Átlagban csaknem napi négy rendelést adott le április-májusban a leggyakrabban jelentkező megrendelő, a legnagyobb összeget költő ételrendelő pedig milliós nagyságrendben vásárolt a kijárási korlátozások időszakában. Népszerű lett a reggeli rendelés, este pedig az alkohol házhoz szállításra kaptak rá a magyarok.
És bár a pizza még mindig az elsőszámú hazai kedvenc, rövid időre áprilisban a hamburger vette át a vezetést. A házhoz szállító adatai alapján megvizsgálták, hogyan rendeltünk ételt az elmúlt hónapokban: így változtak ételrendelési szokásaink a vírushelyzet hatására.
Ha home office, akkor is jóízűen eszik a magyar
Tavasszal szinte egyik napról a másikra változott meg sok minden a vírus hatására, egy dolog azonban maradt a régi: a magyarok szeretnek enni, nem is akármennyire. Ennek egyik ékes bizonyítéka, hogy a kijárási korlátozások időszakában a korábbiakhoz képest is kiemelkedően sokan használták ki az ételrendelés lehetőségét: Budapest mellett Gyöngyösön, Szekszárdon, Kaposváron, Mosonmagyaróváron és Szombathelyen például kimondottan megugrott a rendelések száma. És ez azóta is tartja magát: vidéken a házhoz szállító cég által lefedett több, mint 800 településen egyre népszerűbb az étel házhoz szállítás.
8 millió forintnyi ételrendelésre két hónap alatt
A vírushelyzet hatására nemcsak a rendeléssel töltött idő, de a rendelt ételek mennyisége is sokaknál növekedett: volt például olyan felhasználó, aki a karantén idején minden nap az online ételrendelést választotta, az abszolút rekorder pedig majdnem 8 millió forintot költött el két hónap alatt étel házhoz szállításra. Bár minden bizonnyal nemcsak magának rendelt ebben az időszakban, mert volt olyan alkalom, amikor csaknem 3 millió forintért vásárolt egyszerre.
Mindez pedig nem egyedi: a járványügyi helyzetben megnövekedett az igény a vállalatok részéről arra, hogy új megoldásokkal gondoskodjanak a munkatársak jólétéről.
Karanténban jobban ízlik a hamburger
A kijárási korlátozások ideje alatt új szokásokat is felvettek az ételrendelők. Például egy rövid időre a hamburger letaszította a trónról az évek óta élen járó pizzát a rendelések toplistáján, de ez nem tartott sokáig: az utóbbi időben az olaszok kedvence ismét fölényesen vezet. Míg tavaly a legsűrűbb napszak az ebéd- és a vacsoraidő volt, a kijárási korlátozások időszakában minden bizonnyal több ideje maradt a magyaroknak a vacsorakészítésre, mivel április-májusban az esti/éjszakai rendelések helyett az ebédidős és délutáni házhoz szállítások szaporodtak meg.
Házhoz kérik az alkoholt, és szívesen jótékonykodnak is
A koronavírus a reggeli szokásainkat is megváltoztatta: május végére közel duplájára nőtt azoknak a száma, akik az életmentő kávét és a frissen sült péksüteményt is házhoz rendelték ébredés után. Ehhez pedig úgy látszik könnyű hozzászokni, mert a reggel rendelők száma azóta is tartja magát.
Az esti szórakozásnál is sokaknak nyújtott gyors segítséget az azonnali házhoz szállítás: április-májusban 50 százalékkal többen szereztek be alkoholt online rendeléssel a korábbiakhoz képest. Jó hír, hogy a felhasználók nagy része nemcsak a hasára gondol. „Több éve lehet már nálunk adakozni, jelenleg hét alapítvány részére. Nagyon örülünk annak, hogy ezt a lehetőséget egyre többen kihasználják és a jótékony célra adományozók száma a karantén alatt két és félszeresére nőtt”, mondta Blaumann Debóra, a cég marketingigazgatója.
Sokak számára mentőöv a futárkodás
Március óta egyébként folyamatosan szélesedett a házhoz szállító cég kínálata, összesen több, mint 1400 partner kereste fel az ételrendelő platformot csatlakozási szándékával nemcsak Budapestről, hanem vidékről is és legtöbbjük – például a Burger King, a Zing Burger vagy a padthai - azóta is aktív az oldalon: ami eredetileg a vészhelyzet elhárítására szolgált, az mára a szolgáltatásuk egyik alappillérévé vált sok vendéglátóhelynek.
Az éttermek mellett pedig számos cukrászda, reggelizőhely, ételérzékenyeket kiszolgáló hely és alkoholos italt forgalmazó partner is az ételkiszállítást választotta az elmúlt hónapokban, ez a tendencia sem állt meg, jelenleg is folyik a paletta bővítése.
Április-májusban összesen több, mint 1000 fővel növekedett a vállalat futárpartnereinek száma. Közülük sokaknak mentőövként szolgált akkor az étel házhoz szállítás és sokan még ma is futárként dolgoznak. A szerződéses futárpartnerek felvétele jelenleg is folyamatban van: a cégnél most is keresnek új futárokat Budapesten és vidéken egyaránt.
Online borravaló is van
Újdonság a cégnél az online borravaló, ami a kezdetektől nagy népszerűségnek örvend. Ez alapján látszik például, hogy egy-egy rendelésnél átlagosan kicsit több, mint 210 forintos borravalót adnak a felhasználók a futároknak, de volt már olyan is, aki 2000 forinttal ajándékozták meg kiszállítót.
Forrás: NetPincér