Álomutak féláron

Nem csoda, hogy pillanatok alatt elkapkodták az egyik kuponos oldalra feltöltött egzotikus üdüléseket, hiszen a reális értékük felénél is kevesebbért kínálták azokat. Egyre nagyobb kétségek merülnek fel ugyanakkor az akciós ajánlatokkal kapcsolatban. Az online utazási kuponokat száznál is többen vásárolták meg.

Sokaknak felcsillant a szeme, amikor néhány nappal ezelőtt megpillantották az egyik kuponos oldal hírlevelében megjelenő, csalogató egzotikus utakat Abu Dhabiba, Koh Samui, Bali vagy éppen Mauritius szigetére potom árakon. A Deal LX Kft. oldalán tűntek fel az ajánlatok, amik a weboldal statisztikája szerint egytől egyig el is fogytak, hiszen rendkívül kedvezményes csomagárat tüntettek fel: Balira például 128.400 forintért kínálták útjukat 7 éjszakára, 2 fő részére, retúr repülőjeggyel és all inclusive ellátással, csupán plusz 30.000 forint repülőtéri illetékért fejenként. Ugyanez a csomag Abu Dhabiba a reptéri illetékeket is beleszámítva 188.400 forintba került.

Szakmai kételyek

Miközben az évszázad üzletét megtalálni vélő egyszerű utasok sorban csaptak le a soha vissza nem térő lehetőségre, a valós költségekkel tisztában lévő utazási szakemberek inkább kételkedni kezdtek az ajánlatok valódiságában: utazási irodai dolgozók fórumot indítottak a témával kapcsolatban, és a Deal LX Facebook oldalán is kifejezték fenntartásaikat a felhasználók. Sokan arra panaszkodtak, hogy az ajánlatoknál és a megadott luxusutazasok.com weboldalon feltüntetett telefonszámot hiába hívják, nem veszik fel a telefont.

Az ajánlatok megjelenése után néhány nappal a kuponos oldal illetékesei is érezték, hogy nem árt némi óvatosság a luxusüdülésekkel kapcsolatban. A Deal LX január 13-án a következőt tette közzé közösségi oldalán: „Kedves Vásárlóink! Az utóbbi napokban kétséges utazásokkal kapcsolatban a következő információkat szeretnénk közölni: Az olvasói/vásárlói információk alapján mi is kiemelt figyelmet szentelünk a szolgáltató kivizsgálására. Egyelőre – mivel a szolgáltató pár nap türelmet kért – nincs miért aggódnunk, természetesen ahogy szükségessé válik, megtesszük a megfelelő lépéseket. Az Önök által kifizetett kuponok ára a Deal LX-nél van, emiatt egy pillanatig sem kell aggódniuk emiatt, amennyiben szükségessé válik mindenkinek visszaszolgáltatjuk! További fejlemények néhány napon belül várhatóak, melyekről azonnal értesíteni fogjuk Önöket!“

A kuponos oldal semleges próbál maradni

A Deal LX Kft. megkeresésünkre elmondta, hogy a szokásos szerződést kötötték meg a Sun Investment Kft. cégnév alatt működő, luxusutazásokat kínáló céggel, azonban nekik nincs kapacitásuk arra – és nem is tartják feladatuknak –, hogy a szerződés létrejötte előtt ellenőrizzék a szolgáltatókat, hiszen ők csupán felületet biztosítanak az ajánlatoknak.

Elmondásuk szerint az utak kedvező áruk miatt természetesen nagyon népszerűek voltak, azonban néhány vevő már visszalépett a vásárlástól. Tájékoztattak arról is, hogy felvették a kapcsolatot Sun Investment Kft.-vel, akik azt állítják, hogy a foglalások folyamatban vannak, illetve egy vásárlóval is beszéltek, aki ezt megerősítette. A Deal LX Kft. közölte, hogy egyelőre ügyvédi letétbe sem utalják el a pénzt, így bármilyen probléma esetén 8 napon túl is vissza tudják szolgáltatni a vásárlóknak a kuponok árát.

