Az utazzolcson.postr.hu blog szerzője "Foglald le most a repjegyed, ha nyáron utaznál!" című bejegyzésében pontokba szedte azokat a teendőket, amelyek mentén haladva a lehető legolcsóbban eljuthatunk nyaralni. A szerző főként a repülőjegy-foglalásra helyezi a hangsúlyt. Van azonban egy pont, melyben ezt írja: „legyünk bátrak, ne vonjunk be utazási irodát vagy más turisztikai közvetítő szervet a foglalásunkba, mert komoly összegeket gombolhatnak le rólunk néhány kattintásért a foglalási rendszerükben!”.
A "komoly összeg" eleve túlzás azért a néhány ezer forintért, amelyet egy-egy iroda elkér esetleg foglalási díjként. Másrészt a szerző sok dolgot elfelejt megemlíteni. Például azt, hogy az engedéllyel rendelkező utazási irodák vagyoni biztosítékkal rendelkeznek, és utazási csomag vásárlása esetén az üdülésért vállalják a felelősséget: többek között az oda- és visszaútért, a szállásért, a szerződésben foglalt szolgáltatásokért és ellátásért, az esetleges programokért és ha van, akkor a telepített idegenvezetőért is. Bármilyen gond esetén fordulhatunk az idegenvezetőhöz vagy közvetlenül az utazási irodához. A szakértelem, a rutin, a kiépített kapcsolatok, a légitársaságokkal és szállodákkal megkötött szerződések tehát többet jelentenek néhány kattintásnál.
Hacsak nem hátizsákos turistaként keressük egy idegen országban az igazi kihívásokat, akkor a legtöbb esetben érdemes utazási irodán keresztül foglalni, sokkal többet ugyanis nem spórolunk meg, ha egyénileg szervezzük meg az utunkat, megspórolhatjuk viszont az idegeskedést és a helyszínen esetlegesen felmerülő többletköltséget. Nem beszélve arról, hogy a legtöbb utazásszervező családi kedvezményeket is nyújt, és sok esetben a kisgyerekek ingyenesen vagy jóval olcsóbban utazhatnak.
Szarvas Anikó idegenforgalmi szakértő hozzátette: „Mindaddig, amíg egy utazási irodának kötelező a vezetékes telefon és a fax megléte, addig a fapados légitársaságokat 90%-ban csak 300 Ft-os percdíjjal lehet hívni. Egyetlen hívással többet fizet a jövendő utas, mint amennyit jutalékban, illetve ügyintézési díjban felszámol az utazási iroda. Arról nem beszélve, hogy itthon még megoldható az indulás előtti bejelentkezés interneten keresztül ingyenesen, a visszaút előtt azonban ezt csak nagyon kevesen tudják megtenni. A személyes bejelentkezés is pénzbe kerül. Nem is kevésbe. Ráadásul sok utas nincs tisztában azzal, hogy a Wizz Air kivételével milyen körülmények fogadják a fapadosok az utazókat az utasfelvételnél a budapesti repülőtéren.”
Forrás: Turizmus Online