Furcsa új poggyászszabályok a Wizz Airnél

A Wizz Air a közelmúltban módosította üzletszabályzatát, és az utazási irodák számára kötelezővé tette olyan szolgáltatás igénybevételét is, amire nem feltétlenül van szüksége az utasnak, így növelve meg a jegyárat.

Az egyik közösségi oldalon lévő utazási irodás csoportban most a fapados légitársaság lépése verte ki a biztosítékot, de több utazásszervező is felhívta a figyelmünket arra, hogy a Wizz Air oldalára utazási irodás kóddal belépve magasabb repülőjegyár jelenik meg, mintha valaki magánúton foglalná le jegyét. Ez annak tudható be, hogy ebben az esetben automatikusan hozzáadódik a jegyárhoz a nagyméretű kézipoggyászért fizetendő összeg, amit nem is lehet eltávolítani a foglalásból, így utazási irodai foglalás esetén annak is ki kell fizetnie a nagy kézipoggyászt, aki nem is élne ezzel a lehetőséggel. Ez egy oda-vissza útra – szezontól és úti céltól függően – akár 12.000 forinttal magasabb árat is jelenthet utazási irodai foglalás esetén.

Végh Balázs, a QUAESTOR idegenforgalmi igazgatója elmondta, hogy értesülései szerint a Wizz Air azért vezette be ezt a díjat, mert szerintük folyton csomagproblémák adódtak az utazási irodás foglalásoknál. Hozzátette, hogy a légitársaság ezt 48 órás viteldíj-zárolási lehetőséggel és a foglalást követő 2 órán belüli ingyenes névmódosítással kompenzálja, azonban erről pontos, hivatalos információt egyelőre nem kaptak, így a két szolgáltatás használatának feltételeit és működésének mikéntjét sem ismerik.

Dr. Simon András, a Magyar Utazásszervezők és Utazásközvetítők Szövetsége közlekedési bizottságának vezetője kérdésünkre elmondta, hogy a MUISZ megbeszélést kezdeményezett a Wizz Airrel ebben az ügyben, a légitársaság pedig gyorsan és érdemben reagált a felvetésekre. Simon András hozzátette, hogy a MUISZ érti a Wizz Air érvelését, de nem ért azokkal egyet, igy jelenleg csak a folyamatos  egyeztetésekről számolhat be.

Simon András kifejtette továbbá, hogy az elmúlt hónapokban megfigyelhető, hogy az európai légitársaságok egyre fontosabbnak tartják az utazási irodai értékesítéseket, hiszen az irodák számos többletszolgáltatással nyújtva komoly terheket vesznek le a légitársaságok válláról. A szövetség bízik benne, hogy ezt felismerve a Wizz Air is ezt az irányt követi majd, és olyan megoldás születhet, amely az európai légiközlekedési tendenciákkal összeegyeztethető, és az utasok számára sem jelent felesleges többletterheket.

Az üggyel kapcsolatban megkerestük a Wizz Airt is, akik a következő választ adták:

"A kapcsolt viteldíjfoglalást nemrég vezettük be az utazási irodák számára honlapunkon, ami azt jelenti, hogy a repülőjegyeket nagyméretű kézipoggyásszal együtt tudják lefoglalni. Sajnos azon utasok közül, akik utazási irodán keresztül foglaltak Wizz Air repülőjegyet, nem mindenki kapott megfelelő tájékoztatást poggyászszabályzatunkról, illetve a foglalásához tartozó kézipoggyászról. Sokaknak fel sem ajánlották a lehetőséget, hogy a foglalásukat nagyméretű kézipoggyásszal egészítsék ki. Ez gondokat okozott a reptéren, az utasfelvételnél és a beszállásnál egyaránt, emiatt az érintett utasok elégedetlenek voltak a szolgáltatással – erre a Wizz Airnek reagálnia kell a fogyasztók védelmében. Hogy leegyszerűsítsük a dolgokat és elkerüljük, hogy az utasokat kellemetlenség érje, biztosítjuk, hogy az utasok magukkal vihessék a standard IATA méretű kézipoggyászukat a fedélzetre. Ez nálunk a nagyméretű kézipoggyásznak felel meg, amelynek árát beemeltük az utazási irodák számára elérhető viteldíjakba. A magánszemélyek és az utazási irodák is ugyanazon az áron foglalhatják le a repülőjegyüket nagy kézipoggyásszal. A Wizz Air árai rendkívül versenyképesek még a nagyméretű kézipoggyász díjával együtt is. Ezzel egy időben néhány további változtatást is bevezettünk, hogy megkönnyítsük az utazási irodák foglalását.

