Lufthansa: továbbra is a világ egyik vezető légitársasága maradna

Stabilan áll a Lufthansa Csoport magyarországi lábain. A csoport tagjai - Austrian Airlines, Swiss, Brussels Airlines és Lufthansa - a Budapestről hagyományos légitársasággal közlekedők mintegy harmadát szállítja idén.

„Ültünk a Malév leállása után, tele voltunk kérdéssel, kétséggel, de a piac megnyugodott. A vákuum kisebb volt, mint gondoltuk, kitöltésében vezető szerepet vállalt Lufthansa” - idézte fel Ofer Kisch, a Lufthansa Csoport Közép-Európáért felelős igazgatója a hétvégét, melyen belül a daru madaras fuvaros megnyitotta Berlinből és Hamburgból Budapestre közlekedő járatait.

Nem ez volt ez egyetlen kapacitásbővítése a cégnek a magyar piacon. Mint Kisch elmondta, a kapacitás az előző évihez képest szeptember 30-ig 10%-kal, az utasforgalom 5%-kal bővült a magyar piacon. Ráadásul a járatok kihasználtsága a 72 százalékos európai átlagot meghaladóan nőtt 2012  első 9 hónapjában. Hamburg és Berlin pedig a vártnál is jobban teljesített.

Még ha a Lufthansa (LH) új, európai kommunikációért felelős igazgatója, Martin Riecken szerényen hozzá is tette, hogy az idei év azért nem annyira jó, mint 2011, a Lufthansa Csoport központi repülőterein keresztül a hálózati légitársaságot választó magyar piac jó harmadát fuvarozza a világ minden tája felé heti 140 járaton. A Budapestről Észak-Amerikába bonyolított forgalomban a csoport elvitte a pálmát.

Riecken aggodalmának oka nem is annyira a Kisch által is megfogalmazott csökkenő vásárlóerő, hanem a világon - talán az Öböl légitársaságait kivéve - mindenhol magas kerozin ár, az európai országok légi közlekedést sújtó adói.

Előre a prémium utasokért!

Mindezek ellenére a Lufthansa a továbbra is világ vezető légitársaságai között pozícionálná magát. És bár a cégek visszafogják utazási költségvetésüket, a Lufthansa előre menekül és

további euró milliárdokat fektet termékfejlesztésbe. Mint Riecken megfogalmazta: „Elsősorban a prémium utast keressük, ezért fektetünk be.”

A cég 200 új repülőgépet rendelt, melynek listaára 19 milliárd euró. 3 milliárd euró menne egyéb termékfejlesztésre, mint például a fedélzeti kényelem fokozása, 60 új prémium váró építése. De nem szabad megfeledkeznünk az utasok által negatív értelemben oly sokszor emlegetett frankfurti reptér legutóbbi, a szentségelések számát csökkentő új terminálfejlesztéséről sem. 

A Germanwings nem kér pénzt a WC-ért

A fejlesztésre pénzt pedig például költségcsökkentésből lehet előteremteni. Melyeket egyebek mellett úgy kíván az LH elérni, hogy számos európai, nem németországi gyűjtő-elosztó repülőtérre közlekedő járatát - LH kóddal is - átveszi az LH-leány Germanwings. Riecken nyugtatott: az utasok emiatt semmivel sem kapnak kevesebbet, a Germanwings nem az a fajta fapados, ahol a WC-ért fizetni kell. Egyszerűen arról van szó, hogy az európai járatokon a nem kis mértékben a fapadosok keltette verseny miatt a költségek „felfalják a bevételt” - így Riecken.

Persze a költségeket a Budapest Airport is szaporítja, nem csupán a Lufthansa számára. A téli menetrenddel 7,2%-kal megnövelt repülőtéri illeték miatt a Ferihegyre közlekedő légitársaságoknak lesz még pár szava a reptér vezetőségéhez - ígérték a Lufthansa illetékesei is. Rendben, hogy egy reptéren mindenért fizetni kell, de nem árt előtte konzultálni - szólt az LH javaslata. A 7,2%-ból ötöt a kétmilliárdos telekadó áthárított hányada tesz ki, a fennmaradó összeg pedig az inflációt követi.


Hamarosan indul Közép-Európa legnagyobb motoros túrája

Hamarosan indul Közép-Európa legnagyobb motoros túrája 

A résztvevő több száz motoros összesen 831 km tesz meg idén, hogy ezúttal Békés megye kulturális és turisztikai értékeit felfedezze.
Megvan az év legmenőbb kerékpáros útvonala

Megvan az év legmenőbb kerékpáros útvonala 

Magyarország keleti részébe vezet az idei év kedvenc kerékpáros útvonala.
Járatnyitás Budapest és egy újabb kínai nagyváros között

Járatnyitás Budapest és egy újabb kínai nagyváros között 

Újabb légijárat indul Magyarország és Kína között, így idén júniustól immár egy hetedik kínai nagyváros, Sencsen is közvetlenül elérhető lesz Budapestről.
A kollektív utazás lehet a megoldás a fenntartható jövő felé

A kollektív utazás lehet a megoldás a fenntartható jövő felé 

2023-ban több mint 1 millió tonna szén-dioxidot kibocsátását előzték meg az utazók azzal, ha buszos utazást választottak más közlekedési módok, például autó vagy repülő helyett.
Az Emirates elnöke bocsánatot kért utasaiktól a héten történt fennakadások miatt

Az Emirates elnöke bocsánatot kért utasaiktól a héten történt fennakadások miatt 

Sir Tim Clark a következő levelet fogalmazta meg, és juttatta el - többek közt rajtunk keresztül - ügyfeleiknek.
Európa legjobbja lett a budapesti légikikötő

Európa legjobbja lett a budapesti légikikötő 

A magyar főváros légikikötője ismét elnyerte a Skytrax „Kelet-Európa legjobb repülőtere” címét a World Airport Awards díjátadón. Az idei már zsinórban a tizenegyedik alkalom. 
Hétfőtől ismét időrabló lezárások a ferihegyi reptér felé vezető úton

Hétfőtől ismét időrabló lezárások a ferihegyi reptér felé vezető úton 

Április 22-én kezdődik az útfelújítás negyedik üteme a a budapesti Liszt Ferenc-repülőtérhez vezető utakon.
Visszatér az Uber Magyarországra

Visszatér az Uber Magyarországra 

Április 16-án hivatalosan lezárult a jóváhagyási folyamat.
Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága

Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága 

Beszállás előtt a BARK Air egyik légiutaskísérője a kapuban fogadja a kutyákat, hogy segítsen nekik nyugodtan venni az előttük álló akadályokat.
Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat

Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat 

Mennydörgésre és villámlásra ébredtek szerda reggel az Egyesült Arab Emírségek lakosai.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?