Air France: így alakul a téli menetrend

A jelen bizonytalan gazdasági helyzetben, amelyet a csökkenő gazdasági növekedés és a magas üzemanyagárak jellemeznek, az Air France KLM csoport 3,4%-ra csökkentette növekedési terveit a 2011–12-es téli időszakra a 2010–11-es téli időszakhoz képest. A hosszú távú járatok piaca jelenleg mindössze 2,6%-os, míg a középtávú járatoké 6,2%-os növekedést mutat, amely főként a francia vidéki bázisok bevezetésének és az Amszterdam Schiphol csomóponti repülőtéren bevezetésre kerülő, új menetrendi struktúra eredménye.

Az Air France menetrendje:

Az Air France menetrendjének módosításai a bekerülési költségek csökkentését szem előtt tartva és a különböző piacokon bekövetkező változásokhoz igazodva alakulnak mind a hosszú, mind a középtávú járatok esetén.

A rendelkezésre álló utaskilométer (ASK) az Air France 2011–12-es téli menetrendjében 5,2%-kal nő a 2010–11-es téli menetrendhez viszonyítva. A hosszú távó útvonalhálózaton az Air France 5,1%-os kapacitásbővítést hajt végre, amelyet a repülőgépek átlagos kapacitásának növelésével ér el, és nagymértékben a téli szezon kedvelt úti céljain (ahol a kereslet télen nagyobb, mint nyáron). A középtávú piac növekedése (+5,9%) az első regionális bázis (Marseille) megnyitásával magyarázható.

Flotta

Az A380-as flotta egységesítése és szolgáltatásainak bővítése érdekében a már forgalomba állt, de emelt szintű turista osztállyal nem rendelkező 4 repülőgépen is bevezeti az Air France a Premium Voyageur osztályt. Ennek értelmében december 12-ig minden A380-as repülőgép rendelkezni fog Premium Voyageur osztállyal.

2011 telére a Regional és a Britair valamennyi Fokker 100-asát Embraer 190-esek és CRJ-1000-esek váltják fel.

A hosszú távú járatok menetrendje (+5,1%)

A növekedés kulcs térsége Latin-Amerika, Afrika, a Karib-térség és az Indiai-óceán.

Észak-Amerikában a növekedés üteme kiegyensúlyozottságot mutat (+1,6%).
Az Air France október 21-től szezonális jelleggel heti 3 járatot indít Cancúnba.
Az Air France racionalizálja mexikói menetrendjét is: a tavaly téli 12 darab B777-200-as gépek helyett idén hetente 7 alkalommal B747-400 típusú gépek közlekednek majd.

A nyári menetrendhez képest az Air France megtartja heti 3 járatát Orlandóba, ugyanakkor Miamiba heti 6 járat közlekedik 7 helyett.
Az Air France ésszerűsíti kapacitásait New Yorkba: heti 2 Newark járatát törli (heti 7-ről 5 járatra való csökkentést jelent) és napi egy JFK járatát felfüggeszti (amely heti 35-ről 28 járatra való csökkenés) a téli időszakra.

A legjelentősebb növekedés a latin-amerikai útvonalakon figyelhető meg (+17,1%).
A nyári menetrendhez hasonlóan továbbra is megtartja heti 5 járatát Lima felé az Air France.
Mindemelett, jelentősen nő a Caracas és a Santiago de Chile felé kínált ülések száma is.

Visszafogott, 2,4%-os növekedés Ázsiában
Phnom Penh felé Bangkokon keresztül az Air France további heti 3, Ho Si Minh-városba heti plusz 2 (heti 5 járat a korábbi 3 helyett) valamint Guangzhouba heti újabb 1 (heti 4 járat a korábbi 3 helyett) járatot üzemeltet a francia légitársaság.
A Japánban tapasztalható gazdasági körülmények miatt az Air France megtartja a 2011 nyarán bevezetésre került menetrendjét Tokió Narita felé, aminek értelmében továbbra is csak B777-300-as gépeket üzemeltet az útvonalon hetente 14-szer.

