A turizmus fejlesztése nem megy egyedül

- ismerte el Horváth Viktória, a Nemzetgazdasági Minisztérium helyettes-államtitkára, majd azzal lepte meg az egybegyűlteket, hogy a tárca és a szakma öszzefogásával egy termékfejlesztési workshop indulna.

Elhangzott mindez a 2014-es Utazás kiállításon, mely ránézésre kicsit mintha megint zsugorodott volna. De visszatérve a közös műhelymunkára, a lényeg, hogy nemzetközi szinten eladható, minőségi turisztikai termékek sorát dolgozzák ki. A mikéntjéről konkrét részleteket még nem tudtunk meg, azt viszont igen, hogy a következő hetekben kerülhet sor az első workshopra.

Míg a szakma és tárca termékeivel a nemzetközi porondra lép, addig a belföldi kínálat itthon rekordszámú vendéget vonzott, a szállodák pedig kiemelkedő mennyiségű vendégéjszakát generáltak. 2013-ban a belföldi vendégek száma 9,3%-os növekedés mellett 10,9 millióra emelkedett - tudtuk meg Horváth Gergelytől, a Magyar Turizmus Zrt. turisztikai vezérigazgató-helyettesétől. Régiós lebontásban a maga 10,6%-os pluszával különösen Észak-Magyarország brillírozott. Őket Dél-Dunántúl és az Észak-Alföld követte - tette hozzá.

Mint az Horváth Viktória beszámolójából kiderült, attrakcióból aligha van hiány, mivel régiónként 30-40 új projekt kerül átadásra. Ezek jelentősége ott mutatkozik meg, hogy ma már nem egyszerűen szálláshelyet választanak a turisták, hanem érzelmi és élményalapú utazási döntéseket hoznak - mutatott rá egy fontos változásra Horváth Gergely. A kényelem ma már alap - hívta a fel figyelmet.

De virulna-e ilyen szinten a belföldi turizmus, ha a munkáltatók nem utalnának a dolgozóik SZÉP-kártya számláira? 25%-kal kisebb forgalom lenne - derült ki Horváth Viktória válaszából. A belföldi vendégéjszakák negyede köszönhető a kártyának. Mivel nem kézbe kapják a pihenésre szánt pénzt, az embereknek az az érzésük, hogy nem ők fizetnek.

És akkor még nem szóltunk a kártya multiplikátor hatásáról, vagyis, ha már ott a vendég, akkor jó eséllyel költ is a helyszínen. Ez pedig, tudjuk jól: munkahely, adóbevétel, stb.

Persze nem minden munkavállaló siet felhasználni a számláján lévő összeget; május végéig el kéne bokázniuk mintegy 4 milliárd forintot. A tekintélyes összeg jelentősen csökkenhet a húsvéti hétvégén, vagy akár az Utazás kiállításon is. Bár a SZÉP-kártya számlákra befizetett összegek legnagyobb része a vendéglátásra megy el.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.