Családban marad

Kétszáz kiállító és több mint 12 ezer látogató a rendezvény három napja alatt. Az osztrák kiállítók többsége a vendéglátás, valamint a szállodai beszállítói területről, elsősorban a konyhatechnológia, a gasztronómiai szolgáltatások, a kávézás, a design, valamint a cateringrészről érkezett. A salzburgi nagyrendezvény kistestvérén, a bécsi Hotel und Gast kiállításon jártunk

A rendezvény első napján, vasárnap inkább a családosok, vagyis a vendégek oldaláról érkeztek a látogatók, a hétfői nap volt a legerősebb látogatottság szempontjából, a kedd jóval szellősebb, lazább. Ebben nyilván szerepet játszott az is, hogy a legtöbb szakmai látogatót vonzó programot – Chef Days címmel, amikor tíz nemzetközi sztárszakács adta egymásnak a mikrofont – a hét első napján tartották.

IRODAHÁZHEGYEK – NŐ A KÖZÉTKEZTETÉS SZEREPE

A látogatók nagy része helyből metrózott vagy autózott ki a Messe Wienre, mindössze a regisztráltak 7,7 százaléka érkezett máshonnét – elsősorban a szomszédos országokból – csehek, szlovákok –, és szerencsére sok Magyarországról érkezett szállodással, vendéglátóssal is találkoztunk a kiállítói forgatagban. A háromnapos rendezvény több fontos fókusztémája közül az egyik a közétkeztetés, amelynek szerepét sokan alábecsülik, pedig jelentősége – fő- leg a nagyobb városokban – egyre inkább meghatározó.

A MAGYAR KIÁLLÍTÓ ELÉGEDETT, AZ OLASZ TÖBBET VÁRT

Nemcsak a látogatók között szúrtunk ki hazai gasztronómiai szereplőket, hanem a standokon kiállítóként is találtunk honfitársakat. Például a Szigetközből érkezett Kaqun vizeseket, akik nem mesterséges eljárással dúsítják vizüket, és a természetnek köszönhetően igazi oxigénbombát jelentő, prémiumkategóriás termékükkel nagy sikert arattak. Más külföldről érkezett kiállítók azonban kicsit csalódottak voltak. Az az olasz nagykonyhai gépeket forgal- mazó például – Modular néven –, amely most először látogatott Bécsbe, és helyi eladót keresett termékére, azonban senki sem jelentkezett ilyen ajánlattal.

KÁVÉHÁZI HANGULAT ÉS HAMISÍTATLAN OSZTRÁK VENDÉGVÁRÁS

Keretprogramok színesítették a szakkiállítást, az egyik Hotelek és vendégvárás címmel folyamatos párbeszédet jelentett prof szállodás szakértők és ingatlancégek részvételével a HTL Lounge (Hotel, Tourism, Leisure) területén. A másik izgalmas programot pedig egy 500 nm2-nyi területen tartották, amelyet nem a tradicionális bécsi kávéházaknak megfelelően rendeztek be, hanem a designos újhullám vonalát követve jóval modernebben, és persze jobbnál jobb kávéféleségeket kóstolhatott itt meg bárki. Ugyanitt rendezték a baristabajnokságot is.

ITT (IS) KELL LENNI

A bécsi Hotel und Gastra a szakmai láto- gatók többsége nem vásárolni érkezett, hanem megismerni az új trendeket, rátalálni olyan termékekre, amelyek újdonságot jelentenek a piacon. Emellett azok a standbérlők jártak jól, akik nem úgy várták az üzletfeleket, mint a sült galambot, hanem előre időpontot egyeztetve fogadták lehetséges vagy meglévő partnereiket. Azonban nem egy olyan standot láttunk, ahol a  „hogyan nem szabad egy kiállításon részt venni?” alapelvét alkalmazták: a stand legvégén a tulaj a telefonját nyomkodta vagy e-maileket bámult. Egy keletstájer snapszoshoz sem tértek be túl sokan, mégsem volt elégedetlen: ez itt Kelet-Ausztria legfontosabb szakmai rendezvénye, amelyre nem azért jön az ember, hogy eladja a termékét, hanem hogy jelen legyen a hazai piacon. Ráadásul itt találkozhat olyan ügyfelekkel, akik nem jönnek el a salzburgi nagyrendezvényre, mert számukra az túl messze van.

MOZART KÉT IMÁDOTT VÁROSA A MEGHATÁROZÓ

A bécsi kiállítás egyetlen pavilonja tágasan, elegánsan, szellősen volt berendezve, nem úgy a salzburgi nagytestvérnél, ahol az őszi rendezvényen a három óriási pavilon is túl szűknek bizonyul. Amott egymás sarkát tapossák a látogatók, új kiállítónak pedig csak kihalásos sorrendben engednek bebocsátást: aki jelentkezik, annak jó esetben tíz év múlva jut egy zsebkendőnyi hely, mert Horeca-témában továbbra is Mozart szülővárosáé, Salzburgé a főszerep, Bécs jelentősége azonban – úgy látjuk – egyre nő.


Különleges megoldással készült a pesti ötcsillagos ház új kampányfilmje

Különleges megoldással készült a pesti ötcsillagos ház új kampányfilmje 

Építészeti vizualizációval készült a Crowne Plaza Budapest új kampányfilmje.
Megfizethető szálloda magyaroktól magyaroknak - megnyílt a Lifestyle Hotel a Mátrában

Megfizethető szálloda magyaroktól magyaroknak - megnyílt a Lifestyle Hotel a Mátrában 

Elképzeléseik szerint öt éven belül tizenöt-húsz hazai és külföldi egységgel rendelkező hazai szállodalánccá bővülnek.
Ez a szállodalánc az ország legvonzóbb munkaadója

Ez a szállodalánc az ország legvonzóbb munkaadója 

A HoReCa-szektoron belül.
Ötcsillagos luxushotel Opatija szívében

Ötcsillagos luxushotel Opatija szívében 

Opatija központjában várja vendégeit az arisztokratikus hangulatú topszálláshely, a Hotel Milenij.
Harmadszorra is Európa legjobb szállodái között a Maison Bistro & Hotel

Harmadszorra is Európa legjobb szállodái között a Maison Bistro & Hotel 

Az elismerés újabb gyümölcse a kompromisszumot nem ismerő, minőségi, profi szolgáltatásnak és kiváló vendéglátásnak.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
A Hotel Clark nem akármilyen elismerést zsebelt be

A Hotel Clark nem akármilyen elismerést zsebelt be 

A TripAdvisor idei győztesei közt ott találjuk a Lánchíd budai-hídfőjénél, a Vár tövében található hotelt.
Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában

Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában 

Bayer Bence másfél év kihagyás után visszatért a Mellow Mood Hotels-hez.
Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában

Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában 

Mától látogatható Fischer Judit Mundane Romance c. egyéni kiállítása a Hilton legújabb budapesti szállodájában.
A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.