hirdetés

Ayurvéda orvoslás, felhő alapú szállodai szoftver, online marketing

A pesti Belváros egyik nemrégiben nyílt, igazi lazulós, stresszoldó, olaszos atmoszférájú vendéglátóhelyére, a Bazilikához közeli Mericano Bar-ba hívta a Business Klub ezúttal vendégeit. Koktélok, pizza, fagyis desszert, sok friss gyümölcs, finom kávé, szép borok és finom pálinkák várták az érdeklődő éttermi és szállodai szakembereket.

hirdetés

Előtérben a holisztika

Siófokról, Magyarország egyik legkülönlegesebb koncepciójával összerakott gyógyszállójából rossz hír érkezett: az előadásra felkért alapító-tulajdonos, ayurvédikus szakorvos, Dr. Dmitrij Szkopincev képtelen autóba ülni (lumbágó gyötri), ezért a Calendula Hotel fiatal igazgatónője, Balassa Stefánia tartja meg helyette házukról a prezentációt, aki először szállodájuk előtörténetéről mesélt. Ez a speciális kezelési eljárás nem ismeretlen idehaza: a hagyományos, ősi módszerek alkalmazása, a legmodernebb diagnosztikai és orvosi technológiák ötvözésével, valamint az ayurvédikus gyógynövény-készítményekkel történő orvoslás régi keletű módszer, amely a mai világban egyre sikeresebb és keresettebb. Szkopincev doktor különben több mint húsz éve tevékenykedik ezen a területen: Siófokon 1991-ben, majd később Budapesten is nyitott hasonló jellegű gyógyintézményt. Ayurvédikus és medical szállodáját azonban idén tavasszal nyitotta meg, ahol összevonta l luxus hotel minden kényelmét a gyógyítás általa képviselt magas szintjével. Van a Calendulában diagnosztikai és terápiás részleg, egy különleges koncepció mentén működő, á la carte kínálattal is rendelkező étterem (hús, alkohol és hideg italok az ayurvédikus módszer alapján itt nem rendelhetők). Vannak még konzultációs szobák az épületben, laboratórium, radiológia, echocardiografia, gasztroenterológiai szoba, tíz kezelőterem, öt gyógynövényes gőzkabin, hat balneoterápiás helyiség, tágas jógaterem, valamint a legmodernebb műszerekkel felszerelt mini sebészeti műtő.

Egyébként Magyarországon ez az egyetlen olyan gyógyszálló, amelyet hivatalosan is elismer az indiai Ayurvédikus Tudományok Minisztériuma, és ebben nyilván szerepet játszik az is, hogy a speciális, holisztikus megközelítés módszerét a mindössze 13 szobás siófoki butikhotelben magyar, indiai, nepál, thaiföldi és ukrán szakmeberek alkalmazzák, szám szerint 25-en – a főorvos vezetésével.

Bárhol, bárhonnan, bármikor

A SabeeApp olyan Szálloda és Channel Manager egyben, amely tulajdonképpen egy felhő alapon működő szállodai szoftver. Előnye, hogy nem kell telepíteni, letölteni az alkalmazásához semmit az adott hotelnek, valamint bárhol, bárhonnan, bármikor elérhető (iPad, telefon, laptop), hallhattuk fejlesztésük előnyeit Moncsek Zsolttól, a cég sales managerétől. Azért is érdemes a magyar fejlesztéső hotel management rendszert alkalmazni, mert esetében nincs hardver beruházás, folyamatosan, automatikusan történik az adatmentés, és a hazai találmány képes a szállásfoglalás, a számlázás, a housekeeping, a csoportos foglalások, a riportok, statisztikák elkészítésére. Segítségével a check in is gyorsabb lesz.Több mint 50 szállásfogalló partnerrel dolgozik együtt az a SabeeApp,, teljesen automatikus, nem mellesleg jutalékmentes, korlátlan, és kétirányú kommunikációt tesz lehetővé. Az online fizetési rendszerek általa használhatók, sőt, van saját fizetési rendszere is.

Az online meghatározó ereje

Gecs Katalint eredetileg az Ebola Play cégtől hívtuk el, azonban időközben cége neve TEN-né változott, ennek is elmondta az okát, miközben bemutatta cégcsoportját. A hotelek és a vendéglátás megfelelő részvételét mutatta be a social media - a Facebook, instagram, twitter, tumbir stb. – területén, megfelelő ill. hibás alkalmazására hozva példákat. Multiplatformokról, a digitális jelenlét mai fontosságásáról, az online-offline integrációjáról, az online-on az adott vendéglátó- vagy szálláshely első találkozásáról hallhattunk. A vizualitás ereje, a desztinációs marketing szerepe, a releváns tartalmak, a tematikus és időzített posztok, a személyes „cukiság” vendéggeneráló hatása, a vendégek saját posztjainak felhasználása – mindez ma már kihagyhatatlan, ha valaki sikerre szeretné vinni vállalkozását.

Ne akció, inkább ajándék legyen!

A nyárköszöntő program utolsó részében szakmai vendégeink az előadók oldaláról érdekes szakmai kérdések alapján mondták el véleményüket. Például arról, hogy a Calendula Hotel menedzsmentjében, mondta Dr. Bihari Pál, a ház kereskedelmi igazgatója, az a közös, hogy szállodai tapasztalatuk nem volt korábban, csak személyesek – vendégként. Ezért a kezdeti időszakban szakemberi gárda segítségét vették igénybe. A SabeeApp alapító-tulajdonosa, Herman Szabolcs azt fejtegette, mennyire fontos az individuális, egyénre szabott szolgáltatás: mindig fókuszban legyen a vendég. Gecs Katalin ehhez hozzátette, hogy a hotelen, éttermen belül is meghatározó az emberi tudás és személyiség. Ma az online jelenlét meghatározó, de ennél is fontosabb a személyes benyomás, a helyszínen tapasztaltak. SabeApp: az utazás, a döntés előkészítése az online megjelenéssel kezdődik, az online marketinghez pedig érdemes külső szakembert vagy céget felkérni, amennyiben az anyagi eszközök ezt megengedik. Végül mindannyian egyetértettek abban, hogy az „akció” szó használata meglehetősen elcsépelt és nem olyan hatékony, mintha helyette plusz szolgáltatást, jutalmat, pozitív élményt kínál (lehetséges) vendégeinek az adott intézmény.

 

 Köszönet június végi klubtalálkozónk segítőinek:

A Mericano Barnak a helyszín biztosításáért, és az olaszosan nyárias, könnyű és finom cateringért
A Progastnak, a hazai vendéglátó szegmens professzionális beszállítójának, amely, mint már annyiszor, ismét jelen volt, hogy kávéval kínálja vendégeinket
A Zelna Borászatnak, Balatonfüred egyik legújabb boros családi vállalkozásának, akik könnyed, reduktív boraikat hozták kóstolni a szakmának, hogy megismerjék a hazai szállodások, éttermesek – elsősorban fehér borokból álló – szép tételeiket
Az érpataki Zsindelyes Pálinkaháznak Juhász Miklós vezetésével, akik finom gyümölcsös toppárlataikat kínálták
Valamint Takács László jégszobrásznak (IceLine), aki ezúttal egy hatalmas, jéghideg gyümölcskosárral érkezett, amely telis tele volt finom, friss gyümölcsökkel 



Vágó Ágnes
a szerző cikkei

(forrás: Vendég & Hotel)
hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Ön szerint az éttermesek/szállodások felkészültek a GDPR-ra?

Kiadónk társoldalai