hirdetés
hirdetés

A keresések 73%-a főleg az inspirálódást szolgálja

Egyre nagyobb szerephez jutnak a közösségi utazási portálok nyaralásaink megtervezésekor? Ezt a kérdést veti fel egy, a comScore és a TripAdvisor által közösen végzett nemrég megjelent kutatás. A tanulmány azzal a céllal készült, hogy betekintést adjon az utazóközönség online böngészési szokásaiba a teljes vásárlási ciklus alatt – tervezéstől a foglalásig.

hirdetés

A felmérés a turizmushoz kapcsolódó 12 vezető hirdetői szektor – többek között légitársaságok és a vendéglátó szegmens – 2017 második és harmadik negyedéves eredményeinek bevonásával készült: azt vizsgálták, milyen hatással voltak az utazási oldalak a felhasználók döntéseire és általában milyen információszerző fázis előzte meg a vásárlást.

Az eredmények alapján a TripAdvisor-t például 60%-a használta azoknak a felhasználóknak, akiknél a böngészés konkrét foglalással is végződött. Külön érdekesség, hogy, a repülőjáratokra foglalók 61%-a, míg a szállásfoglalók 71%-a látogatott az oldalra a fizetést megelőzően. A kutatásból az is kiderült, hogy a TripAdvisor-on is tájékozódók sokkal aktívabbak voltak a teljes „customer journey” alatt: átlagosan 89 napot szántak vásárlásra és 34 weboldalt kerestek fel- ez egyúttal azt is jelenti, hogy a tényleges online utazástervezés idejének negyedét töltötték az oldalon.

A foglalásra szánt idő felhasználásával kapcsolatban szintén érdekes eredményeket találunk: noha a legelső keresések 73%-a konkrét cél nélkül történt és főleg az inspirálódást szolgálta, a tényleges vásárlást az utazók 80%-nál már egy legalább négy hetes tervezési fázis előzte meg.

Az Oxford Economics által, hasonló témában végzett vizsgálat alapján a TripAdvisor világszinten több mint 433 millió utazás megtervezésében nyújtott segítséget, mely a 2017-es költések 10%-át tette ki. A célállomások közül az európai országok végeztek az élen, az utazók közel felének esett rá a választása.

A közösségi utazási- és vélemény oldalak nemcsak az utazók számára előnyösek, de a turisztikában érdekelt cégeknek is lehetőséget biztosítanak az utazó közönség elérésére, és biztos, hogy komoly befolyással vannak a vásárlók döntéseire is - derült ki a comScore kutatásából

hirdetés

Címkék

Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Ön szerint az éttermesek/szállodások felkészültek a GDPR-ra?

Kiadónk társoldalai