hirdetés

Uniós oltalom a Derecske almának

Az Európai Bizottság jóváhagyta, hogy a Derecske alma mint elnevezés uniós oltalomban részesüljön, felkerüljön azoknak a termékeknek a jegyzékére, amelyeknek a neve védelemben részesül az Európai Unióban - közölte az Agrárminisztérium (AM) szerdán.

hirdetés

Az Agrárminisztérium Földrajzi Árujelzők Programjának eredményeként így 80-ra emelkedett ezek száma: 29 magyar élelmiszer, 38 magyar bor és 13 magyar pálinka elnevezése védett az EU területén - írták. A közlemény szerint Magyarország gazdaságában a mezőgazdaság és az élelmiszeripar különleges jelentőségű. Az ország számos kiváló minőségű és egyedi termékkel büszkélkedhet. Az olyan - nemzetközi színtéren is elismert - megjelölések, mint a Szegedi paprika, a Tokaji bor vagy a Balatoni hal Magyarország, azon belül az elnevezésükben megjelölt termőhely, település, régió hírnevét is öregbítik.

Fotó: A Derecskei Gyümölcsös Facebook oldala
Fotó: A Derecskei Gyümölcsös Facebook oldala
 

Ezek a termékek a magas minőségi követelmények fenntartása mellett az uniós oltalom révén komoly hozzáadott piaci értéket is jelentenek. A Derecske alma termesztése a Hajdú-Bihar megyében található Derecske városához, Hajdúbagos, Konyár, Sáránd és Tépe településekhez köthető. Az elnevezés több különböző almafajtára vonatkozik ugyan, ám abban megegyeznek, hogy magas kalciumtartalmuknak köszönhetően nagy húskeménységűek, ropogósak és hosszú ideig tárolhatóak. A Derecskére és térségére jellemző talaj- és éghajlati adottságoknak, illetve a termelők elkötelezett munkájának és szaktudásának köszönhetően a Derecske alma termesztési kultúráját és egyedi minőségét korábban már számos rangos szakmai díjjal is elismerték - ismerteti a közlemény.

hirdetés
Olvasói vélemény: 0.0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Pályázzon és nyerjen!


Meghosszabított jelentkezési határidő: szeptember 30.!
Legyen részese Magyarország nemzetközi szinten is elismert szálloda- és vendéglátóipari designversenyének, a Klasszis TopDesign 2022-nek, ahol egyedül az számít, mennyire szép, különleges és egyedi az a kisebb-nagyobb szálláshely, vendéglátóegység, irodai vendéglátóhely, borászat, pincészet vagy a Horeca-szegmenst megcélzó digitális platform, innováció vagy más beszállítói termék, amely az Ön tulajdonában van vagy Ön üzemelteti. További információ és a pályázat beadása
: ITT

hirdetés
hirdetés

Megjelent a Pont itt Magazin!

Friss lapszámunk fókuszában a szezonnyitás és a fenntarthatóság áll.

Találkozzunk a Facebookon!

Érintik az Ön vállalkozását az elszabaduló energiaköltségek?

Partnerünk