Ami nagyon megy továbbra is: az ételrendelés

Az ebéden kívül már a reggelit és az élelmiszert is szívesen rendelik házhoz. Feljövőben a hamburger, de a pizza is tartja magát. Friss felmérés hazai ételrendelési szokásainkról.

Átlagban csaknem napi négy rendelést adott le április-májusban a leggyakrabban jelentkező megrendelő, a legnagyobb összeget költő ételrendelő pedig milliós nagyságrendben vásárolt a kijárási korlátozások időszakában. Népszerű lett a reggeli rendelés, este pedig az alkohol házhoz szállításra kaptak rá a magyarok.

És bár a pizza még mindig az elsőszámú hazai kedvenc, rövid időre áprilisban a hamburger vette át a vezetést. A házhoz szállító adatai alapján megvizsgálták, hogyan rendeltünk ételt az elmúlt hónapokban: így változtak ételrendelési szokásaink a vírushelyzet hatására.

 

Ha home office, akkor is jóízűen eszik a magyar

Tavasszal szinte egyik napról a másikra változott meg sok minden a vírus hatására, egy dolog azonban maradt a régi: a magyarok szeretnek enni, nem is akármennyire. Ennek egyik ékes bizonyítéka, hogy a kijárási korlátozások időszakában a korábbiakhoz képest is kiemelkedően sokan használták ki az ételrendelés lehetőségét: Budapest mellett Gyöngyösön, Szekszárdon, Kaposváron, Mosonmagyaróváron és Szombathelyen például kimondottan megugrott a rendelések száma. És ez azóta is tartja magát: vidéken a házhoz szállító cég által lefedett több, mint 800 településen egyre népszerűbb az étel házhoz szállítás.

8 millió forintnyi ételrendelésre két hónap alatt

A vírushelyzet hatására nemcsak a rendeléssel töltött idő, de a rendelt ételek mennyisége is sokaknál növekedett: volt például olyan felhasználó, aki a karantén idején minden nap az online ételrendelést választotta, az abszolút rekorder pedig majdnem 8 millió forintot költött el két hónap alatt étel házhoz szállításra. Bár minden bizonnyal nemcsak magának rendelt ebben az időszakban, mert volt olyan alkalom, amikor csaknem 3 millió forintért vásárolt egyszerre.

Mindez pedig nem egyedi: a járványügyi helyzetben megnövekedett az igény a vállalatok részéről arra, hogy új megoldásokkal gondoskodjanak a munkatársak jólétéről. 

 

Karanténban jobban ízlik a hamburger

A kijárási korlátozások ideje alatt új szokásokat is felvettek az ételrendelők. Például egy rövid időre a hamburger letaszította a trónról az évek óta élen járó pizzát a rendelések toplistáján, de ez nem tartott sokáig: az utóbbi időben az olaszok kedvence ismét fölényesen vezet. Míg tavaly a legsűrűbb napszak az ebéd- és a vacsoraidő volt, a kijárási korlátozások időszakában minden bizonnyal több ideje maradt a magyaroknak a vacsorakészítésre, mivel április-májusban az esti/éjszakai rendelések helyett az ebédidős és délutáni házhoz szállítások szaporodtak meg.

Házhoz kérik az alkoholt, és szívesen jótékonykodnak is 

A koronavírus a reggeli szokásainkat is megváltoztatta: május végére közel duplájára nőtt azoknak a száma, akik az életmentő kávét és a frissen sült péksüteményt is házhoz rendelték ébredés után. Ehhez pedig úgy látszik könnyű hozzászokni, mert a reggel rendelők száma azóta is tartja magát.

Az esti szórakozásnál is sokaknak nyújtott gyors segítséget az azonnali házhoz szállítás: április-májusban 50 százalékkal többen szereztek be alkoholt online rendeléssel a korábbiakhoz képest. Jó hír, hogy a felhasználók nagy része nemcsak a hasára gondol. „Több éve lehet már nálunk adakozni, jelenleg hét alapítvány részére. Nagyon örülünk annak, hogy ezt a lehetőséget egyre többen kihasználják és a jótékony célra adományozók száma a karantén alatt két és félszeresére nőtt”, mondta Blaumann Debóra, a cég marketingigazgatója.

