Eddig az volt ismert csupán, hogy a Ryanair készen áll betölteni az Alitalia esetleges leállása utáni űrt az olasz piacon, illetve hogy megállapodásra törekszik a céggel, ha az fennmarad, hogy ráhordjon a hosszú távú járataira.
A mostani közlés szerint csak többségi részesedésben érdekelt a Ryanair, nem elégedne meg például 49 százalékkal. Továbbá az Alitaliának fel kellene bontania a megállapodásait az Air France-KLM-mel és a római reptérüzemeltetővel, illetve nagyarányú elbocsátásokat kellene végrehajtania.
Azért kellene O Leary szerint felbontania az Air France-KLM-mel kötött szerződéseket, mert ezek gátolják az Alitalia saját hosszú távú járathálózatának bővítését. Emellett úgy véli, túl nagy költséget jelentenek a meglévő megállapodások a római reptér-üzemeltetővel.
Sajtóhírek szerint tizenöt érdeklődő jelentkezett az Alitalia megmentésére az olasz kormány által felállított bizottsághoz, ezek közé sorolják a többek között a British Airwayst és az Iberiát tulajdonló IAG-holdingot, bár ennek vezetője, Willie Walsh többször kijelentette, nem érdekli őket az olasz cég. Hasonlóképp nyilatkozott a hírbe hozott Lufthansa is.
Forrás: AIRportal.hu