Gigantikus fejlesztések: a kétezer kilométeres vasút és a fedett város tervei

Ebben az évben az Öböl Menti Együttműködési Tanácsa (GCC) sokkal többet költ az infrastruktúra-fejlesztésre, mint az elmúlt években bármikor. A közös költségvetésének ez a szegmense majdnem 16 százalékot teszi ki. A tagállamok közül egyedül Szaúd-Arábiában csökkent az infrastruktúra fejlesztésére szánt pénzösszeg.

2014-ben az Öböl Menti Együttműködési Tanácsa (GCC) 86 milliárd dollárt költött az infrastruktúra-fejlesztésére, ami 78 százalékkal több mint tavaly. Az első helyen helyen az Egyesült Arab Emírségek áll: 2013 óta megötszöröződött a fejlesztéssel kapcsolatos szerződéskötések száma, becslések szerint az eddig kötött és megkötés előtt álló, az infrastruktúra fejlesztésére vonatkozó szerződések értéke elérte 16 milliárd dollárt. Ennek oka, hogy az emírségek nyerte meg a Expo 2020 rendezésének jogát és az ország vezetése szinte mindent megtesz azért, hogy egy színvonalas bemutatóra kerüljön majd sor. Az előzetes kalkulációk szerint 2020-ban - a világkiállítás miatt - az Egyesült Arab Emírségnek 25 millió látogatóra kell felkészülnie. A költségek óriásiak, mivel csak az Expo 2020 körülbelül 50 milliárd dollárba kerülhet.

Fedett utcák Dubajban

Olyan projekteket indítottak el, mint az "acélbarlang", amely ha sikerrel végződik, akkor Dubaj lesz az első város, amelynek csak fedett utcái lensznek és ezekben szabályozni fogják a hőmérsékletet és a páratartalmat. Ezenfelül javítani akarnak a turisztikai és vendéglátóiparon is: jelenleg 14.800 kiadó szoba van az Egyesült Arab Emírségekben, amelynek közel a fele Dubajban található. Abu Dhabi célja, hogy ezt a mennyiséget 2020-ra megduplázzák.

Omán előretör

Amíg az Egyesült Arab Emírségek költi a legtöbbet az infrastruktúrára, addig arányaiban Omán esetében növekedett leginkább az erre szánt pénzösszeg nagysága: tavaly alig 500 milliót költött a szultánság, de 2014 júliusában már 7,5 milliárdnál tart. Maszkat célja ugyanis, hogy Omán legyen a következő évtized legjelentősebb turistaparadicsoma a régióban. Ománban számos nagyszabású projektet hirdettek meg az elmúlt időszakban: az Ománi Kiállítások Központ befejezése, a tengerparti sáv átrendezése, új utak létesítése és szállodák építése. Ha így megy tovább, akkor minden évben 7-10 százalékkal fog növekedni az állami beruházások nagysága csak az infrastruktúrában.

Katar, Bahrein és Kuvait szintén milliárdokat költenek az infrastruktúra-fejlesztésére. Ugyanakkor Szaúd-Arábia esetében visszaesésről lehet beszélni: tavaly ilyenkor 33 milliárd dollárt költettek az infrastruktúrára, amely tartalmazta a 22 milliárd dollár nagyságú rijádi metróprojektet, de idén a becslések szerint még a harmincmilliárd USD-t sem fogja elérni az infrastruktúra szánt pénzösszeg.

Ha a GCC egészét nézzük, akkor a legnagyobb közös projekt az Arab-félsziget monarchiáit összekötő vasút, amelyen vízum nélkül utazhatnak majd a tagállamok állampolgárai. Ebben az évben kezdődött meg a 2170 kilométer hosszú vasútvonal kiépítése, amely összeköti a tagállamait, s előreláthatólag 2018-ra fog készül majd el. Több mint 150 vállalat vesz részt a projektben és körülbelül 15 milliárd dollárba kerül az egész vasúthálózat kiépítése.

Forrás: KeletPort


Ez az olasz város betiltaná az éjfél utáni fagylaltárusítást

Ez az olasz város betiltaná az éjfél utáni fagylaltárusítást  

Azonban sokan látják úgy, hogy a szigorítás túl messzire megy.
Leszakadtak a párizsi Moulin Rouge szélmalmának lapátjai

Leszakadtak a párizsi Moulin Rouge szélmalmának lapátjai 

Egyelőre nem tudni, mitől szakadhattak le a lapátkerekek.
Csendes Olivér az ÖW-től továbblép

Csendes Olivér az ÖW-től továbblép  

Csendes Olivér, az Österreich Werbung (ÖW) digitális és innovációs igazgatója nyártól a Visit Hungary vezérigazgatójaként folytatja munkáját.
Ausztrália a legvonzóbb célország a munka miatt költözni vágyóknak

Ausztrália a legvonzóbb célország a munka miatt költözni vágyóknak 

Magyarország a korábbi, 2018-as felmérés óta 18 helyet csúszott vissza a népszerű városok rangsorában, így 2023-ban a 74. helyre került.
Új vasútvonal épülhet a spanyol tengerparton, ami összeköti a tengerparti városokat

Új vasútvonal épülhet a spanyol tengerparton, ami összeköti a tengerparti városokat 

Az új vonatvonal a turisták számára is lehetővé tenné, hogy minél többet fedezzenek fel Costa del Sol izgalmas turisztikai látványosságaiból.
Így nyerhet Bécsben a Sigmund Freud-kihívással

Így nyerhet Bécsben a Sigmund Freud-kihívással  

A részvételhez csupán az ivie városnéző alkalmazást kell letölteni.
Ha Londont már látta, íme a vidéki Anglia 5 ikonikus és ritkábban látott látnivalója

Ha Londont már látta, íme a vidéki Anglia 5 ikonikus és ritkábban látott látnivalója 

London kiváló vasúti összeköttetésekkel rendelkezik a környező városokba, ahol számtalan csábító egynapos kirándulási helyszín található.
Osztrák paradigmaváltás a turizmusban

Osztrák paradigmaváltás a turizmusban 

A turizmussal kapcsolatos fontos kérdésekre adhat választ Ausztria több kezdeményezése és kiállítása.
Magyar tervezők alkotásai az olasz múzeumban

Magyar tervezők alkotásai az olasz múzeumban 

Olaszország legkiválóbb múzeuma adott otthont a magyar alkotásoknak a Milan Design Week alatt.
Amszterdam betiltja az új szállodák építését a tömegturizmus visszaszorítása érdekében

Amszterdam betiltja az új szállodák építését a tömegturizmus visszaszorítása érdekében 

A holland város a turisták által eltöltött éjszakák számát is korlátozza.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?