Imádják Debrecent és Hortobágyot a britek

A Debrecen és Hortobágy Turizmusáért Egyesület idén harmadszor vett részt a világ legnagyobb turisztikai szakmai vásárán, a World Travel Market-en Londonban november 3. és 6. között, mely 2014-ben 159 ország képviseletével, 5000 kiállítóval és 82.213 szakmai látogatóval került megrendezésre.

A nyári időszakban napi rendszerességgel közlekedő London – Debrecen WizzAir járatok kapcsán az egyesület kiemelten kezeli a brit küldőpiacot a 2012-es járatindítás óta, ahol az elmúlt években különféle marketingaktivitásokkal népszerűsítették a desztinációt a brit piacon az ismertség növelése érdekében. Az elmúlt évek megjelenései számos konkrétumot eredményeztek, részben önálló tevékenységként, részben a Magyar Turizmus Zrt.-vel együttműködésben.



Útikönyvben és blogon Debrecen

2012-ben az első járat indításakor újságírókból álló csoportot láttak vendégül három napra, akik saját tapasztalataikról, élményeikről a képviselt médiacsatornákon adtak hírt, köztük az egyik legolvasottabb brit napilapban, a Daily Express-ben és a WizzAir fedélzeti magazinjában.

2013-ban a világ egyik vezető útikalauz sorozata, a Rough Guide to Europe frissített kiadásának Magyarországot bemutató fejezetébe Debrecen is bekerült, ezzel együtt a médiaérdeklődés is folytatódott: a Food and Travel gasztro-turisztikai magazinja kétoldalas cikkben ajánlotta olvasóinak Debrecen és Hortobágy gasztonómiai és turisztikai értékeit, és látogatásáról több nagy terjedelmű posztban számolt be az angol nyelvű blog, a Hole in the Donut szerzője is. Az újságírók mellett tour operátorok részére is szerveztek tanulmányutat, és egyhónapos online kampányt indítottak a 27 millió olvasóval rendelkező népszerű online utazás-szabadidő portálon, a Travelzoo-n.

2014-ben a CNN és a BBC utazási rovatai is érdemesnek tartottak egy-egy terjedelmes cikket közölni Debrecenről és Hortobágyról. A Wanderlust, a világ egyik vezető független turisztikai magazinja képekkel tűzdelt nyolc oldalas cikkben mutatta be Hortobágy természeti értékeit.

Az újságírók mellett idén a Magyar Turizmus Zrt. stratégiai partnereiként számon tartott turisztikai szakemberekből, utazásszervezőkből álló csoportot is vendégül láttak Debrecenben és Hortobágyon, akik közül többel az idei WTM-en folytattak tárgyalásokat a további együttműködésről.

A 2013-as részvétel is eredményes volt

Tavalyi jelenlétük a londoni WTM-en további sikereket is hozott. A tárgyalások eredményeként 2014 májusában 52 fős walesi mezőgazdász csoport érkezett a régióba a JCE Travel szervezésében, 2014 szeptemberében pedig a Preferred Travel Services által meghirdetett út keretében látogatott el ide egy 26 fős brit csoport. Mindkét csoport szerint felülmúlta a várakozásokat a Debrecenben és Hortobágyon tett látogatás. A Preferred Travel Services a sikert követően két újabb utat hirdetett meg 2015 évi katalógusában.

Az ismertség tovább növelése a cél

A 2014-es WTM-en az egyesület idén is egyedüli vidéki desztinációként állított ki a Magyar Turizmus Zrt. 120 m2-es központi standján, ahol a frízben elhelyezett impozáns Nagytemplom fotó irányította az érdeklődőket a pulthoz. Míg 2012-ben új desztinációként mutatkoztak be, 2013-ban és idén már az volt a céljuk, hogy tovább erősítsék Debrecen és Hortobágy ismertségét a brit piacon, bemutassák aktualitásaikat, és új szakmai kapcsolatokat építsenek.

Az eddigi tapasztalatokra építve 2014-ben árral ellátott tematikus csomagajánlatokkal (városlátogatás, virágkarnevál, gasztronómia, természet, gyógy és wellness, MICE, oktatás, sport, esküvő) érkeztek, és idén már „régi ismerősként” üdvözölték olyan komoly cégek képviselőit, mint a Rough Guide és a Thomas Cook. Több tárgyalópartner érkezett úgy hozzájuk, hogy Budapest után más, alternatív úti célt keres Magyarországon, és örömmel fogadta az általuk bemutatott lehetőségeket. Az utazásszervezők mellett több bloggerrel is sikerült egyeztetniük, akiknek elsősorban a fesztiválok, a városlátogatás, a családi utazás, a wellness, a természet és a gasztronómia témákban nyújtott kínálatuk keltette fel az érdeklődését.

