hirdetés

Németországi gondok az étolaj-ellátással

Leállt az Ukrajnából származó nyers napraforgóolaj szállítása az orosz invázió miatt, ezért az üzemeknek gondjaik lehetnek a nyers napraforgóolaj beszerzésével.

hirdetés

A két német Aldi (Nord és Süd, Magyarországon csak a Süd van jelen), a Lidl, a Kaufland, a Real és az Edeka egyaránt arról számolt be, hogy problémás a termék beszerzése.

A nagy német üzletláncok közül a Die Welt német lapnak több is úgy nyilatkozott, hogy egyre nagyobb gondjai vannak az étolaj ellátással. A keresletet nem tudják folyamatosan kielégíteni, mert a háború miatt teljesen leállt az Ukrajnából származó nyers napraforgóolaj szállítása. A nyers alapanyagból helyben készítik a végterméket, de az üzemek kifogytak a készletekből, és egyelőre nincs alternatív beszerzési forrásuk, írja a G7.hu.

A két német Aldi (Nord és Süd, Magyarországon csak a Süd van jelen), a Lidl, a Kaufland, a Real és az Edeka egyaránt arról számolt be, hogy problémás a termék beszerzése, és bár konkrétan nem mondta ki, hogy szükség lehet az étolaj vásárlások mennyiségi korlátozására, a lap szerint ez is reális lehetőség a válaszok alapján. Azt ugyanis már most hangsúlyozták a boltláncok, hogy kérik a vásárlókat, ne kezdjék felhalmozni a terméket, azaz , mert arra az esetre természetesen fenntartják a jogot, hogy közbeavatkozzanak. Erre egyébként a koronavírus-járványban 2020-ban is szükség volt.

Forrás: Adobe Stock
Forrás: Adobe Stock

A felhalmozás azért indult meg, még ha enyhe mértékben is, mert egyre gyakoribb az üresedő étolajos polcok látványa, vagyis az ellátási lánc szakadása látványosan érkezett meg az üzletekbe.

Az ukrán élelmiszeripari termékek kiesése rövid távon súlyos regionális hiányokhoz vezet, Magyarország például emiatt tiltotta be a magyar gabona exportját, de más államok is igyekeznek bezárkózni, határokon belül tartani bizonyos termékeket a helyi ellátás biztosítására.

A Die Weltnek nyilatkozó szakember azonban arra az egyszerű tényre emlékeztet, hogy a mezőgazdasági termékeknél nem lehet az ilyen hirtelen és ilyen nagy mértékben kieső mennyiségeket rövid távon pótolni, elvégre a napraforgót el kell vetni, le kell aratni és fel kell dolgozni, mielőtt piacra dobható.

Az viszont biztos, hogy az étolajok ára a szűkös kínálat miatt emelkedni fog. A helyzet Magyarországon kicsit hasonló az üzemanyagokhoz, a kormány ugyanis a tavaly októberi szinten árstoppolta, mesterségesen befagyasztotta a napraforgó étolaj árát, vagyis a lakosság a piaci folyamatokból közvetlenül semmit sem érez, ám a termék ára ettől függetlenül egyre jobban elszáll, és ezt a nap végén valakinek meg kell majd fizetnie.

(forrás: G7 / Store Insider)
hirdetés
Olvasói vélemény: 0.0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Pályázzon és nyerjen!


Meghosszabított jelentkezési határidő: szeptember 30.!
Legyen részese Magyarország nemzetközi szinten is elismert szálloda- és vendéglátóipari designversenyének, a Klasszis TopDesign 2022-nek, ahol egyedül az számít, mennyire szép, különleges és egyedi az a kisebb-nagyobb szálláshely, vendéglátóegység, irodai vendéglátóhely, borászat, pincészet vagy a Horeca-szegmenst megcélzó digitális platform, innováció vagy más beszállítói termék, amely az Ön tulajdonában van vagy Ön üzemelteti. További információ és a pályázat beadása
: ITT

hirdetés
hirdetés

Megjelent a Pont itt Magazin!

Friss lapszámunk fókuszában a szezonnyitás és a fenntarthatóság áll.

Találkozzunk a Facebookon!

Érintik az Ön vállalkozását az elszabaduló energiaköltségek?

Partnerünk