Magyar Turizmus Zrt.: kiemelten fontos a német piac bővítése

A németajkú piac fenntartása és bővítése kiemelt fontosságú a Magyar Turizmus Zrt. számára, ahogy az a hároméves marketingstratégiából is egyértelműen tükröződik - mondta Faragó Péter, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója az MTI-nek szerdán az MSZÉSZ, a MUISZ, a MABEUSZ és a MARESZ közös állásfoglalására reagálva.

Március 17-én közös állásfoglalásban reagált a magyarországi turizmus tavalyi eredményeit bemutató - többek között a berlini ITB-n tartott - sajtótájékoztatókon elhangzottakra az MSZÉSZ, a MUISZ, a MABEUSZ és a MARESZ, melyet ide kattintva olvashatnak el. Azt írják, a kedvező eredmények mellett sem feledkezhetünk meg az ágazat problémáiról. 

Faragó Péter, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója a szakmai szervezetek keddi állásfoglalására reagálva hozzátette: a németajkú turisták kiemelt fontossággal való kezelését egyebek mellett az indokolja, hogy a külföldi vendégéjszakák száma alapján Németország továbbra is az első helyen áll az ország küldőpiacainak rangsorában, a 2014-es osztrák beutazó forgalom pedig minden idők legjobb eredményének számít.

Nem csak a kereskedelmi szálláshelyekre látogattak a turisták

Jelezte: bár 2014-ben a kereskedelmi szálláshelyeken gyakorlatilag stagnált a német vendégforgalom az előző évhez képest, a német turisták száma összességében 4,2 százalékkal, több mint 1,9 millió főre emelkedett tavaly, mivel Németország esetében magas azon turisták aránya, akik nem kereskedelmi szálláshelyen, hanem egyéb üzleti célú szálláshelyen vagy akár saját tulajdonú szálláshelyen szállnak meg.

Faragó Péter kitért arra is, hogy a turisztikai céllal érkező német látogatók tartózkodási ideje is nőtt, 14,6 százalékkal több napot töltöttek Magyarországon. A német turisták összköltése 6,5 százalékkal haladta meg az előző évit, és összesen csaknem 186 milliárd forintot tett ki - tette hozzá.

Uniós támogatások és német nyelvű weboldal

A vezérigazgató kiemelte: az MT Zrt. stratégiája szerint 2015-től jelentősen megújítja külképviseleti tevékenységét, ennek során a jövőben elérhető uniós forrásokra is nagymértékben támaszkodni fognak. A német piac jelentőségét tükrözi, hogy a működő magyar és angol nyelvű országmarketing oldaluk mellett a jövőben - az eddigi külképviseleti piacspecifikus honlap helyett - német nyelvű központi honlappal is megkönnyítik a potenciális turisták utazásainak tervezését Magyarországra - mondta.

Szakmai szervezetek keddi közös közleményükben azt írták, hogy a turizmus jövőbeni sikere érdekében erősíteni kell a marketinget belföldön és külföldön, a legjelentősebb beutazó piacokon. A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége (MSZÉSZ), a Magyar Utazási Irodák Szövetsége (MUISZ), a Magyar Beutaztatók Szövetsége (MABEUSZ) és a Magyarországi Rendezvényszervezők és -szolgáltatók Szövetsége (MARESZ) közös állásfoglalása szerint különösen fontosnak tartják a marketing erősítését, főként Németországban, ahol az elmúlt években gyengült a marketingaktivitás.

Forrás: MTI


Augusztusban Szabadság Szigete

Augusztusban Szabadság Szigete 

Az idei Sziget Fesztivál minden eddiginél fenntarthatóbb és higiénikusabb lesz – ígérte a szervezőcsapat a csütörtöki sajtótájékoztatón.
Hamarosan Európa Fesztivál - 20 éves az EU-s csatlakozás

Hamarosan Európa Fesztivál - 20 éves az EU-s csatlakozás  

A Helló Európa! Fesztivál programjai a szabadság, az európaiság és a sokszínűség jegyében keltik életre Budapest ikonikus helyszíneit, köztereit és épületeit.
Szegeden rendezik a Hőlégballon Világbajnokságot

Szegeden rendezik a Hőlégballon Világbajnokságot 

A sportág legrangosabb versenyére a világ több mint 30 országából várnak résztvevőket.
Kerékpáros kishajókat adtak át a Tisza-tavon

Kerékpáros kishajókat adtak át a Tisza-tavon 

Kerékpáros kishajók teszik még vonzóbbá a Tisza-tavi aktív turizmust.
Speciális módszerrel restaurálják Magyarország legidősebb nagyharangját

Speciális módszerrel restaurálják Magyarország legidősebb nagyharangját 

A veszprémi Szent Mihály Főszékesegyház Szentháromság harangját 300 év után először mozdítják el a helyéről.
15 milliárd forintra pályázhatnak a hazai turisztikai ágazat szereplői

15 milliárd forintra pályázhatnak a hazai turisztikai ágazat szereplői 

Új programot indít a kormány a turisztikai szolgáltatók megsegítése érdekében.
Hamarosan Nevelőszülők Napja a budapesti Állatkertben

Hamarosan Nevelőszülők Napja a budapesti Állatkertben 

Május 12-én, vasárnap rendezi az "Alapítvány a Budapesti Állatkertért" a tavaszi Nevelőszülők Találkozóját, ahová mindenkit sok szeretettel várnak.
Famászó bajnokságot rendeznek Tatán

Famászó bajnokságot rendeznek Tatán 

Igen, ilyen is van: a Magyar Faápolók Egyesülete nemzetközi előírásoknak megfelelő famászó bajnokságot rendez Tatán, az Öreg-tó partján.
Erre kell számítania annak, aki munkát keres

Erre kell számítania annak, aki munkát keres 

Szinte minden vármegyében lelassult a munkaerő-felvétel.
A 25 éven aluliak szja-mentessége felrázta a munkaerőpiacot

A 25 éven aluliak szja-mentessége felrázta a munkaerőpiacot 

Egyre nehezebb helyzetben a munkáltatók.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?