Az utasbiztosítás nem vonatkozik a légitársaságok csődjére

A légitársaságok csődjére nem vonatkozik automatikusan az utasbiztosítás, ehhez egy külön biztosítást is kell kötnie az utasoknak, de nyilvánvaló csőd esetén erre már nincs lehetőség - mondta Horváth Péter, a MABISZ Utasbiztosítási Bizottságának elnöke az MTI-nek szerdán.

A lemondási biztosítás nem a járattörlésre vonatkozik, hanem az utas lemondási lehetőségét biztosítja betegség vagy más indok miatt.

Malév-jegyekre azonban már nem köthető csődbiztosítás. "Amikor már ég a ház, nem lehet rá biztosítást kötni" - fogalmazott.

A már úton lévőknek a drágább utasbiztosításokban szereplő szolgáltatás nyújt védelmet, amely a járat kiesése esetén segít az utasnak. Csak azért azonban, mert valaki Malév-jegyet vásárolt, automatikusan nem vásárolt csődbiztosítást is - mondta Horváth Péter.
Példaként említette, hogy amikor a svájci légitársaság csődbe ment, akkor a légitársaságok szövetsége, a IATA segített - de nem ingyen - a világ repülőterein rekedt utasok hazaszállításában.

Egy hasonló helyzet elkerülésére hozott rendeletet a magyar kormány kedden. Összesen 2 milliárd forintot különített el arra, hogy a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren vagy külföldön rekedő Malév utasoknak szükséges természetbeni segítségnyújtás anyagi forrásait biztosítsa. Azoknak is segítséget nyújtanak, akik érvényes menetjegyüket a Malév Zrt. leállási napját megelőzően vásárolták meg, és akiknek a Malév-járatra szóló menetjegye a leállás napján, vagy az azt követő három naptári napon belül biztosít jogot az utazásra. Továbbá azoknak, akik a Malév leállásának napján, vagy azt megelőzően a célállomásra már elutaztak, és a visszaútra érvényes Malév-járatokra szóló menetjeggyel rendelkeznek.

Berényi János, a cég igazgatósági elnöke keddi sajtótájékoztatóján pedig úgy fogalmazott, hogy "az utasok többszörösen biztosítva vannak", a Malév-jeggyel rendelkezők visszakapják pénzüket.

Az Európai Parlament még 2009-ben foglalkozott a légitársaságok csődjének helyzetével. Akkor az EP-képviselők úgy foglaltak állást, hogy azoknak az utasoknak, akik repülőjegyet vettek, de a légitársaság csődje miatt nem tudtak utazni, kompenzáció jár. Az EP ezért arra kérte a Bizottságot, vizsgálja felül a jogszabályokat, vagy javasoljon új intézkedéseket az utasok védelme érdekében. Az EP azt vizsgálja, van-e mód arra, hogy kompenzációs tartalékalapot hozzanak létre a légitársaságok által erre a célra összeadott pénzből.

Molnár Gabriella, a Magyar Utazási Irodák Szövetségének (MUISZ) elnöke pedig az MTI-nek arról számolt be, hogy az utazási irodák változatlanul árulják a Malév repülőjegyeit. Ha probléma adódna a légitársaság működésével, az utazási irodák mindent megtesznek az utasok érdekében - jelentette ki.

A szervezet abban bízik, hogy a nyárra megoldódik a helyzet. Az utazási irodák ugyanis csak a nyári szezonban értékesítenek jegyeket a Malév charterjárataira. Nyáron hetente 10-12 járat közlekedik - tette hozzá.

Forrás: MTI


Hamarosan indul Közép-Európa legnagyobb motoros túrája

Hamarosan indul Közép-Európa legnagyobb motoros túrája 

A résztvevő több száz motoros összesen 831 km tesz meg idén, hogy ezúttal Békés megye kulturális és turisztikai értékeit felfedezze.
Megvan az év legmenőbb kerékpáros útvonala

Megvan az év legmenőbb kerékpáros útvonala 

Magyarország keleti részébe vezet az idei év kedvenc kerékpáros útvonala.
Járatnyitás Budapest és egy újabb kínai nagyváros között

Járatnyitás Budapest és egy újabb kínai nagyváros között 

Újabb légijárat indul Magyarország és Kína között, így idén júniustól immár egy hetedik kínai nagyváros, Sencsen is közvetlenül elérhető lesz Budapestről.
A kollektív utazás lehet a megoldás a fenntartható jövő felé

A kollektív utazás lehet a megoldás a fenntartható jövő felé 

2023-ban több mint 1 millió tonna szén-dioxidot kibocsátását előzték meg az utazók azzal, ha buszos utazást választottak más közlekedési módok, például autó vagy repülő helyett.
Az Emirates elnöke bocsánatot kért utasaiktól a héten történt fennakadások miatt

Az Emirates elnöke bocsánatot kért utasaiktól a héten történt fennakadások miatt 

Sir Tim Clark a következő levelet fogalmazta meg, és juttatta el - többek közt rajtunk keresztül - ügyfeleiknek.
Európa legjobbja lett a budapesti légikikötő

Európa legjobbja lett a budapesti légikikötő 

A magyar főváros légikikötője ismét elnyerte a Skytrax „Kelet-Európa legjobb repülőtere” címét a World Airport Awards díjátadón. Az idei már zsinórban a tizenegyedik alkalom. 
Hétfőtől ismét időrabló lezárások a ferihegyi reptér felé vezető úton

Hétfőtől ismét időrabló lezárások a ferihegyi reptér felé vezető úton 

Április 22-én kezdődik az útfelújítás negyedik üteme a a budapesti Liszt Ferenc-repülőtérhez vezető utakon.
Visszatér az Uber Magyarországra

Visszatér az Uber Magyarországra 

Április 16-án hivatalosan lezárult a jóváhagyási folyamat.
Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága

Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága 

Beszállás előtt a BARK Air egyik légiutaskísérője a kapuban fogadja a kutyákat, hogy segítsen nekik nyugodtan venni az előttük álló akadályokat.
Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat

Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat 

Mennydörgésre és villámlásra ébredtek szerda reggel az Egyesült Arab Emírségek lakosai.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?