Január 16-án a következő posztot osztotta meg a Deal LX a Facebook oldalán (szó szerint ídézzük): „Kedves Vásárlók! Az utazásokkal kapcsolatban nem volt mindenkinek egyértelmű minden, ezért még egyszer tájékoztatnánk titeket a következőkről: Az utazásokkal kapcsolatban, mivel nagy összegű kuponokról volt szó, a Partnerrel egyedi megállapodást kötöttünk, pontosan azért, hogy mindenkinek a pénze biztonságba legyen. Ez mindenképp a felhasználók, a Ti biztonságotok érdekében történt. Ennek részleteiről a kupont megvásárlókat emailben is külön értesítettük! Emiatt a szolgáltatónak elvileg nem lehet, lehetett érdeke visszaélni az utazásokkal, így mi jelenleg is pozitívan állunk az ügyhöz. A szolgáltató tudomásunk szerint sok vásárlóval felvette a kapcsolatot és elindította a foglaláshoz szükséges egyeztetést. A szolgáltató ígérete alapján pár napon belül egyeztet velünk is az utazásokról, arról hogyan állnak a foglalások (kupononként részletesen). Ha ezen az egyeztetésen meggyőződünk arról, hogy az utazások meg fognak valósulni a foglalások rendben vannak, lesznek, mi csak akkor utalunk (jelenleg ezt tartjuk valószínűnek). Amennyiben esetleg ez az egyeztetés a jövő hét végéig nem történik meg vagy az egyeztetésen számunkra nem lesz egyértelmű, hogy minden rendben van úgy automatikusan visszautaljuk a pénzt mindenkinek. Természetesen akkor is, ha a 8 napon túl van a vásárlás. Illetve mindaddig amíg az utazás valós lefoglalása nem történt meg, a pénz tőlünk visszakérhető akár a 8 napon túl is. Ilyen esetben írásban kell lemondást küldeni címünkre! Az utalás előtt tájékoztatjuk azokat a vevőket akiknek a kuponját az utalás érinti így mindenki pontosan fog tudni mindent! Kérjük minden kedves vásárlót, hogy ez ügyben figyelje az email fiókját amivel vásárolt! Véleményünk szerint jelenleg semmi ok aggodalomra mert a pénzt mi őrizzük és bárki bármikor visszakérheti tőlünk (8 napon túl is), illetve az szervezés információink szerint elkezdődött. Valamint pénzt csak partner egyeztetés után és a Ti értesítésetek után utalunk át. Mindezek mellett, Április utáni utakról van szó így pár nap kezdeti nehézség azt gondoljuk nem ok még aggodalomra. Mi nagyon bízunk benne, hogy végül sok elégedett utas lesz!“

A hatósági nyilvántartásban nem szerepel az iroda

A Sun Investment Kft. weboldala a luxusutazasok.com, ahol szintén találhatók akciós utazási ajánlatok. A nyilvános cégadatok szerint a korlátolt felelősségű társaságot 2012-ben alapították, főtevékenysége biztosítási ügynöki, illetve brókeri tevékenység, alaptőkéje 500 ezer forint. Utazási iroda szolgáltatást tehát nem nyújthat elvileg a cég, már csak azért sem, mert ez engedélyköteles tevékenység, és csak az végezheti, aki rendelkezik a Magyar Kereskedelmi Engedélyezési Hivatal (MKEH) által kiadott regisztrációs számmal. Egy kommentelő elmondása szerint a thaiföldi Koh Samuin lévő, a Luxusutazások által kínált hotellel felvette a kapcsolatot, ám ők nem tudnak sem az akcióról, sem a Sun Investment Kft.-ről – az azonban nem derül ki, hogy a hozzászóló kivel beszélt a szállodában.

A luxusutazasok.com Facebook oldalán cikkünk írásakor az oldal által közzétett bejegyzés nem található, egy felhasználó érdeklődésére érkező hozzászólásban azonban a kommentelő azt állítja, hogy próbálták személyesen is felkeresni a Sun Investment Kft.-t a weboldalukon megadott címen, azonban ott nem találták őket, bár a weblapon nem irodaként van feltüntetve a cím, az csupán a cég bejegyzett székhelye.

Megkeresésünkre az MKEH elmondta, hogy Sun Investment Kft. néven nem szerepel regisztrált utazásszervező a rendszerükben, és ők is elkezdték az ügyben a vizsgálódást. Továbbá kiemelték, hogy amennyiben a vásárlók kaptak valamilyen visszaigazolást a cég részéről, úgy azt továbbíthatják az idegenforgalmio@mkeh.gov.hu e-mail címre, itt bárki tehet közérdekű bejelentést.

Az ügyről megkérdeztünk egy utazási irodai szakembert is. Kőteleky László, a Nettravel.hu Kft. stratégiai igazgatója kérdésünkre elmondta, hogy két dolgot feltételez: vagy nem valós utakról van szó, csupán az a cél, hogy odavonzza az oldalra az embereket, vagy nem budapesti, hanem valamely nyugat-európai országbeli indulásról van szó chartergépekkel, de még így is erős hatósági aggályokat vethetnek fel ezek a csomagajánlatok és a Sun Investment Kft. működése, tekintettel az MKEH információira és arra, hogy a cégbírósági adatok szerint a cég tevékenységi körei között sem az utazásszervezés, sem az utazásközvetítés nem szerepel. Elmondása szerint a már említett 30.000 forintnyi repülőtéri illeték is hihetetlenül alacsony.

Kőteleky László a Deal LX Kft. felelősségét is felvetette, ugyanis a szerződés megkötése előtt mindenképpen meg kellett volna bizonyosodnia arról, hogy a partnere rendelkezik-e hatósági (MKEH) engedéllyel. A Sun Investment Kft.-vel is felvettük a kapcsolatot, azonban kérdéseinkre – ígéretük ellenére – ezidáig nem kaptunk választ tőlük.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?