Sokak számára mentőöv a futárkodás

Március óta egyébként folyamatosan szélesedett a házhoz szállító cég kínálata, összesen több, mint 1400 partner kereste fel az ételrendelő platformot csatlakozási szándékával nemcsak Budapestről, hanem vidékről is és legtöbbjük – például a Burger King, a Zing Burger vagy a padthai - azóta is aktív az oldalon: ami eredetileg a vészhelyzet elhárítására szolgált, az mára a szolgáltatásuk egyik alappillérévé vált sok vendéglátóhelynek.

Az éttermek mellett pedig számos cukrászda, reggelizőhely, ételérzékenyeket kiszolgáló hely és alkoholos italt forgalmazó partner is az ételkiszállítást választotta az elmúlt hónapokban, ez a tendencia sem állt meg, jelenleg is folyik a paletta bővítése.

Április-májusban összesen több, mint 1000 fővel növekedett a vállalat futárpartnereinek száma. Közülük sokaknak mentőövként szolgált akkor az étel házhoz szállítás és sokan még ma is futárként dolgoznak. A szerződéses futárpartnerek felvétele jelenleg is folyamatban van: a cégnél most is keresnek új futárokat Budapesten és vidéken egyaránt.

Online borravaló is van

Újdonság a cégnél az online borravaló, ami a kezdetektől nagy népszerűségnek örvend. Ez alapján látszik például, hogy egy-egy rendelésnél átlagosan kicsit több, mint 210 forintos borravalót adnak a felhasználók a futároknak, de volt már olyan is, aki 2000 forinttal ajándékozták meg kiszállítót. 

Forrás: NetPincér


 Közel kétezer résztvevő a Tisza-tó körüli kerékpárversenyen

Közel kétezer résztvevő a Tisza-tó körüli kerékpárversenyen 

Új távokkal és felejthetetlen hangulattal ünnepelte 18. születésnapját a BSI kerékpáros eseménye.
Enyhítik a száj- és körömfájásjárvány korlátozása miatt hozott intézkedéseket

Enyhítik a száj- és körömfájásjárvány korlátozása miatt hozott intézkedéseket  

A korlátozáson kívüli területeket érintik a változások.
Ismét ellepték világszerte ismert influenszerek hazánkat

Ismét ellepték világszerte ismert influenszerek hazánkat 

Látogatásuk három napja alatt 22 helyszínen, 30 hazai szolgáltató segítségével mutatják meg hazánk élményeit.
A közlekedés napját szimulátorral és élménykamionnal ünnepli a szentendrei múzeum

A közlekedés napját szimulátorral és élménykamionnal ünnepli a szentendrei múzeum 

A BKV – a Magyar Autóklubbal együttműködve – az idén is csatlakozik a közlekedési kultúra napja programsorozathoz.
Új feladatkörök és bővülő csapat a Kartago Tours-nál

Új feladatkörök és bővülő csapat a Kartago Tours-nál 

Új értékesítési vezető érkezett a német hátterű utazásszervezőhöz.
Új vizuális megoldások a Szabadság Szigetén

Új vizuális megoldások a Szabadság Szigetén 

Új fejezet nyílik a Sziget életében, megőrizve a különleges atmoszférát és a változatos programokat, miközben látványos újításokkal is várják a látogatókat.
Befutóékszer és kávés pezsgés – izgalmas párosítás a 30. ALDI Női Futógálán

Befutóékszer és kávés pezsgés – izgalmas párosítás a 30. ALDI Női Futógálán 

„Ez Magyarország legszebb szabadidősport-rendezvénye”, hallhattuk az ALDI Futógála beharangozó eseményén május 8-án, a Cafe Frei BudaParton lévő egységében.
75 helyszín, 300 program, világsztárokkal – jön a SopronFest

75 helyszín, 300 program, világsztárokkal – jön a SopronFest 

Idén Sopronban indul a fesztiválszezon.
Különleges ereklyék a veszprémi Gizella-napokon

Különleges ereklyék a veszprémi Gizella-napokon  

Az idei Gizella Napok keretében, május 10-én és 11-én vezetett sétákon fedezhetjük fel a Szent Mihály Főszékesegyházat, ahol Szent István király hitvesének két ereklyéjét is őrzik.
Szipál 101: programsorozat a fotóslegenda nyomában

Szipál 101: programsorozat a fotóslegenda nyomában 

Hamarosan az ország több pontján is megtekinthető a Szipál-univerzum.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.