A brit területen kívül meglepő számú érdeklődés mutatkozott a hazai desztináció iránt az arab országokból, mely a Magyar Turizmus Zrt. arab területeken való piaci jelenlétére vezethető vissza. Konkrét érdeklődés volt Fülöp-szigeteki orvoscsoport látogatását illetően.

A vásár kitűnő lehetőség arra is, hogy nem csak a brit és a távol-keleti szakmai partnerekkel egyeztessenek, hanem a szomszédos országokkal, testvérvárosokkal való potenciális együttműködéseket is erősítsék, mint például a Visegrádi Négyekkel kapcsolatos pályázati lehetőségek.

A személyes tárgyalások, érdeklődések alapján elmondható, hogy egyre nagyobb az érdeklődés Kelet-Európa, Magyarország, azon belül pedig az új, ismeretlen desztinációk, így Debrecen és Hortobágy iránt. Magyarországot még mindig sok esetben Budapesttel azonosítják, de mérhető az igény a fővároson túli vidéki helyszínek iránt, melyek alternatívát nyújtanak Magyarország igazi megismerésére. Ezt a tendenciát támasztják alá az elmúlt két évben tapasztalt egyéni és szakmai érdeklődések és visszajelzések, valamint a kialakított szakmai kapcsolatok nyomán mért eredmények és statisztikák. A Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint az Egyesült Királyságból 2011-ben 688-an, 2012-ben már 4060-an, 2013-ban pedig 6050-en érkeztek Debrecenbe.


Csendes Olivér az ÖW-től továbblép

Csendes Olivér az ÖW-től továbblép  

Csendes Olivér, az Österreich Werbung (ÖW) digitális és innovációs igazgatója nyártól a Visit Hungary vezérigazgatójaként folytatja munkáját.
Ausztrália a legvonzóbb célország a munka miatt költözni vágyóknak

Ausztrália a legvonzóbb célország a munka miatt költözni vágyóknak 

Magyarország a korábbi, 2018-as felmérés óta 18 helyet csúszott vissza a népszerű városok rangsorában, így 2023-ban a 74. helyre került.
Új vasútvonal épülhet a spanyol tengerparton, ami összeköti a tengerparti városokat

Új vasútvonal épülhet a spanyol tengerparton, ami összeköti a tengerparti városokat 

Az új vonatvonal a turisták számára is lehetővé tenné, hogy minél többet fedezzenek fel Costa del Sol izgalmas turisztikai látványosságaiból.
Így nyerhet Bécsben a Sigmund Freud-kihívással

Így nyerhet Bécsben a Sigmund Freud-kihívással  

A részvételhez csupán az ivie városnéző alkalmazást kell letölteni.
Ha Londont már látta, íme a vidéki Anglia 5 ikonikus és ritkábban látott látnivalója

Ha Londont már látta, íme a vidéki Anglia 5 ikonikus és ritkábban látott látnivalója 

London kiváló vasúti összeköttetésekkel rendelkezik a környező városokba, ahol számtalan csábító egynapos kirándulási helyszín található.
Osztrák paradigmaváltás a turizmusban

Osztrák paradigmaváltás a turizmusban 

A turizmussal kapcsolatos fontos kérdésekre adhat választ Ausztria több kezdeményezése és kiállítása.
Magyar tervezők alkotásai az olasz múzeumban

Magyar tervezők alkotásai az olasz múzeumban 

Olaszország legkiválóbb múzeuma adott otthont a magyar alkotásoknak a Milan Design Week alatt.
Amszterdam betiltja az új szállodák építését a tömegturizmus visszaszorítása érdekében

Amszterdam betiltja az új szállodák építését a tömegturizmus visszaszorítása érdekében 

A holland város a turisták által eltöltött éjszakák számát is korlátozza.
Horvátországot idén is elözönlik honfitársaink a főszezonban

Horvátországot idén is elözönlik honfitársaink a főszezonban 

Az előzetes foglalások alapján biztosra vehető: idén is sok magyar vakációzik az Adrián.
Friss számok a németországi beutazó turizmus alakulásáról

Friss számok a németországi beutazó turizmus alakulásáról 

DZT: év kezdetétől február végéig az előző év ugyanezen időszakához képest 7,8 százalékos a növekedés.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?