A gazdaságszabályozásért felelős államtitkár az eseményen elmondta: a három jelenlegi szolgáltatónál kibocsátott SZÉP-kártyák száma 700 ezer felett van, míg az eredeti tervek 400 ezer kártyával kalkuláltak. Az év elején újabb kártyaigénylési hullám várható, így ez a szám akkor meghaladhatja majd az egymilliót - tette hozzá.
Szatmáry Kristóf elmondta: az augusztus végi adatok szerint az összes, valamennyi szolgáltatónál vezetett SZÉP-kártya feltöltések értéke 50-60 milliárd forint volt, míg az összes költés 25-30 milliárd forint.
Az államtitkár elmondta: a kártya bevezetésével a kormányzat gazdaságösztönző és fejlesztő elképzeléseit ötvözte a pénzintézetek terveivel azért, hogy a turisztikai szolgáltatók egy olcsóbb, hatékonyabb rendszerhez férjenek hozzá.
Kifejtette: a sikert úgy érték el, hogy míg korábban az üdülési csekkek esetében 7-8 százalékos rátát kellett fizetni a használatért, a SZÉP-kártyánál csak 1,5 százalékot.
Elmondta, a bevezetéskor nagyon sokan kételkedtek a SZÉP-kártya sikerében. Ők a korábbi rendszer fenntartása mellett érvelve nem gondolták, hogy ilyen rövid idő alatt ekkora sikert lehet elérni.
A kormányzat folyamatosan vizsgálja a kártya kiadására vonatkozó szabályozást, hogy miként lehet mind a kártyahasználók, mind a befogadók igényeihez jobban alakítani a szabályozást - tette hozzá.
A programmal kapcsolatos uniós vizsgálatokra vonatkozó kérdésre válaszolva az államtitkár elmondta: a SZÉP-kártya bevezetésénél kérdés volt, hogy a hatékonyság érdekében menyire kell szigorúan szabályozni a feltételeket. "Az idő minket igazol" - fogalmazott.
Kifejtette: az Európai Bizottsággal levelezés folyik arról, hogy mennyire volt szükség ilyen szigorú feltételekre. Egy esetleges kötelezettségszegési eljárásra utalva úgy fogalmazott: "nem ért még oda a dolog, Brüsszellel levelezés, egyeztetés folyik".
Elmondta ugyanakkor, hogy mivel a program már nincs a bevezetési szakaszban, elképzelhető, hogy a kormányzat tud bizonyos kritériumokon enyhíteni, Brüsszel kérésének megfelelően.
Kovács Antal, az OTP Bank vezérigazgató-helyettese kijelentette: az OTP SZÉP-kártyával folytatott vásárlások értéke meghaladja a 20 milliárd forintot, ami az összes forgalom 75 százaléka.
Bejelentette: az OTP Bank ezen a héten indította el a SZÉP-kártya ingyenes, androidos alkalmazását és néhány héten belül várható az iPhone alkalmazás bevezetése is, amelyek révén az ügyfelek elérhetik az elfogadó helyek listáját.
Kovács Antal elmondta, amikor tavaly elkezdtük a fejlesztéseket, egy ígéretes, sikeres jövőt láttak maguk előtt, de nem hitték el, hogy ilyen dinamikus és nagy lesz a siker.
Kovács Antal arra hívta fel a figyelmet, hogy az OTP SZÉP-kártya tavalyi feltöltései az idei év végén lejárnak, nem vihetők át a következő évre. Hozzátette, az OTP szeretné továbbra is megőrizni piacvezető pozícióját, bővíteni partnereinek körét, és további kedvezményeket biztosítani ügyfelei számára.
Átadták az 500 ezredik OTP SZÉP-kártyát
Szatmáry Kristóf, a Nemzetgazdasági Minisztérium államtitkára és Kovács Antal, az OTP Bank vezérigazgató-helyettese adta át az ötszázezredik OTP SZÉP-kártyát Budapesten sajtótájékoztatón, csütörtökön - közölte honlapján a Nemzetgazdsági Minisztérium csütörtökön.
Egy korty Ázsia reggelire
Kulturális ízkavalkáddal hódít az új belvárosi brunchozó.
Művészet és vendéglátás a Káli-medencében
A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?
A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest
480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra
A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban
A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése
A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten
A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével
A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata
A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
Interjú
Nagybor vagy semmi
A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.