Átadták az 500 ezredik OTP SZÉP-kártyát

Szatmáry Kristóf, a Nemzetgazdasági Minisztérium államtitkára és Kovács Antal, az OTP Bank vezérigazgató-helyettese adta át az ötszázezredik OTP SZÉP-kártyát Budapesten sajtótájékoztatón, csütörtökön - közölte honlapján a Nemzetgazdsági Minisztérium csütörtökön.

A gazdaságszabályozásért felelős államtitkár az eseményen elmondta: a három jelenlegi szolgáltatónál kibocsátott SZÉP-kártyák száma 700 ezer felett van, míg az eredeti tervek 400 ezer kártyával kalkuláltak. Az év elején újabb kártyaigénylési hullám várható, így ez a szám akkor meghaladhatja majd az egymilliót - tette hozzá.

Szatmáry Kristóf elmondta: az augusztus végi adatok szerint az összes, valamennyi  szolgáltatónál vezetett SZÉP-kártya feltöltések értéke 50-60 milliárd forint volt, míg az összes költés 25-30 milliárd forint.

Az államtitkár elmondta: a kártya bevezetésével a kormányzat gazdaságösztönző és fejlesztő elképzeléseit ötvözte a pénzintézetek terveivel azért, hogy a turisztikai szolgáltatók egy olcsóbb, hatékonyabb rendszerhez férjenek hozzá.

Kifejtette: a sikert úgy érték el, hogy míg korábban az üdülési csekkek esetében 7-8 százalékos rátát kellett fizetni a használatért, a SZÉP-kártyánál csak 1,5 százalékot.

Elmondta, a bevezetéskor nagyon sokan kételkedtek a SZÉP-kártya sikerében. Ők a korábbi rendszer fenntartása mellett érvelve nem gondolták, hogy ilyen rövid idő alatt ekkora sikert lehet elérni.

A kormányzat folyamatosan vizsgálja a kártya kiadására vonatkozó szabályozást, hogy miként lehet mind a kártyahasználók, mind a befogadók igényeihez jobban alakítani a szabályozást - tette hozzá.

A programmal kapcsolatos uniós vizsgálatokra vonatkozó kérdésre válaszolva az államtitkár elmondta: a SZÉP-kártya bevezetésénél kérdés volt, hogy a hatékonyság érdekében menyire kell szigorúan szabályozni a feltételeket. "Az idő minket igazol" - fogalmazott.

Kifejtette: az Európai Bizottsággal levelezés folyik arról, hogy mennyire volt szükség ilyen szigorú feltételekre. Egy esetleges kötelezettségszegési eljárásra utalva úgy fogalmazott: "nem ért még oda a dolog, Brüsszellel levelezés, egyeztetés folyik".

Elmondta ugyanakkor, hogy mivel a program már nincs a bevezetési szakaszban, elképzelhető, hogy a kormányzat tud bizonyos kritériumokon enyhíteni, Brüsszel kérésének megfelelően.

Kovács Antal, az OTP Bank vezérigazgató-helyettese kijelentette: az OTP SZÉP-kártyával folytatott vásárlások értéke meghaladja a 20 milliárd forintot, ami az összes forgalom 75 százaléka.

Bejelentette: az OTP Bank ezen a héten indította el a SZÉP-kártya ingyenes, androidos alkalmazását és néhány héten belül várható az iPhone alkalmazás bevezetése is, amelyek révén az ügyfelek elérhetik az elfogadó helyek listáját.

Kovács Antal elmondta, amikor tavaly elkezdtük a fejlesztéseket, egy ígéretes, sikeres jövőt láttak maguk előtt, de nem hitték el, hogy ilyen dinamikus és nagy lesz a siker.

Kovács Antal arra hívta fel a figyelmet, hogy az OTP SZÉP-kártya tavalyi feltöltései az idei év végén lejárnak, nem vihetők át a következő évre. Hozzátette, az OTP szeretné továbbra is megőrizni piacvezető pozícióját, bővíteni partnereinek körét, és további kedvezményeket biztosítani ügyfelei számára.


Egy korty Ázsia reggelire

Egy korty Ázsia reggelire 

Kulturális ízkavalkáddal hódít az új belvárosi brunchozó.
Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.