Meggyőződésünk, hogy az utazási irodák túlnyomórészt pozitívan reagálnak majd a változásokra, hiszen ezen fejlesztések célja, hogy megvédjük a fogyasztókat és biztosítsuk, hogy az utasok – akik egyben az utazási iroda és a légitársaság ügyfelei is -, elégedettek legyenek a szolgáltatással, amit kapnak, és ne érje őket csalódás, amikor kiderül, hogy a foglalásuk nem tartalmazza azt a poggyászt, amelyet magukkal szerettek volna vinni. Számos pozitív visszajelzés is érkezett az utazási irodáktól a nemrég bevezetett egyéb változtatások kapcsán is, amelyek jelentősen megkönnyítik az irodák dolgát:

· Az utazási irodák krediteket használhatnak a foglalásokhoz, ezeket egyetlen banki átutalással tudják feltölteni. Ez jelentősen leegyszerűsíti a fizetési procedúrát, hiszen kiiktatja a hitelkártyákkal felmerülő esetleges problémákat és lehetővé teszi az irodáknak, hogy leegyszerűsítsék a belső fizetés-jóváhagyási folyamataikat.

· Utazási irodák megkötés nélkül foglalhatnak banki átutalással, míg a magán utasok esetében megszabjuk, hogy hány ilyen függő foglalásuk lehet.

· A viteldíj-zár funkciót is bevezettük. Ez lehetővé teszi az utazási irodák számára, hogy 48 órára lefoglaljanak egy repülőjegyet minden extra költség nélkül, majd a repülőjegyet azon az áron vásárolhassák meg, amely a lefoglalás időpontjában elérhető volt. Magánszemélyek ehhez a funkcióhoz nem férnek hozzá.

· Az utazási irodák most már megváltoztathatják a foglalásban szereplő nevet illetve az úti célt módosítási díj nélkül, a foglalást követő 2 órán belül."


Friss MSZÉSZ Trendriport: így teljesítettek a hazai szállodák

Friss MSZÉSZ Trendriport: így teljesítettek a hazai szállodák 

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége elkészítette novemberi trendriportját a KSH adatai alapján.
Egy inváziós állatfaj, amely egyre nagyobb fejtörést okoz

Egy inváziós állatfaj, amely egyre nagyobb fejtörést okoz 

Az idegenhonos, különösen az inváziós állat- és növényfajok egyre nagyobb problémát jelentenek világszerte.
Új helyszínen a Zarándok Konferencia

Új helyszínen a Zarándok Konferencia 

A rendezvényre érkező hazai és külföldi előadókon túl meghatározó szakemberek is érkeznek.
Távozik Faix Csaba, a Budapest Brand vezérigazgatója

Távozik Faix Csaba, a Budapest Brand vezérigazgatója 

A Fővárosi Közgyűlés többsége minden támogatást megvont Budapest turisztikai, kulturális és városmarketing feladatait ellátó cégétől. 
Itt a legfrissebb TKI index

Itt a legfrissebb TKI index 

Kedvező foglalkoztatási helyzet, de romló konjunktúra a turizmusban.
Campus Fesztivál, Virágkarnevál – és még mi minden Debrecenben

Campus Fesztivál, Virágkarnevál – és még mi minden Debrecenben 

2025-ben is egymást érik a rendezvények Debrecenben: koncertek, sportélmények, fesztiválok minden mennyiségben.
Kiderült, melyik országból érkeznek hozzánk a legtöbben

Kiderült, melyik országból érkeznek hozzánk a legtöbben 

Míg 2023-ban 174, addig 2024-ben már 180 különböző országból érkeztek hozzánk repülővel.
Magyarország pozíciója az orvosi és gyógyszerészeti konferenciaturizmus terén

Magyarország pozíciója az orvosi és gyógyszerészeti konferenciaturizmus terén 

Ezzel hazánk felzárkózott olyan országok mellé, mint Ausztria vagy Szlovákia, ahol már évek óta magasabbak voltak a hasonló keretösszegek.
Olyan meleg van, hogy már a műjégpályák is olvadnak

Olyan meleg van, hogy már a műjégpályák is olvadnak 

A mostani enyhe időjárás nem kedvez a korcsolyázásnak.
Kihirdették az Év madarát

Kihirdették az Év madarát 

Magyarországon egészen 2004-ig vadászható volt, de állományának csökkenése indokolttá tette természetvédelmi oltalmát.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.