Felszállópályán a hazai konferenciaturizmus

A magyar és nemzetközi rendezvények száma 2016-ban összességében 27 százalékkal nőtt 2015-höz képest. A konferenciák létszámát tekintve egyre nagyobb igény mutatkozik a nagy tömeget befogadni képes konferenciaközpontokra, hiszen a résztvevők fele 101-500 fős rendezvényre érkezik. A piaci szereplők erős évre számíthatnak idén is. Így a Danubius Hotels már az első negyedévben 58 darab 200 fő feletti rendezvényt szervezett meg, miközben a csoport szállodái tavaly egész évben összesen 89 hasonló eseménynek biztosítottak helyszínt.

Szignifikáns növekedés figyelhető meg idehaza a konferenciaturizmus területén. Míg 2015-ben összesen 2819 magyar, illetve nemzetközi szervezésű rendezvényt tartottak hazánkban, addig 2016-ban ez a szám elérte a 3598-at, amely 27 százalékos növekedést jelent – derül ki a Magyar Turisztikai Ügynökség adataiból. Ezen belül a magyar rendezvények száma 1999-ról 2617-ra nőtt, míg a nemzetközi hátterű konferenciák száma 820-ról 981-re emelkedett.

Az adatokból látszik, hogy egyre nagyobb az igény a nagy létszámot befogadni képes konferenciaközpontokra: a résztvevők immár mintegy fele érkezik 101 és 500 fő közötti rendezvényre, valamint körülbelül 42 százalékuk kisebb, 50-100 fő közötti eseményre hivatalos. A konferenciák több mint 80 százalékát szállodákban rendezik meg.

„Idén is markáns növekedést várunk a konferenciaturizmus területén. Még nem is indult el a főszezon, de már 58 darab 200 fő feletti konferenciát bonyolítottunk le szállodáinkban. Tavaly ez a szám 89 volt egész évben, tehát máris az előző évi mennyiségnek a körülbelül 65 százalékánál járunk és ez csak az első negyedév eredménye” – mondta Liptai Judit, a Danubius Zrt. központi értékesítési és marketing igazgatója. Liptai Judit hozzátette, hogy az üzleti céllal érkező vendégek tavaly 2 milliárd forint értékben foglaltak náluk szobát, illetve még ugyanennyit költöttek el a Danubius szállóiban. A vendégek mintegy egynegyede magyar volt, majd őket követik az angolok, az amerikaiak és a németek.

A Danubius Hotels folyamatos fejlesztésekkel is készül a nemzetközi és a magyar üzleti turisták minőségi kiszolgálására. „A Budai Várban található Hilton Budapest szállodában már tavaly elkezdődtek a felújítások – a szobák egyharmadának, illetve a lobbinak a rekonstrukciója már befejeződött. Emellett hamarosan a teljes rendezvényszint felújítása is lezárul, várhatóan április végéig” – mondta Liptai Judit.

Az üzleti céllal érkező turisták alapvetően különböznek az átlagos turistáktól. A tapasztalatok szerint a legnagyobb költési hajlandósággal az üzleti céllal érkező turisták rendelkeznek. Ők a szoros programjuk miatt is inkább költenek a szállodákban, kevésbé jellemző, hogy elmennének a turisták által egyébként közkedvelt helyekre, mint például a romkocsmákba, vagy a belváros különféle szórakozóhelyeire.

„Ugyanakkor a konferenciaturizmus területén lévő lehetőségek kiaknázását nehezíti, hogy még mindig nincs Budapesten olyan helyszín, amely az igazán nagy, több ezer fős események minőségi kiszolgálását is lehetővé tenné. Ezen segítene a régóta tervezett kongresszusi központ megépítése, amelynek megvalósítását minden lehetséges módon támogatni kívánjuk” – tette hozzá az értékesítési és marketing igazgató.


Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában

Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában 

Bayer Bence másfél év kihagyás után visszatért a Mellow Mood Hotels-hez.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában

Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában 

Mától látogatható Fischer Judit Mundane Romance c. egyéni kiállítása a Hilton legújabb budapesti szállodájában.
A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.
Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek

Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek 

A súlyos mértékű tűzkárt szenvedett, több mint 100 főt foglalkoztató, 4 csillagos szálloda Hotel Silvanus helyreállításához az MTÜ 60 millió forinttal járul hozzá.
Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak

Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak 

A kastélyszállodások Tarcalon, az Andrássy Kúriában tartották éves közgyűlésüket április 15-én, hétfőn.
Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand

Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand 

Igencsak látványos rendezvény keretében, április 11-én, a Pesti Vigadóban debütált az új brand. Ahol az is kiderült, mit rejtenek a "titkos kertek"?
Díjeső a TRIBE budapesti tagjának

Díjeső a TRIBE budapesti tagjának  

Három kategóriában is díjazták a WING által fejlesztett TRIBE Hotel Budapest Stadiumot a LIV Hospitality Design Awards-on.
Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe

Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe 

A nemzetközi tanácsadó cég elemzése szerint kiemelkedő évet zárt a globális hotelpiac.
Indul a Marriott saját képzési programja

Indul a Marriott saját képzési programja 

LevelUp! elnevezéssel innovatív képzés indul a vendéglátóipari szakemberhiány pótlására a Marriott cégcsoport kezdeményezésére.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?