hirdetés
hirdetés

Hogyan érdemes megjelennie az online térben egy desztinációnak?

A Budapesti Metropolitan Egyetem és a Magyar TDM Szövetség közös kutatást indított 2015 novemberében a hazai desztinációs márkák online megjelenésének vizsgálatáért.

hirdetés

A kutatás keretei között a Budapesti Metropolitan Egyetem Turizmus menedzsment mesterszakán a Desztináció- és örökségmenedzsment specializáció hallgatói a hazai desztinációs márkák elemzését, értékelését és fejlesztési lehetőségeit vizsgálták a Magyar TDM Szövetséggel, valamint annak tagjaival együttműködve. A kutatást dr. Sziva Ivett, a Turizmus menedzsment mesterszak vezetője irányította, ahol számos ehhez hasonló iparági projektekben vehetnek részt a hallgatók, és szimulációs gyakorlatokban próbálhatják ki magukat csoportos munkák során a desztinációfejlesztés és -menedzsment terén tanáraik mentorálásával.

A tanulmány célja az, hogy a szakmai körökben véglegesített dimenziók mentén a hazai desztinációs márkák online megjelenése fejlesztésre kerüljön, és a TDM szervezetek ezáltal egyre versenyképesebb, átfogó és a stratégiai irányoknak megfelelő online megjelenéssel rendelkezzenek. A 2015 novemberében megjelent GINOP-TDM pályázati források lehívásában is fontos szerepet kaphat a megfelelő alapokon nyugvó online kommunikációs tevékenység, így különösen aktuális volt az Egyetem és a Szövetség összefogásával létrejövő kutatás.

Az ide kattintva is letölthető kutatási összefoglalóból megismerhető a kutatás alapjául szolgáló elméleti és gyakorlatban látható értelmezési háttér, a desztinációs márkázás keretrendszere, a kutatás módszertana, a vizsgált dimenziórendszer is. A tanulmány a kutatás eredményei mellett a jó gyakorlatokat és a fejlesztési irányokat is bemutatja.

Jó úton a hazai desztinációmarketing, de vannak még hiányosságok

Az eredményekről elmondható, hogy a hazai desztinációk megkezdték a desztinációmárkázási folyamatot: szinte mindegyik vizsgált desztinációnak van logója és az egyediséghez kapcsolódó kínálati ajánlata. Ugyanakkor számos bizonytalanság jelentkezik, elsősorban a pozícionálás tekintetében, amely kapcsán a versenytársak és a konkrét, megkülönböztető jellemzők, értékek meghatározása terén látható gyengeség, amely kutatások folytatásával, gyakorlatorientált képzéseken való részvétellel megérthető, kialakítható. Az online megjelenés tekintetében is több bátorság szükséges az egyediség - üzenetek és látvány, kreatív, érdekes élmények, történetek - kialakításával, és a weboldalon, közösségi médiában való attraktív kommunikációjával.

Kiemelten fontos előremutató megoldásokat választani (például reszponzív dizájn alapú technológiát), tekintve, hogy a keresőmarketing és az optimalizáció rendkívül lényeges a potenciális látogatók elérésében. Látni kell azt is, hogy a Facebook egy igazán dinamikus versenytér, ahol tudnunk kell élni a közönség aktivitásával, figyelve az aktualitásokra, a friss szellemiségre.

Összességében a hitelesség, a kikristályosítás a kulcsa a márkázásnak: a vendégoldalt és a helyi közösséget megkérdező kutatásra épülő egyedi értékek megtalálása, és erre épülő élményígéretek összeállítása hiteles, az egyediség irányába mutató szolgáltatásokkal, programokkal, védjegyekkel. Mindezt lehet stratégiai üzenetekkel közvetíteni a célcsoport részére, és végül összefogni egy meghatározó, fémjelző szlogen és logó alá. Számos szakmai kihívás látható a folyamatban, ugyanakkor primer kutatások végzésével feltárhatóak az egyedi értékek, és professzionalistással átlátható és kialakítható a potenciális vendég és a márka interakcióit hitelesen menedzselő ún. folyamatmenedzsment.

A teljes kutatás elérhető a Budapesti Metropolitan Egyetem és a Magyar TDM Szövetség szakmai oldalán is, de a Letölthető fájlokból vagy ide kattintva is letöltheti.

(forrás: Turizmus Online)
hirdetés

Letölthető fájlok

Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Kiadónk társoldalai