Afrikában az Air France 6,2%-os kapacitásbővítést hajt végre.
Az Air France heti 1 járattal növeli Loméba közlekedő járatainak számát (heti 4 járat a 3 helyett).
A 2011 nyarán bevezetett freetowni és monroviai járatok mellett, az Air France járatokat indít Batába Malabon keresztül (heti 2 járat A319 Dedicate repülőgépekkel), csak úgy mint Port-Gentilbe* (heti 4 járat A319 Dedicate üzemeléssel).

A fokvárosi járat útnak indulása (heti 3 járat B777-200-as üzemelésben) kiteljesíti az Air France dél-afrikai ajánlatát (napi 1 járat A380-as repülőgéppel Johannesburgba). Az új úticél irányába jóval nagyobb kereslet mutatkozik a téli időszakban, így az Párizsból közvetlenül üzemel télen.

*üzemelési engedély beszerzésének függvényében

A Közel-Kelet térségében a kereslethez igazodva az Air France jelentősen (6,6%-kal) csökkenti kapacitásait.
A 2011 nyarán eszközölt kairói csökkentés (heti 7 járat 10 helyett) után Bejrútba heti 7 járat üzemel a korábbi 10 helyett, Ammanba heti 6 a korábbi 7 helyett, és heti 3 járat Damaszkuszba a korábbi 4 helyett Ammanon keresztül.

Végül a Karib-térség–Indiai-óceán viszonylatban 6,1%-os kapacitásbővülés történik.
A 2011 nyarán meghozott változások folytatásaként az Air France tovább növeli kapacitását Réunionra (heti 12 járat), Antananarivoba (heti 5 járat) és Mauritiusra (heti 7 járat).
Az Air France megerősíti havannai menetrendjét heti egy járat hozzáadásával.
Végezetül, Pointe-à-Pitre-ra és Fort-de-France-ra az Air France a korábbi Párizs Orly-ra közlekedő járatain túl heti egy járatot a Charles de Gaulle fő, központi repülőteréről is indít, amelynek köszönhetően több, mint 40 európai város irányába javulnak az átszállási lehetőségek.

A nemzetközi középtávú menetrend (+6,7%)

A középtávú járatok esetében mind új desztinációk bevezetésével, mind a már meglévő útvonalakon történő járatbővítések révén várható növekedés.

A párizsi indulásokat tekintve a nyári menetrendhez hasonlóan napi 3 járat közlekedik Billundba.
Az Air France megtartja a 2011 nyarán bevezetett plusz napi moszkvai (napi 5 Air France által üzemeltetett a napi 5 Aeroflot-járat mellett) és bilbaói járatát (napi 5 járat).
Ellentétben a tuniszi és veronai járatokkal, ahol a napi 4 járat helyett csak 3 közlekedik.
Végül, az Alitaliaval együttműködésben a szolgáltatás színvonal növekedése várható a milánói járatok Linate repülőtérre való átcsoportosításának következtében (6 Air France-járat Párizs CDG-ról, 3 Alitalia üzemeltetésű járat Párizs-CDG-ról és 3 Alitalia járat Párizs-Orlyról).

Nantesból télen is a nyári menetrendben megszokott 3 járat közlekedik Amszterdamba, továbbá elindítja düsseldorfi (napi 1 járat) és brüsszeli (napi 2 járat) járatait.

Bâle-Mulhouse–ból az Amszterdamba közlekedő járatokat a KLM üzemelteti.

Regionális jelentőségű útvonalak esetében az Air France napi 8 járatra növeli kapacitásait London City repülőtér és Amszterdam között (a korábbi 7 helyett).

Belföldi menetrend (+5.0%)

Nantes-i kiindulással az Air France napi egy járatot állít üzemelésbe Lyonba és Bordeauxba. Clermont-Ferrandba napi 1 járat üzemel a korábbi 2 helyett.

Végül, az Air France Lyon és Bâle-Mulhouse között napi 3-ról 2-re redukálja járatainak számát.

