserére öt országból érkeztek előadók és résztvevők.  
Kő-Papír-Olló magyar bajnokság is lesz a Kincsem Parkban

Kő-Papír-Olló magyar bajnokság is lesz a Kincsem Parkban 

Újabb büfékocsik, bővülő ételkínálat, nemzetközi ízek várják a látogatókat.. és persze pizza és hamburger minden mennyiségben.
Javában tart Magyarország exkluzív boreseménye

Javában tart Magyarország exkluzív boreseménye 

Reflektorfényben a magyar borok.
Megvan, ki kapja idén a Boros László-díjat

Megvan, ki kapja idén a Boros László-díjat 

Az MNGSZ 2023-ban alapította a Debrecen és Magyarország ikonikus séfjéről elnevezett Boros László-díjat., amelyet április 30-án adnak át az idei kitüntetettnek.
Érkezik a legnyáriasabb tavaszi borfesztivál

Érkezik a legnyáriasabb tavaszi borfesztivál 

Immár hatodik alkalommal kerül megrendezésre a már-már hagyománnyá avanzsált sétáló kóstoló. 
Mi lesz a borvidékekkel?

Mi lesz a borvidékekkel? 

Az éghajlatváltozás a világ borvidékeinek hetven százalékát alkalmatlanná teheti szőlőtermesztésre.
Vanília égbolt

Vanília égbolt 

Vanília minden mennyiségben - izgalmas más fűszerek, sosem gondolt párosítások kíséretében.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?