Top 10 belföldi úti cél - 9. helyezett

Az már biztos, hogy a turizmus szempontjából rekordév volt 2018. A tavalyi egész éves hivatalos statisztikai adatokat még nem ismerjük, még nem adta ki a KSH, azonban a szállás.hu adatai alapján már született top10-es lista a legnépszerűbb úti célokról. Ebbe a listába került kilencedikként Zalakaros.

Mire vágyik az utazó? Valószínűleg erre tapintanak rá a legnépszerűbb belföldi úti célok szakemberei, akik azt is tudják: ez önmagában még nem generál vengégforgalmat, sikeres városmarketing is kell hozzá. Kovács Szabolcs, a Zalakarosi Turisztikai Nonprofit Kft. ügyvezetője úgy gondolja, hogy a turisztikai szereplőkkel összehangolt, adatvezérelt, integrált városmarketing tevékenységük nagyban hozzájárult és hozzájárul a kiemelkedő eredményekhez, hiszen 2018-ban 15 %-os növekményt prognosztizáltak kereskedelmi vendégéjszakák tekintetében.

Kampányaink alapvetően B2C kampányok, rendszeres B2B kommunikációt is folytatnak meglévő partnereik ösztönzéséhez, ill., új stratégiai partnerek bevonásához is.

Kiemelt projektjeik a közelmúltban az alábbiak voltak:

Hat érzék integrált városmarketing program (2x-es városmarketing gyémántdíjas)

A Hat érzék program egy innovatív marketingkeret, ami élményláncként értelmezi a térségi kínálatot és USP-ken (egyedi terméktulajdonságon) túl , UEP-ket (egyedi érzelmi üzeneteket) is alkalmaz a marketingkommunikációban. Az egyes állomások az érzékszervek szerint kerültek kidolgozásra, a partnerek tematikus tartalmakkal és csomagokkal csatlakozhatnak az összehangolt kampányokhoz. A turisztikai mérőszámok vonatkozásában a támogató marketingkommunikációs kampányokat a szezonon kívüli időszakokra targetáltak 2017-ben, ami meg is hozta az eredményét: előszezonban 16,4%, utószezonban 24,33 % -os növekedést realizált Zalakaros vendégéjszakák tekintetében előző év azonos időszakához viszonyítva.

A fent említett program keretében három kampány is zajlott:

A Zalakaros GO WILD program és kommunikációs kampány, melynek keretében keresték az ország első WILD FOOD ételét is. Az előszezoni vendégéjszakák 2018-ban is több, mint 16%-kal növekedtek. Az eredetileg vadgasztronómiai ihletésű szlogent a marketingkommunikáció más területeire is átemelték (Zalakaros Go Wild) és allegorizált üzenetként („Vadulj meg velünk”) használták tovább. A program társadalmi célja a térségi szereplők (szolgáltatók, intézmények, receptbeküldők, zalakarosi séfek, helyi lakosság) közötti kohézió erősítése és edukációja volt. A gasztronómiai cél pedig a hagyományon alapuló innováción keresztüli értékteremtés és a térségi tradíciók, alapanyagok és konyhatechnológia népszerűsítése, a vadételek beemelése a zalakarosi kínálatba.

Az "Érzékek útján" – interaktív élménytúra bevezetése és kapcsolódó kampányok. Az érzékek útján egy, a Tourinform irodából induló felfedező túra - a „Hat érzék” város imázs koncepcióra illeszkedve – élményláncként köti össze az egyes attrakciókat, minden érzékszervet bevonva a játékos barangolásba. Az élménytúra titkos tippekkel, kedvezményekkel, érdekes információkkal és kvíz kérdésekkel segíti a minőségi idő eltöltését.

A Karos Insider - vlogger pályázat és Facebook rovat indítása keretében olyan helyiek által készített amatőr vlogokat vártak, amelyek első kézből, frappáns módon hívják fel a figyelmet a desztináció egy-egy rejtett kincsére. Az Insider videók elérése jellemzően 3-5x több elérést, kb. 2-3x több organikus megtekintést és 10-20x több aktivitást produkálnak az eddigi posztokhoz képest.

Kovács Szabolcs személy szerint a legújabb projektükre a ZALAKAROS GO BIKE programra a legbüszkébb, erről bővebben ide kattinva olvashat.

Mindehhez érdemes hozzá tenni, hogy múlt hétenközölte a Gránit Gyógyfürdő Zrt. vezérigazgatója, Cziráki László, hogy kiemelkedő üzleti évet zárt tavaly a zalakarosi fürdő, a látogatók száma 5 százalékos növekedéssel meghaladta a 650 ezret.


Augusztusban Szabadság Szigete

Augusztusban Szabadság Szigete 

Az idei Sziget Fesztivál minden eddiginél fenntarthatóbb és higiénikusabb lesz – ígérte a szervezőcsapat a csütörtöki sajtótájékoztatón.
Hamarosan Európa Fesztivál - 20 éves az EU-s csatlakozás

Hamarosan Európa Fesztivál - 20 éves az EU-s csatlakozás  

A Helló Európa! Fesztivál programjai a szabadság, az európaiság és a sokszínűség jegyében keltik életre Budapest ikonikus helyszíneit, köztereit és épületeit.
Szegeden rendezik a Hőlégballon Világbajnokságot

Szegeden rendezik a Hőlégballon Világbajnokságot 

A sportág legrangosabb versenyére a világ több mint 30 országából várnak résztvevőket.
Kerékpáros kishajókat adtak át a Tisza-tavon

Kerékpáros kishajókat adtak át a Tisza-tavon 

Kerékpáros kishajók teszik még vonzóbbá a Tisza-tavi aktív turizmust.
Speciális módszerrel restaurálják Magyarország legidősebb nagyharangját

Speciális módszerrel restaurálják Magyarország legidősebb nagyharangját 

A veszprémi Szent Mihály Főszékesegyház Szentháromság harangját 300 év után először mozdítják el a helyéről.
15 milliárd forintra pályázhatnak a hazai turisztikai ágazat szereplői

15 milliárd forintra pályázhatnak a hazai turisztikai ágazat szereplői 

Új programot indít a kormány a turisztikai szolgáltatók megsegítése érdekében.
Hamarosan Nevelőszülők Napja a budapesti Állatkertben

Hamarosan Nevelőszülők Napja a budapesti Állatkertben 

Május 12-én, vasárnap rendezi az "Alapítvány a Budapesti Állatkertért" a tavaszi Nevelőszülők Találkozóját, ahová mindenkit sok szeretettel várnak.
Famászó bajnokságot rendeznek Tatán

Famászó bajnokságot rendeznek Tatán 

Igen, ilyen is van: a Magyar Faápolók Egyesülete nemzetközi előírásoknak megfelelő famászó bajnokságot rendez Tatán, az Öreg-tó partján.
Erre kell számítania annak, aki munkát keres

Erre kell számítania annak, aki munkát keres 

Szinte minden vármegyében lelassult a munkaerő-felvétel.
A 25 éven aluliak szja-mentessége felrázta a munkaerőpiacot

A 25 éven aluliak szja-mentessége felrázta a munkaerőpiacot 

Egyre nehezebb helyzetben a munkáltatók.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?