A marseille-i bázis

2011. október 2-án üzembe áll a Marseille–Provence bázis, amely az Air France új kezdeményezése a 2011-es téli menetrendben.

Az üzemelési költségeinek jelentős, 15%-kos csökkentésével az Air France egyedi és megfelelő menetrendet kínál marseille-i indulással.

10 új nemzetközi úti cél felé indít járatokat Marseille-ből: Athén (heti 4 járat), Bejrút (heti 3 járat), Casablanca (heti 4 járat), Koppenhága (heti 2 járat), Düsseldorf (heti 7 járat), Eindhoven (heti 3 járat), Isztambul (heti 4 járat), Milánó (heti 12 járat), Moszkva (heti 4 járat) és Prága (heti 2 járat).
Az Air France tovább erősíti tuniszi jelenlétét heti további egy járattal.

Marseille-ből újdonságként három francia város elérhető a téli menetrendben: Biarritz (heti 2 járat), Brest (napi 1 járat) és Bâle-Mulhouse (napi 1 járat).

Airbus A319/320-asok váltják a kisebb repülőgépeket a lille-i, toulouse-i, bordeaux-i, nantes-i és rennes-i útvonalakon.

Végezetül az Air France növeli járatainak számát Párizs-Charles de Gaulle–ról (napi 7 járat) és Párizs-Orlyról (napi 18 járat).


Hamarosan indul Közép-Európa legnagyobb motoros túrája

Hamarosan indul Közép-Európa legnagyobb motoros túrája 

A résztvevő több száz motoros összesen 831 km tesz meg idén, hogy ezúttal Békés megye kulturális és turisztikai értékeit felfedezze.
Megvan az év legmenőbb kerékpáros útvonala

Megvan az év legmenőbb kerékpáros útvonala 

Magyarország keleti részébe vezet az idei év kedvenc kerékpáros útvonala.
Járatnyitás Budapest és egy újabb kínai nagyváros között

Járatnyitás Budapest és egy újabb kínai nagyváros között 

Újabb légijárat indul Magyarország és Kína között, így idén júniustól immár egy hetedik kínai nagyváros, Sencsen is közvetlenül elérhető lesz Budapestről.
A kollektív utazás lehet a megoldás a fenntartható jövő felé

A kollektív utazás lehet a megoldás a fenntartható jövő felé 

2023-ban több mint 1 millió tonna szén-dioxidot kibocsátását előzték meg az utazók azzal, ha buszos utazást választottak más közlekedési módok, például autó vagy repülő helyett.
Az Emirates elnöke bocsánatot kért utasaiktól a héten történt fennakadások miatt

Az Emirates elnöke bocsánatot kért utasaiktól a héten történt fennakadások miatt 

Sir Tim Clark a következő levelet fogalmazta meg, és juttatta el - többek közt rajtunk keresztül - ügyfeleiknek.
Európa legjobbja lett a budapesti légikikötő

Európa legjobbja lett a budapesti légikikötő 

A magyar főváros légikikötője ismét elnyerte a Skytrax „Kelet-Európa legjobb repülőtere” címét a World Airport Awards díjátadón. Az idei már zsinórban a tizenegyedik alkalom. 
Hétfőtől ismét időrabló lezárások a ferihegyi reptér felé vezető úton

Hétfőtől ismét időrabló lezárások a ferihegyi reptér felé vezető úton 

Április 22-én kezdődik az útfelújítás negyedik üteme a a budapesti Liszt Ferenc-repülőtérhez vezető utakon.
Visszatér az Uber Magyarországra

Visszatér az Uber Magyarországra 

Április 16-án hivatalosan lezárult a jóváhagyási folyamat.
Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága

Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága 

Beszállás előtt a BARK Air egyik légiutaskísérője a kapuban fogadja a kutyákat, hogy segítsen nekik nyugodtan venni az előttük álló akadályokat.
Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat

Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat 

Mennydörgésre és villámlásra ébredtek szerda reggel az Egyesült Arab Emírségek lakosai.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?