Már elérhető a decembertől érvényes menetrend

A december 9-étől életbe lépő 2018/2019-es vasúti menetrend mától elérhető és letölthető a MÁV-csoport weboldalán, valamint az utasok előre tájékozódhatnak a belföldi és a nemzetközi vonatok indulási és érkezési idejéről az online menetrendi keresőben is.

A MÁV-START saját bevallása szerint a menetrend tervezésekor figyelembe vette az utazási szokások változásait, az utasforgalmi igényeket, így az új menetrend ezekhez is igazodik. Az elmúlt években kialakított menetrendeknek, a jegyértékesítés modernizálásának, a pályafejlesztéseknek, a felújított kocsiknak és az új motorvonatoknak is köszönhetően az elmúlt három évben mintegy 4 millióval nőtt a MÁV-START utasszáma.
A vonatok menetrendje már letölthető és megtekinthető a MÁV-csoport honlapján, a Belföldi utazás/Menetrendek, illetve Nemzetközi utazás/Menetrendek menüpontokban, továbbá az internetes menetrendi keresőben.

A belföldi vasúthálózaton számos vonalon megmarad a megszokott menetrendi struktúra, vagy csak kisebb módosítások lépnek életbe. A jelentősebb újdonságok, változások között szerepel többek között, hogy a Budapest–Vác–Szob vonalon több gyorsított vonat megáll Dunakeszi állomáson is. A Szentgotthárd–Budapest, illetve Sopron–Budapest viszonylaton utazókat érinti, hogy a reggelenként közlekedő Savaria–Scarbantia InterCity különválik, december 9-től önálló vonatokként közlekednek Szentgotthárdról és Sopronból. A Savaria IC menetideje Szentgotthárdról 21, Szombathelyről 15 perccel csökken, ennek érdekében Szentgotthárd–Szombathely–Győr–Budapest-Keleti viszonylatban gyorsított menetvonalon közlekedik, Győrtől Budapest-Keletiig pedig csak Kelenföldön áll meg. A pénteki megnövekedett utazási igények miatt két új vonat közlekedik Budapest-Keleti–Győr között, melyek a Keletiből 12:53 és 14:53-kor indulnak a hét utolsó munkanapján. A Debrecen–Nyírábrány, Debrecen–Nagykereki, Debrecen–Tiszalök és a Debrecen–Füzesabony vonalakon korszerű, akadálymentes Desiro motorvonatokkal is rendszeresen utazhatnak a térségben élők és a turisták.
A Budapest–Százhalombatta–Pusztaszabolcs–Dunaújváros és a Budapest–Hatvan–Miskolc–Szerencs–Sátoraljaújhely vonalakon a pályafelújítások miatt az év nagy részében vágányzári menetrend lesz érvényben, egyes szakaszokon pótlóbuszos átszállásokra is számítani kell az utasoknak. 

A nemzetközi kínálat változásai közül kiemelhető, hogy a Transilvania EuroCity révén új, közvetlen összeköttetés valósul meg Bécs és Kolozsvár között, mely egyúttal közvetlen kapcsolatot teremt Kelet- és Északnyugat-Magyarország között is. Ezenkívül az utasok Budapest és Bécs között az EuroCity vonatokon is találkozhatnak a felújított CAF gyártmányú kocsikkal, melyek a győri fővonalon a belföldi viszonylatban is javítják a komfortérzetet és a szolgáltatási színvonalat. Újra közvetlen éjszakai összeköttetés áll rendelkezésre Budapest és Berlin között, Lengyelországon keresztül. Közvetlen nappali összeköttetés létesül Budapest és Krakkó között. Pécs–Villány–Magyarbóly–Pélmonostor (Beli Manastir) között napi négy pár vonattal újraindul a kishatárforgalom.

Forrás: MÁV


Hamarosan indul Közép-Európa legnagyobb motoros túrája

Hamarosan indul Közép-Európa legnagyobb motoros túrája 

A résztvevő több száz motoros összesen 831 km tesz meg idén, hogy ezúttal Békés megye kulturális és turisztikai értékeit felfedezze.
Megvan az év legmenőbb kerékpáros útvonala

Megvan az év legmenőbb kerékpáros útvonala 

Magyarország keleti részébe vezet az idei év kedvenc kerékpáros útvonala.
Járatnyitás Budapest és egy újabb kínai nagyváros között

Járatnyitás Budapest és egy újabb kínai nagyváros között 

Újabb légijárat indul Magyarország és Kína között, így idén júniustól immár egy hetedik kínai nagyváros, Sencsen is közvetlenül elérhető lesz Budapestről.
A kollektív utazás lehet a megoldás a fenntartható jövő felé

A kollektív utazás lehet a megoldás a fenntartható jövő felé 

2023-ban több mint 1 millió tonna szén-dioxidot kibocsátását előzték meg az utazók azzal, ha buszos utazást választottak más közlekedési módok, például autó vagy repülő helyett.
Az Emirates elnöke bocsánatot kért utasaiktól a héten történt fennakadások miatt

Az Emirates elnöke bocsánatot kért utasaiktól a héten történt fennakadások miatt 

Sir Tim Clark a következő levelet fogalmazta meg, és juttatta el - többek közt rajtunk keresztül - ügyfeleiknek.
Európa legjobbja lett a budapesti légikikötő

Európa legjobbja lett a budapesti légikikötő 

A magyar főváros légikikötője ismét elnyerte a Skytrax „Kelet-Európa legjobb repülőtere” címét a World Airport Awards díjátadón. Az idei már zsinórban a tizenegyedik alkalom. 
Hétfőtől ismét időrabló lezárások a ferihegyi reptér felé vezető úton

Hétfőtől ismét időrabló lezárások a ferihegyi reptér felé vezető úton 

Április 22-én kezdődik az útfelújítás negyedik üteme a a budapesti Liszt Ferenc-repülőtérhez vezető utakon.
Visszatér az Uber Magyarországra

Visszatér az Uber Magyarországra 

Április 16-án hivatalosan lezárult a jóváhagyási folyamat.
Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága

Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága 

Beszállás előtt a BARK Air egyik légiutaskísérője a kapuban fogadja a kutyákat, hogy segítsen nekik nyugodtan venni az előttük álló akadályokat.
Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat

Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat 

Mennydörgésre és villámlásra ébredtek szerda reggel az Egyesült Arab Emírségek lakosai.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?