Hogy adjuk el Magyarországot?

A Magyar Turizmus Zrt. új kommunkiációs tenderének témája: hogyan lehet eladni Magyarországot a külföldi és a belföldi piacon?

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A napokban nevezték ki a Magyar Turizmus Zrt. (MT Zrt) új marketingigazgatóját, Dudás Krisztinát, akit egyrészt Horváth Gergely, a cég vezérigazgatója mutatott be egy mai szakmai beszélgetés során az A38 Hajó fedélzetén, másrészt a Malévtől érkező szakember rögvest egy vadonatúj, jelentős feladat lebonyolításáról számolt be a meghívottaknak.

Stratégiai márkaépítés jegyében, a teljes szemléletváltás részeként a 2011. évre – meghökkentően gyors pályázati kiírási határidőket és elbírálásokat követően – kreatív kommunikációs tendert írtak ki, jelentette be az új marketingigazgató a média képviselőinek.

A tender témája: hogyan lehet eladni Magyarországot mind a külföldi, mind a belföldi piacon? Az alapmotívumot a cég meghatározta: mindenképp az ország egyik rejtve maradt, eddig nem megfelelően és keveset kommunikált kincsére, a földalatti meleg vizekre, forrásokra koncentrálva kell az ajánlatot felépíteni.

Külföld felé 23 országba kommunikál B2B és B2C csatornákon keresztül az MT Zrt, és nyilván egész másféle stratégiát kell felépíteni a határon túlra, mint a belföldi utazóközönségnek. A megatender kiírása 2-3 napon belül megjelenik az EU hivatalos honlapján, és mivel közbeszerzés alá esik, ezért természetesen a Közbeszerzési Értesítőben is.

„A tendert úgy írtuk ki, hogy széles körben indulhassanak a megszólítottak, és ami a kiírásban feltételként még szerepel: a kreatívügynökségnek gyakorlatának kell lennie márkaépítés terén, és nívódíjjal kell rendelkeznie. Természetesen a célterületekre megosztva is lehet majd pályázni” - hangzott el a sajtótájékoztatón.

A jelentkezések benyújtási határideje szoros: február 7-ig várják a reklámügynökségek jelentkezését, február 11-én bejelenti a cég, hogy melyik az 10-15 cég, amelyekkel elképzelhető az együttműködés, február 28-án pedig már győztest hirdetnek, az előzetes elképzelések szerint.

Márciusban várják a kreatív ötletek megvalósításának bemutatását, április 1-én pedig indulna közösen a kampány. A koncepciót és a legyártást egyaránt magában foglaló kreatív munkára 40-50 millió forintot szán az állami cég, míg a média felületeken való megjelenés kifizetése természetesen ezen összeg felett lesz.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.