Az egyik közösségi oldalon lévő utazási irodás csoportban most a fapados légitársaság lépése verte ki a biztosítékot, de több utazásszervező is felhívta a figyelmünket arra, hogy a Wizz Air oldalára utazási irodás kóddal belépve magasabb repülőjegyár jelenik meg, mintha valaki magánúton foglalná le jegyét. Ez annak tudható be, hogy ebben az esetben automatikusan hozzáadódik a jegyárhoz a nagyméretű kézipoggyászért fizetendő összeg, amit nem is lehet eltávolítani a foglalásból, így utazási irodai foglalás esetén annak is ki kell fizetnie a nagy kézipoggyászt, aki nem is élne ezzel a lehetőséggel. Ez egy oda-vissza útra – szezontól és úti céltól függően – akár 12.000 forinttal magasabb árat is jelenthet utazási irodai foglalás esetén.
Végh Balázs, a QUAESTOR idegenforgalmi igazgatója elmondta, hogy értesülései szerint a Wizz Air azért vezette be ezt a díjat, mert szerintük folyton csomagproblémák adódtak az utazási irodás foglalásoknál. Hozzátette, hogy a légitársaság ezt 48 órás viteldíj-zárolási lehetőséggel és a foglalást követő 2 órán belüli ingyenes névmódosítással kompenzálja, azonban erről pontos, hivatalos információt egyelőre nem kaptak, így a két szolgáltatás használatának feltételeit és működésének mikéntjét sem ismerik.
Dr. Simon András, a Magyar Utazásszervezők és Utazásközvetítők Szövetsége közlekedési bizottságának vezetője kérdésünkre elmondta, hogy a MUISZ megbeszélést kezdeményezett a Wizz Airrel ebben az ügyben, a légitársaság pedig gyorsan és érdemben reagált a felvetésekre. Simon András hozzátette, hogy a MUISZ érti a Wizz Air érvelését, de nem ért azokkal egyet, igy jelenleg csak a folyamatos egyeztetésekről számolhat be.
Simon András kifejtette továbbá, hogy az elmúlt hónapokban megfigyelhető, hogy az európai légitársaságok egyre fontosabbnak tartják az utazási irodai értékesítéseket, hiszen az irodák számos többletszolgáltatással nyújtva komoly terheket vesznek le a légitársaságok válláról. A szövetség bízik benne, hogy ezt felismerve a Wizz Air is ezt az irányt követi majd, és olyan megoldás születhet, amely az európai légiközlekedési tendenciákkal összeegyeztethető, és az utasok számára sem jelent felesleges többletterheket.
Az üggyel kapcsolatban megkerestük a Wizz Airt is, akik a következő választ adták:
"A kapcsolt viteldíjfoglalást nemrég vezettük be az utazási irodák számára honlapunkon, ami azt jelenti, hogy a repülőjegyeket nagyméretű kézipoggyásszal együtt tudják lefoglalni. Sajnos azon utasok közül, akik utazási irodán keresztül foglaltak Wizz Air repülőjegyet, nem mindenki kapott megfelelő tájékoztatást poggyászszabályzatunkról, illetve a foglalásához tartozó kézipoggyászról. Sokaknak fel sem ajánlották a lehetőséget, hogy a foglalásukat nagyméretű kézipoggyásszal egészítsék ki. Ez gondokat okozott a reptéren, az utasfelvételnél és a beszállásnál egyaránt, emiatt az érintett utasok elégedetlenek voltak a szolgáltatással – erre a Wizz Airnek reagálnia kell a fogyasztók védelmében. Hogy leegyszerűsítsük a dolgokat és elkerüljük, hogy az utasokat kellemetlenség érje, biztosítjuk, hogy az utasok magukkal vihessék a standard IATA méretű kézipoggyászukat a fedélzetre. Ez nálunk a nagyméretű kézipoggyásznak felel meg, amelynek árát beemeltük az utazási irodák számára elérhető viteldíjakba. A magánszemélyek és az utazási irodák is ugyanazon az áron foglalhatják le a repülőjegyüket nagy kézipoggyásszal. A Wizz Air árai rendkívül versenyképesek még a nagyméretű kézipoggyász díjával együtt is. Ezzel egy időben néhány további változtatást is bevezettünk, hogy megkönnyítsük az utazási irodák foglalását.
Meggyőződésünk, hogy az utazási irodák túlnyomórészt pozitívan reagálnak majd a változásokra, hiszen ezen fejlesztések célja, hogy megvédjük a fogyasztókat és biztosítsuk, hogy az utasok – akik egyben az utazási iroda és a légitársaság ügyfelei is -, elégedettek legyenek a szolgáltatással, amit kapnak, és ne érje őket csalódás, amikor kiderül, hogy a foglalásuk nem tartalmazza azt a poggyászt, amelyet magukkal szerettek volna vinni. Számos pozitív visszajelzés is érkezett az utazási irodáktól a nemrég bevezetett egyéb változtatások kapcsán is, amelyek jelentősen megkönnyítik az irodák dolgát:
· Az utazási irodák krediteket használhatnak a foglalásokhoz, ezeket egyetlen banki átutalással tudják feltölteni. Ez jelentősen leegyszerűsíti a fizetési procedúrát, hiszen kiiktatja a hitelkártyákkal felmerülő esetleges problémákat és lehetővé teszi az irodáknak, hogy leegyszerűsítsék a belső fizetés-jóváhagyási folyamataikat.
· Utazási irodák megkötés nélkül foglalhatnak banki átutalással, míg a magán utasok esetében megszabjuk, hogy hány ilyen függő foglalásuk lehet.
· A viteldíj-zár funkciót is bevezettük. Ez lehetővé teszi az utazási irodák számára, hogy 48 órára lefoglaljanak egy repülőjegyet minden extra költség nélkül, majd a repülőjegyet azon az áron vásárolhassák meg, amely a lefoglalás időpontjában elérhető volt. Magánszemélyek ehhez a funkcióhoz nem férnek hozzá.
· Az utazási irodák most már megváltoztathatják a foglalásban szereplő nevet illetve az úti célt módosítási díj nélkül, a foglalást követő 2 órán belül."
Forrás: Turizmus Online