hirdetés
hirdetés

Növekedési pályán a magyar turizmus

A KSH adatai alapján a magyar turizmus – az iparágak közül elsőként - meghaladta a válság előtti szintet. Ünneplésre csak részben van okunk, sok még a tennivaló, amelyekről a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója beszélt.

hirdetés

Rekordéven vagyunk túl

Éppen két évvel ezelőtt újították meg a Magyar Turizmus Zrt. vezetését, a társaság élére Horváth Gergelyt nevezték ki, aki keddi sajtótájékoztatóját a magyarországi turizmusra vonatkozó, 2011. évi végleges adatok elemzésével kezdte. „A számok azt mutatják, hogy a magyar turizmus a 2007-es rekordévet is felülmúlja - soha annyi vendég nem volt Magyarországon, soha annyi vendégéjszakát nem töltöttek el a magyar szálláshelyeken, mint tavaly” – mondta, és külön kiemelte, hogy a dinamikus növekedésnek köszönhetően tavaly a belföldi vendégéjszakák száma átlépte a 10 milliót.

Számokban:
A Központi Statisztikai Hivatal végleges adatai szerint 2011-ben a kereskedelmi szálláshelyet igénybe vevő vendégek száma (8 021 069 fő) összességében 7,3%-kal, az általuk eltöltött vendégéjszakák száma (20 615 517 éjszaka) 5,4%-kal nőtt 2010-hez viszonyítva. A külföldi vendégek számában (3 821 751 fő) 10,4%-os, az általuk eltöltött vendégéjszakák számában (10 410 774 éjszaka) pedig 8,3%-os növekedést regisztráltak az előző év azonos időszakához képest. A belföldi vendégek száma (4 199 318 fő) 4,7%-kal, az általuk eltöltött vendégéjszakák száma (10 204 743 éjszaka) 2,7%-kal nőtt 2010-hez képest. A 2011-ben regisztrált vendégéjszakák száma a 2007-ben mért adatokhoz képest összesen 2,4%-kal emelkedett.

A Top 10 küldőpiac

Horvát Gergely elmondta, első számú küldőpiacunk továbbra is Németország annak ellenére, hogy ezen a piacon folyamatos a csökkenés: 2007-hez képest több mint 20%-kal kevesebb német vendégéjszakát töltöttek itt. A csökkenő tendencia a 2011-es év második felében fordult meg: azóta szinte minden hónapban pozitívan alakult a belföldi német vendégéjszakák száma. A vezérigazgató Ausztriát és Csehországot is kiemelte – utóbbival kapcsolatban kiemelte, hogy tavaly közel 514 ezer cseh látogatott hazánkba. Az orosz vendégekkel kapcsolatban is dinamikus növekedésről beszélt, és emlékeztette: világszerte nő nem csak az oroszok, de a többi nemzet utazóinak a száma, erre nekünk reagálni kell, és széles kínálatot nyújtani nekik.

Számokban:
A 2011-es év alapján meghatározott TOP 10 küldőpiacot megvizsgálva Csehország (+123,9%), Oroszország (+73,5%), Lengyelország (+43,2%), Románia (+17,8%), Ausztria (+13,8%) és Franciaország (+11,8%) esetében könyvelhettünk el pozitív változást.

Minek köszönhető?

A vezérigazgató a sikereket több dologban látja. Egyrészt abban, hogy lassan, de biztosan a belföldi utazás visszanyeri a presztízsét a magyarok körében. Másrészt, élénkül a beutazó turizmusforgalom, növekszik a hagyományos, illetve a feltörekvő piacok (Arab-öböl országai, Déli szomszédos országok, Dél-Ameria, Kína és India) szerepe. A Zrt. elmúlt két évéről elmondta: több mint 4300 marketingakciót szerveztek, 5000-nél is több külföldi média és turisztikai szakembert láttak vendégül tanulmányútjaikon, Budapest időközben a 11. legkedveltebb konferenciahelyszín lett a világon (hét helyezést előrelépve a világranglistán 2010-hez képest). Emlékeztetett a Turizmus Világnapja akcióra, a Torkos Csütörtökre és a Budapest Winter Invitation kampányra, amely összesen 150.000 vendégéjszakát hozott. Kiemelte a Magyar Kongresszusi Igazgatóság konferenciaturizmus élénkítését szolgáló kampányát is, amely 32.000 vendégéjszakát eredményezett.

Még nincs vége

Horváth Gergely úgy véli, bizakodhatunk és büszkék lehetünk az elért sikereknek, de ünneplésre csak részben van okunk. Nem rövid, hanem igen hosszú távú célokban gondolkoznak, feladatból van még bőven. „Azt kell fenntartanunk, hogy a turisztikai szektor a jövőben is versenyképes iparág legyen a magyar gazdaságon belül. „Marketingtevékenységünket folyamatosan hozzá kell igazítanunk a változó környezet kihívásaihoz, figyelembe kell vennünk többek között a jelenleg zajló légügyi piaci átrendeződésben rejlő veszélyeket és lehetőségeket, gazdasági és politikai változásokat. A jövőben is, folyamatosan törekszünk az együttműködés erősítésére a szolgáltatókkal, a helyi és térségi szintekkel, valamint a régiós TDM-ekkel egyaránt. Meggyőződésem, hogy a siker az összefogásban rejlik, ezért számítok a magyar turisztikai szakma aktív együttműködésére Magyarország turisztikai promóciójában.”

Számokban:
2011-ben a turizmusnak 1115,7 milliárd forint bevételt köszönhetett a magyar gazdaság, ez 16,1 %-os növekedés 2007-hez viszonyítva. A turizmusban jelenleg 400.000-en dolgoznak. 2011-ben kedvezően alakultak a szállásdíj-bevételek (140,5 milliárd forint, ez 8,4%-os növekedés), a válságot megelőző 2007-es évhez képest stagnálnak. A szolgáltatók a nehézségekre panaszkodnak, és ez nem is csoda: az infláció a szálláshely-szolgáltatás és vendéglátás ágazatban 22,2%-os növekedést mutatott.
hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Hozzászólások (2 db)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
#
Sajnos rossz a cikk címe! Helyesen, a beutazó turizmus van fellendülőben! Ha nem csak szokásos kormánypárti marketing kommunikációról van szó!
Ugyanis akkor nem értem, hogy a szállodák miért mennek tönkre, miért nem volt még soha ilyen alacsony a budapesti szállodák foglaltsága, miért mennek tönkre sorban az
éttermek?

Valamint arról sem beszéltünk, hogy mi van a kiutaztató turizmussal!
Ahol az utóbbi évek leggyengébb időszakát éljük, amikor még júliusban is kénytelenek az utazási irodák last és ultra lastminute akciók keretében féléron
veszteséggel töklteni a gépeket, hogy ne 50-60 fővel menjen el egy egyiptomi járat!

Képzelje a tisztelt olvasó, mi lenne, ha nem fellendülőben lenne a turizmus!!!!
#
Idegen tollakkal dicsekszik Horváth Úr!
"Emlékeztetett a Turizmus Világnapja akcióra, a Torkos Csütörtökre és a Budapest Winter Invitation kampányra, amely összesen 150.000 vendégéjszakát hozott."
Ez a két akció ugyanis még az előző Turizmus Zrt vezetésének a kezdeményezése volt!!!!
hirdetés
hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!