hirdetés
hirdetés

Fenntartható turizmus és élhető város

A BFTK elindította turista edukációs mini plakát kampányát. 

hirdetés

A nagyvárosokban, így Budapesten is egyre inkább felerősödnek azok a hangok, melyek a turizmus negatív hozadékait, a nem megfelelő viselkedést, a szétszórt szemetet, hangoskodást, és egyebeket bírálják.

Budapest turisztikai élménydesztinációs hírnevének megalapozásához nagyban hozzájárultak a fapados járatok, az, hogy történelmi miliőben kedvező árakon lehet szórakozni, a historikus fürdők elképesztő különlegessége, a magán lakáskiadás és a Sziget fesztivál. Ezek vitathatatlan tények, és nem feltétlenül negatív megállapítások, de ugyanakkor megérett a helyzet arra, hogy felhívjuk a figyelmet a tisztelet fontosságára.

A turizmus térben és időben történő szétterítését, elosztását – ahogyan a Nemzeti Turizmusfejlesztési Stratégiában is szerepel, a fenntarthatóság mentén – a Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központ (BFTK) is nagy mértékben támogatja.

A BFTK osztja az ENSZ Turisztikai Világszervezetének (UNWTO) hitvallását, mely idén a fenntartható turizmust jelölte meg mottójának – ezért elindított egy turista edukációs mini plakát kampányt, melyben kedves angol szavakkal: Travel. Enjoy. Respect. Welcome to Budapest – egy palackba zárt városrészt ábrázoló üzenettel – arra kéri a külföldi vendégeket, hogy ízléssel és tisztelettel viseltessenek fővárosunk iránt.

Hiszen a világörökségi részekkel rendelkező Budapest amellett, hogy turistalátványosság, a mi lakóhelyünk is egyben - hívja fel a figyelmet a kampány. 

A BFTK palackba zárt üzenete – a Promix Média és a BKK támogatásával – mind a négy metróvonalon járó szerelvényeken olvasható.

(forrás: Turizmus Online)
hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Kiadónk társoldalai