MUISZ: jövő év elején jön az utazási csomagokra vonatkozó új jogszabály

Magyarországon a jövő év elejéig meg kell születnie annak a jogszabálynak, amely átveszi az Európai Unió utazási csomagokra vonatkozó előírásait - mondta Molnár Judit, a Magyar Utazási Irodák Szövetségének (MUISZ) alelnöke az M1 aktuális csatornán csütörtökön.

Kifejtette: a változás fontos eleme lesz, hogy egy esetleges csőd esetén a vagyoni biztosítéknak teljes körű fedezetet kell nyújtania az utazók által befizetett összegekre.

A MUISZ alelnöke elmondta, hogy az utazásszervezők - amennyiben forgalmuk növekedését látják - jellemzően maguktól is megemelik a vagyoni biztosíték mértékét. 

Molnár Judit felidézte, hogy a Green Holidays utak értékesítésekor a cég egyik partnere, az Indulhatunk.hu kijátszotta a jogszabályokat, külön elemeire bontotta az utazási csomagot, ami jogszabályba ütközött, erre a vagyoni biztosíték nem vonatkozik.

Hozzátette: az új uniós szabály szerint el kell érni, hogy a foglalásnál kiderüljön az utas csomagot vásárolt-e vagy egyelemű szolgáltatást, hiszen ez utóbbira nem vonatkozik a vagyoni kaució. 

A Világgazdaságnak adott interjújában elmondta, hogy szerinte ugyancsak a szabályozónak kellene kimondania a teljes áras úthirdetés kötelezettségét is, hogy az irodák ne megbontott, alacsony szállásárakkal versenyezzenek a piacon.

Elmondta, hogy két-három hónapra előre egyetlen felelős utazási iroda sem kínál 60-70 százalékos kedvezményt az útjaira. Létezik természetesen first minute kedvezmény, ám ez a soron következő szezon promotálását szolgálja. 

Az interjúban azt is hangsúlyozta, hogy a csődkockázat sokkal kisebb az utazásszer­vezői piacon, mint más iparágban. 

Azt azonban el kell fogadni, hogy olyan speciális terméket értékesítenek, ahol egy esetleges csőd egyszerre több embert is érint, ráadásul ez rendre úgy valósul meg, hogy sok utast épp az utazása során, külföldön éri a helyzet, amikor ki vannak szakítva saját közegükből, idegen terepen mozognak. 

A Világgazdaság kérdésére, arra, hogy nem tartanak-e attól, hogy az újabb utazásiiroda-csőd nyomán felerősödhetnek azok a vélemények, amelyek szerint a fapados légitársaságok és a szállásfoglaló portálok elterjedése nyomán biztosabb a saját utazásszervezés, azt válaszolta: 

"Németországban épp ellenkező irányú folyamatot hozott egy nagy online cég csődje és annak felismerése, hogy a magánutak foglalásakor az esetleges teljesítési hibák esetén nincs hova fordulni. Ha a kiválasztott szoba messze nem olyan, mint a képen, ha a fapados gép törlése miatt meghiúsul az úti célra utazás vagy épp a hazaút, mind-mind olyan eset, ahol elkél a segítség és a szakmai tudás.

Az utazásszervezők ezt nyújtani tudják – s még akkor is kiszolgálják a visszaigazolt szerződéssel rendelkező ügyfelet, ha az utazás közvetítőjével esetleg elszámolási vitában állnak. Nem azt mondom, hogy minden utat érdemes irodán keresztül megszervezni, ám ha biztosra akarunk menni, és valóban csak pihenni akarunk, akkor – a Green-ügy ellenére – még mindig a legbiztonságosabb a nyaralás irodákon keresztül történő szervezése." 

A teljes interjú itt olvasható. 

 

Forrás: MTI


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?