A munkatársak felrázását, illetve a csoportmunkát erősítő csapatépítés visszakerülni látszik a vállalatok motivációs eszköztárba. „Egyre több 15-25 főre szóló, többnyire egy divíziót vagy vállalati osztályt összefogó belső céges eseményre érkezik ajánlatkérés, illetve konkrét foglalás” – mondta Telek Zoltán, a KonferenciaHotelek.hu termékmenedzsere. A foglalások helyszínét tekintve legvonzóbbak a Mátrában, illetve a Badacsonyban elhelyezkedő nagyobb vendégházak és panziók, ezekben a csapat „egyedül” lehet, illetve csak egymással tudnak foglalkozni a kollégák.
A szállodások fel vannak készülve a csapatépítőkre
A jellemzően péntektől szombatig tartó események általában egy 2-3 órás szakmai programmal, félévértékelővel indulnak, majd ez után jöhet a túrázás, a helyi nevezetességek megtekintése, esetleg egy közeli fürdő meglátogatása. Ahogy a KonferenciaHotelek.hu egy korábbi kutatásából kiderült, a legtöbb ilyen jellegű esemény általában közös poharazgatással végződik. „Erre a szállodatulajdonosok is fel vannak készülve, a kínálatban sokszor megtalálható valamilyen italkóstoló program, de persze akadnak újszerű próbálkozások is, például az egészségmegőrző, tisztítókúra jellegű menüsor” – mondta Telek Zoltán.
Szintén a piac bővülését jelzi, hogy a nagyobb cégek a külső helyszínen lebonyolított, akár több tucatnyi ottalvós rendezvényük helyszínére kizárólagos partnert keresnek. „Az elmúlt időszakban több szerződést is sikerült kötnünk. Legnagyobb partnerünk jelenleg az olaj-, gáz- és termálvízkutakat Magyarországon és külföldön egyaránt fúró, több évtizedes múltra visszatekintő Rotary Fúrási Zrt., aki minden szállást rajtunk keresztül foglal” – tette hozzá Telek Zoltán.
A friss piaci adatokból kiolvasható kedvező trendek alapján a KonferenciaHotelek.hu az elmúlt időszakban 2 fővel bővítette csapatát, a közvetített forgalom pedig Telek Zoltán szerint idén meghaladja a 400 millió forintot.
Forrás: Turizmus Online