Húsz százalékkal nőtt a szálláshelyek bevétele

Tizenegy százalékkal nőtt a belföldi turizmus 2019. második negyedévében a Szallas.hu becslése szerint. A forgalom közel húsz százalékkal nőtt.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

11 százalékos növekedéssel zárta a második negyedévet a hazai turizmus a Szallas.hu becslése szerint. „Az idényhatásokat kiszűrve látható, hogy a vendégszám csak csekély mértékben gyarapodott, így a forgalom növekedését főként a szálláshelyek szezonális áremelése okozta” – mondta Keresztes Nóra, a cég marketingmenedzsere. A közvetített forgalom belföldön 35 százalékkal, míg külföldön 24 százalékkal gyarapodott a szállásfoglaló portál adati alapján. „Összességében közel 20 százalékos a közvetített forgalom növekedése a tavalyi év ugyanezen időszakához képest” – mondta a marketingmenedzser.

Az átlagos foglalási érték 14 százalékkal nőtt előző évhez viszonyítva, így ez 42 ezer forint volt. A legnépszerűbb szállástípusok az apartmanok voltak, ahol átlagosan 35 ezer forint értékben foglaltak a vendégek. Az adatok szerint egyébként 10-ből 7 foglalás 50 ezer forint alatti értékre szólt.

A SZÉP-kártyás fizetést tízből egy vendég jelezte előzetesen, ők átlagosan 70 százalékkal többet fizetnek egy foglalásért. A SZÉP-kártyát választók egyébként önmagukhoz képest is növelték költésüket a második negyedévben, tavalyhoz képest 22 százalékkal többet fizettek.

A legértékesebb üdülés 1,8 millió forintba, míg a legolcsóbb 1500 forintba került.

2018 ugyanezen időszakához hasonlóan az 1-2 éjszakás utazások voltak most is a legjellemzőbbek, ötből négy foglalás erre az időtartamra szólt. Némileg nőtt a kereslet a 3 éjszakás foglalások iránt. „Ez egyébként trendszerű, illetve célunk is növelni a vendégéjszakák számát – mondta Keresztes Nóra. – Egyebek mellett ezért is vezették be 2 évvel ezelőtt a belföldi foglalások mellé járó kedvezménykuponokat, melyekkel az úti cél térségében található turisztikai nevezetességek olcsóbban látogathatók.

Jelentősen nőtt a mobilhasználat aránya, már a foglalások kétharmadát okostelefonról hajtották végre. A Szallas.hu mobilalkalmazását már több mint 50 ezren töltötték le.

Nincs trónfosztás a top úti célok dobogóján

A legnagyobb arányban Pest (12,4%), Heves (10%) és Veszprém (9,6%) megyék részesültek a foglalásokból. Tavalyhoz hasonlóban Budapest, Siófok és Eger a legnépszerűbb települések. A soron következők Szeged, Hajdúszoboszló, Gyula és Pécs. Az élmezőnyben kapott még helyet Balatonfüred, Nyíregyháza és Debrecen is.

A Szallas.hu vendégértékelései szerint a második negyedévben legnépszerűbb turisztikai nevezetességek a Miskolctapolca Barlangfürdő, az egri vár, a Harkányi Gyógyfürdő, a siklósi vár és a Makói Hagymatikum voltak. A legtelítettebb nap április 19-e volt. A foglalások 95 százaléka belföldre szólt.

Top 10 belföldi úti cél a második negyedévben (zárójelben a tavalyi helyezése)

1. Budapest (1.)

2. Siófok (2.)

3. Eger (3.)

4. Szeged (6.)

5. Hajdúszoboszló (4.)

6. Gyula (8.)

7. Pécs (7.)

8. Balatonfüred (5.)

9. Nyíregyháza (-)

10. Debrecen (9.)

 

Népszerű turisztikai nevezetességek a második negyedévben

Miskolctapolca Barlangfürdő

Egri vár

Harkányi Gyógyfürdő

Siklósi vár

Makói Hagymatikum

Zalakarosi Fürdő

Hévízi Tófürdő

Festetics-kastély

Füzér Vára

Visegrádi Fellegvár

Forrás: Turizmus Online


A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.
Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek

Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek 

A súlyos mértékű tűzkárt szenvedett, több mint 100 főt foglalkoztató, 4 csillagos szálloda Hotel Silvanus helyreállításához az MTÜ 60 millió forinttal járul hozzá.
Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak

Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak 

A kastélyszállodások Tarcalon, az Andrássy Kúriában tartották éves közgyűlésüket április 15-én, hétfőn.
Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand

Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand 

Igencsak látványos rendezvény keretében, április 11-én, a Pesti Vigadóban debütált az új brand. Ahol az is kiderült, mit rejtenek a "titkos kertek"?
Díjeső a TRIBE budapesti tagjának

Díjeső a TRIBE budapesti tagjának  

Három kategóriában is díjazták a WING által fejlesztett TRIBE Hotel Budapest Stadiumot a LIV Hospitality Design Awards-on.
Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe

Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe 

A nemzetközi tanácsadó cég elemzése szerint kiemelkedő évet zárt a globális hotelpiac.
Indul a Marriott saját képzési programja

Indul a Marriott saját képzési programja 

LevelUp! elnevezéssel innovatív képzés indul a vendéglátóipari szakemberhiány pótlására a Marriott cégcsoport kezdeményezésére.
Moderonak indult, Meleaként nyílt meg Sárvár új ötcsillagos, tóparti szálláshelye

Moderonak indult, Meleaként nyílt meg Sárvár új ötcsillagos, tóparti szálláshelye 

Amelyet egy meghívásnak köszönhetően mi is kipróbálhattunk.
KSH: a vendégéjszakák száma 19, a vendégeké 23 százalékkal nőtt 2023 februárjához képest

KSH: a vendégéjszakák száma 19, a vendégeké 23 százalékkal nőtt 2023 februárjához képest 

A belföldi vendégek által eltöltött éjszakák száma 14, a külföldi vendégéjszakáké 24 százalékkal emelkedett.
Sajátos akciót hirdetett a leégett hotel - saját vendégei építhetik újjá

Sajátos akciót hirdetett a leégett hotel - saját vendégei építhetik újjá 

Adománygyűjtő akciót hirdetett a visegrádi hotel vezetősége.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.